Avatar billede jbn86 Nybegynder
27. maj 2000 - 05:13 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Sort skærm. Hjæææælp.

Jeg har lige købt ny computer med tilhørende 17 skærm. Da jeg ville køre skærmen i højeste opløsning i windows blev den bare sort. Dette sker så snart jeg kommer ind i windows, og jeg har prøvet at geninstallere. Ellers fungerer den fint, men hvad skal jeg gøre???
Avatar billede manon Nybegynder
27. maj 2000 - 05:28 #1
Hmm...selvom det er tidlig på morgen, vil jeg prøver med et svar ( det kunne jo være godt hvis man fik 30 point) *s*

Check og se om dit grafikkort er sat rigtigt på plads.
Check og se om dine kabler er sat rigtigt i.
Er det et PCI grafikkort, prøv nogle af de andre slots.

Hvis du har mulighed, så gå på nettet og hent de nyeste drivere til både grafikkort og skærm.

Det kan være at din skærm ikke understøtter de høje opløsninger.

Hvad med opdateringshastigheden på skærmen ? er den sat til "optimal/55/60/65 osv" ? Find ud af hvilken der passer bedst til din skærm.

Hvis du ikke ved det, så kan du højreklikke på pc´ens skrivebord og vælge "egenskaber" - der vælger du det sidste faneblad "Indstillinger" - der kan du så vælge "avanceret" og se hvilket grafikkort der er inst. osv.

Hvilket grafikkort har du ?

Jeg er sikker på at flere kan komme med kvalificerede svar - og sikkert bedre, men jeg håber du får det til at virke.

\manon
Avatar billede jbn86 Nybegynder
27. maj 2000 - 08:10 #2
Min skærm går ud så snart jeg går ind i windows!
Avatar billede jbn86 Nybegynder
27. maj 2000 - 08:13 #3
Jeg har et Savage 4 16 MB. grafikkort, men det er vist ikke det.
Avatar billede double-g Juniormester
27. maj 2000 - 20:18 #4
Start i fejlsikker tilstand og sæt opløsningen ned

Avatar billede manon Nybegynder
28. maj 2000 - 03:45 #5
jbn86 > Jeg takker for pointne, men ved ikke om det er retfærdig, da du ikke fortæller om mit svar har været til din hjælp.