Avatar billede nopa Nybegynder
27. februar 2002 - 17:46 Der er 7 kommentarer

Mangler lydkorts-driver

Hej:-)

Jeg har et problem med mit lydkort.
Jeg opgraderet mit windows fra 98 til XP.
XP fand ikke mit lydkort og nu ved jeg ikke. Hvordan jeg får en driver til lydkortet.
Jeg ved heller ikke hvilket mærke det er.

Håber i kan hjælpe mig med at finde en rigtige driver
Med venlig helsen: Simon Jul Andreasen
P.S. på forhånd tak ;-)
Avatar billede nogetfx Nybegynder
27. februar 2002 - 17:57 #1
Jeg kommer med samme forslag som jeg fik på et af mine spg:
http://download.cnet.com/downloads/0-10102-100-8596466.html?tag=st.dl.10001-103-1.lst-7-1.8596466

Glimrende program.

Er det igrunden onboard..?
Avatar billede nopa Nybegynder
27. februar 2002 - 18:15 #2
hvordan funger det pogram hvad skal jeg gøre for at få den til at finde den manglende driver
Avatar billede invalid Nybegynder
27. februar 2002 - 20:01 #3
Under Mainboard information skal du lede efter Exspansion slots. Der vil dine kort stå. Grafikkort, lydkort o.s.v.
Avatar billede invalid Nybegynder
27. februar 2002 - 20:05 #4
Når du har fundet ud af hvad for et lydkort du har så går du ind på deres website, f.eks. hvis det er et Creative Labs lydkort så er det www.creative.com

Ellers går du bare ind på www.google.com og søger på det dit lydkort nu hedder(det der står i SiSoft Sandra)

:)
Avatar billede halifax Nybegynder
27. februar 2002 - 20:25 #5
Media Forte products kan du se her
http://www.mediaforte.com.sg/products.htm

Der er også en sektion med lydkort. Der er ud for dit lydkortmodel, du skal se, om der er driver til XP.
Avatar billede hemning Nybegynder
27. februar 2002 - 22:15 #6
Hvad jeg plejer at gøre, hvis ikke jeg ved hvilket kort der sidder i maskinen:

Åben maskinen --> Se hvad der står på din APU (Audio Processing Unit - processoren der styrer lyden), hvilken fabrikant og hvilket nummer --> skiv det her inde --> Jeg kommer med din driver ;o)
Avatar billede halifax Nybegynder
28. februar 2002 - 00:32 #7
nopa har fået svar på sit spm her
http://www.eksperten.dk/spm/178679

Han skal bare have lukket dette spm. - Så yderligere svar er ikke nødvendige. Men venlig gjort af jer.  :)