Avatar billede mikkelmp Nybegynder
28. februar 2002 - 15:25 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

gider ikke at starte op!

Jeg har et ret stort problem. En dag sad min computer i hak, så jeg genstartede, og da den så skulle gå ind i windows, kom der bare en sort skærm, hvor der stod:

Windows kunne ikke starte, fordi denne fil mangler eller er beskadiget:
<Windows-rod>\system32\hal.dll
Geninstaller en kopi af ovenstående fil

Det er ret irriterende da jeg overhovedet ikke kan lave noget på min pc
Avatar billede Spotgun Seniormester
28. februar 2002 - 15:27 #1
Prøv at gør som systemet siger... Få fat på hal.dll og geninstaller den - evt. vha opstart på en bootdisc eller noget. ellers må du igang med en reperation af din WinXP
Avatar billede mikkelmp Nybegynder
28. februar 2002 - 15:30 #2
jeg har prøvet at lave en kopi af hal.dll, og starte op med den, men hvad skal jeg så gøre?
Avatar billede Spotgun Seniormester
28. februar 2002 - 15:33 #3
Fint... Kan maskinen så starte op nu eller hvad?
Avatar billede mikkelmp Nybegynder
28. februar 2002 - 15:40 #4
nej. Altså jeg har startet op med en diskette i, hvor der så var hal.dll, men den siger stadig det samme!
Avatar billede Spotgun Seniormester
28. februar 2002 - 15:43 #5
Når du har startet maskinen op på en bootdisk, så skal du ha' kopieret hal.dll ind i <Windows-root>\system32 mappen. Derefter skal du prøve at genstarte din computer...

Anyways, hvis ikke du kan finde ud af det, så smæk din WinXP skive i cd-rom drevet, reboot fra skiven og kør en repair-installation, så skulle den være i vinkel...
Avatar billede mikkelmp Nybegynder
28. februar 2002 - 15:47 #6
jeg ved ikke hvordan man laver en bootdisk
Avatar billede Spotgun Seniormester
28. februar 2002 - 15:50 #7
Så brug metoden med cd'en...
Avatar billede diskdoktoren Nybegynder
28. februar 2002 - 17:26 #8
Jep - boot den op på cd og reparer - copy herefter filerne over på din HD - er du i tvivil skriver du help og vil du have hjælp til de forskellige kommandoer skriver du /? efter kommandoens navn. Men aller aller først skal du lige sikre dig, at du ikke har denne fil liggende i roden C:\wxp - hvis du har det så hører jeg MEGET gerne fra dig!
Avatar billede resten Nybegynder
01. marts 2002 - 03:39 #9
Det nemmeste ville da bare være at boote op på cdromen og vælge en repration af windows xp så skal den nok selv finde den fil den mangler og udskifte det som er galt og så virker den fint igen.
Avatar billede bartafterdark Nybegynder
01. marts 2002 - 16:18 #10
jeg kan sende dig filen.
kan være du kan få den ind
Avatar billede resten Nybegynder
01. marts 2002 - 18:52 #11
Og hvad var ´løsningen så ?
Avatar billede bartafterdark Nybegynder
02. marts 2002 - 00:54 #12
Det ved jeg ikke.
Jeg har ikke sendt nogeb fil, har ikke hans adresse. Spørg ikke hvorfor jeg fik de 30 points ?
Avatar billede resten Nybegynder
02. marts 2002 - 09:37 #13
bartafterdark> det lyder skægt haha du skriver du vil sende ham filen  og straks bliver du accebteret fint nok.
Men det kunne jo være meget sjovt at vide om han kunne få filen ind og om det løste hans problem.
Avatar billede bartafterdark Nybegynder
02. marts 2002 - 11:00 #14
Ja det kunne det.
Og det ville være meget sjovere hvis jeg havde hans email adresse
:P
:D
Avatar billede resten Nybegynder
02. marts 2002 - 11:01 #15
Ja men pyt det kunne bare værre sjovt at høre hvad løsningen kunne være :-)
Avatar billede bartafterdark Nybegynder
02. marts 2002 - 16:26 #16
Jeg ville jo sende den fil, han sagde der manglede