Avatar billede ibm Nybegynder
27. maj 2000 - 11:47 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Websites

Jeg skal bruge nogle knapper til min website, hvor finder jeg dem. Kan jeg selv kreere dem i FrontPage.

Findes der et program der er bedre end FrontPage Expres, hvilket?
Avatar billede manon Nybegynder
28. maj 2000 - 04:02 #1
Knapper finder du overalt på nettet og generalt er det en uskreven lov om, at det er tilladt at låne lidt, men ikke at misbruge.
Dvs at du også selv må krerer lidt - brug evt. et grafikprogram til at ændre farve, kant og tekst.
De fleste kanpper er i gif-format, så dwload eks. PSP (PaintShopPro) - fås i en 30 dages trial og leg lidt. Vil du udfordre dig mere mht det grafiske - er Photoshop 5.5 klart at anbefale.

Hvad angør gif/kanpper sder, har du nogle url´er her:
http://www.clipart.dk/
http://www.geocities.com/TimesSquare/Fortress/7129/18.html
http://home.worldonline.dk/~petermad/anigif/index.htm

http://www.ruku.com/paintshop.html (PSP tutorial)
http://www.eyeball-design.com/page09.htm (Photoshop tutorial)

Hvilket program du skal bruge eller hvilket er bedre til hjemmeside redigering er meget farligt at sige her - det vil svare til at stikke en hånd ind i en hvebserede.

Men Frontpage 98 er klart bedre en FP Express, Frontpage 2000 bedre, Dreamweaver 3.0 endnu bedre.

Dog vil alle hardcore folk herinden sige en til til dig : lær html i hovedet og skriv det i notepad.

Personligt syntes jeg at Dreamweaver er det bedste, men det er jo også kun min mening og det skal jeg nok få hører for ! *LOL*

Tips! Hvis du leder efter informationer til din hjemmeside, såsom gif´er, knapper, design - så klik dig ind på http://www.jubii.dk og søg efter gif/knapper osv og du vil få man muligheder.

Håber mit svar kunne hjælpe dig lidt.

\manon
Avatar billede manon Nybegynder
28. maj 2000 - 04:11 #2
Den kloge og opmærksome surfer, kan nu undrer sig over hvorfor jeg så svarer her i frontpage kategorien, men der har jeg en god/pædagoisk forklaring.

Frontpage er et godt program til at starte med, men ligesåsnart du er kommet over "nybegynderstadiet" skal du bruge noget bedre.

Hvornår var det Dreamweaver 2.0 kom frem ? Nå men, siden den dag gik jeg over til dreamweaver og er en stor fan af dette program.
Avatar billede tommyf Nybegynder
03. juni 2000 - 14:23 #3
imagesstyler er det bedste men desværre også så dyrt at der ikke er ret mange der beholder det efter de 30 dage.
Avatar billede ludo Nybegynder
05. juni 2000 - 07:31 #4
Okay SÅ kommer den Manon...;o)
Det ENESTE rigtige over nybegynderstadiet er at lære at programmere fra bunden, da du altså der har langt større frihed og kan få 100% styr på dine egne sider, uden de begrænsninger ethvert program ligger på dig ... Bare lige min mening:-))
Avatar billede manon Nybegynder
05. juni 2000 - 08:39 #5
ludo> du har ret og jeg kan ikke bestride din kommentar, men for os "hobby" folk er det fint nok *s*

IBM > Er der en "pointfordeling" på vej ?
Avatar billede schwaner Nybegynder
24. juli 2000 - 16:57 #6
Du kan download\'e et meget let anvendeligt program der hedder ButtonStudio fra www.tucows.com(eller shareware.com). Programmet er shareware, og det eneste det gør/kan er at eksportere JPEG eller GIF billeder, som du så kan benytte på din hjemmeside. Disse billeder skal du så bare oprette som hyperlnink, også er du kørende.