Avatar billede martinhrj Nybegynder
28. februar 2002 - 16:04 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Dlink??

DLink har lavet en ny router(som jeg ikke lige kan huske hvad hedder), men den skulle være lige så god som en normal firewall til det formål. Er der nogen der har nogen erfaring/kommentar til Dlink? Jeg skal nemlig snart til at sætte et nætværk op med denne router!
Avatar billede -2000haj Nybegynder
28. februar 2002 - 22:28 #1
Det kommer an på hvad du skal have kørende bag ved den.. ?
Hvis du skal lave en smugle proff. med et par servere og sådan er den skod.. men skal du have 2 clienter på er den fin.. Uddyb lige hvad der skal stå bag ved..
Som firewall er den fin, den virker ihvertfald efter hensigten.
Avatar billede martinhrj Nybegynder
01. marts 2002 - 09:00 #2
Der skal køre et netværk med en (domæne)server og ca. 12 clienter. Routeren skal på mellem serveren og netforbindelsen, og skal kun kontrollere trafikken derimellem!
Avatar billede lt0 Nybegynder
04. marts 2002 - 15:45 #3
Lad være.  Som 2000haj skrev er det et skod produkt.  Køb en cisco og aktiver pakkefilteret (ACL).  Det kræver måske lidt øvelse men det virker og kan programmeres fuldt ud.  En router er ikke en firewall, den læser kun på lag 3 og er derfor et pakkefilter.
Avatar billede martinhrj Nybegynder
04. marts 2002 - 15:58 #4
Jeg er ellers blevet lovet af forhandleren at netop denne router har firewall-egenskaber! Er du sikker på at D-link ikke er kommet ud med en sådan en?
Avatar billede -2000haj Nybegynder
07. marts 2002 - 18:37 #5
Jeps.

HUSK en hovedregl når man køber hardware. 99% af alle sælgere lyver mindst en gang om gangen hvor skulle det så ikke lige være dig han/hun snakker med når det er tid til at fyre en lille hvid af,

Nu ved jeg godt at det ikke er så fedt at reklamere her men har du kikket på en zywal 10. Den er fra www.zyxel.dk den er rigtig god og der kan du en masse i.Den ligger vist nok mellem 3000-6000 kr. kan ikke lige huske prisen. Ellers så gå efter en Zyxel 314
Avatar billede martinhrj Nybegynder
08. marts 2002 - 10:13 #6
Jeg siger mange tak... Jeg vil prøve at undgå at købe "falske" firewalls!