Avatar billede geek1011 Nybegynder
27. februar 2002 - 17:37 Der er 32 kommentarer

Hvorfor?

Hvis nogen brugere her på Eksperten.dk bliver valgt som CoAdmin kan det selvf. også blive misbrugt....
Som f.eks. hvis man synes, at en bruger er "dum at høre på" eller kender personen i Real Life, og så bare sletter den pågældne bruger, fordi man måske ikke kan li' ham...

Der kan jo komme mange former for misbrug....
Avatar billede hojben Novice
27. februar 2002 - 17:38 #1
så må denne mærke admins hammer og selv blive slettet...
Avatar billede youcom.dk Nybegynder
27. februar 2002 - 17:39 #2
og... den kloge narre altid den mindre kloge.. så dan er den darwiniske natur indrettet
Avatar billede NanoQ Nybegynder
27. februar 2002 - 17:47 #3
Netop dette er også en af mine bekymringer ved co-admin systemet.

For at det skal fungere er det nødvendigt at stille nogle uhyggeligt klare retningslinier op for hvornår og hvordan en co-admin skal reagere. Det går jo feks. heller ikke, at en forseelse der blot bliver ignoreret i én kategori bliver man slettet for i en anden.

Personligt synes jeg det ville være optimalt hvis en sletning skulle godkendes af minimum én anden co-admin før den blev foretaget.
Avatar billede Chewie Novice
27. februar 2002 - 17:52 #4
nanoq >> HØRT !!

""Personligt synes jeg det ville være optimalt hvis en sletning skulle godkendes af minimum én anden co-admin før den blev foretaget.""

//Chewie
Avatar billede geek1011 Nybegynder
27. februar 2002 - 17:53 #5
Tjaa...
Jeg synes, at hvis der er en bruger der skal slettes, så skal der køre en afstemning blandt de andre CoAdmins om, hvorvidt den pågældne bruger skal slettes.
Det ville være det mest fornuftige, for at undgp misbrug, ellers bliver Eksperten.dk bare til en gang mudekastning mellem CoAdmins...

"Hey! Du er ikke enig med mig i det jeg lige skrev før! Nu bliver du slettet, farvel!", det er nemlig det jeg frygter aller mest ved det nye system...
Avatar billede NanoQ Nybegynder
27. februar 2002 - 17:56 #6
geek1011, husk at når en bruger skal slettes, skal det ofte gå så hurtigt som muligt... så en afstemning ville trække ting unødvendigt i langdrag.

Jeg mener man ville opnå en rimelig sikkerhed hvis blot én ekstra co-admin skulle verificere en sletning.

Desuden har de slettede brugere jo altid muligheden for at klage til den "rigtige" admin. Ser han at en co-admin misbruger sin magt, vil denne ikke være co-admin ret længe :)
Avatar billede fangel Nybegynder
27. februar 2002 - 17:56 #7
nanoq => god ide !!!
Avatar billede grunken Nybegynder
27. februar 2002 - 18:06 #8
Tjah

vi må jo ALLE gå ud fra at de coadmins der bliver valgt er de mest kompetente personer til erhvervet!

og det løser vi alle jo ved IKKE at bare stemme på en hr. eller fru hvemsomhelst, men herfra er der ihvertifælde en tommelfinger op til nanoq :)

-grunken
Avatar billede NanoQ Nybegynder
27. februar 2002 - 18:17 #9
grunken, hehe... så husk endelig at giv mig din stemme ;)
Avatar billede nonick Nybegynder
27. februar 2002 - 20:51 #10
Tror faktisk at mindst 70% af dem der stiller op som Admin, lider en smule af magtsyge. Jeg kan ikke tro på, at alle dem der har stillet op allerede, gør det af ren og skær venlighed. Der er selvfølgelig lidt magt med i spillet!

Synes det er en tåbelig idé det med Co-Admins.
Admin burde vælge nogle personer ud til dette, istedet for dette "afstemning".

Jeg holder mig i hvertfald væk fra afstemningen
Avatar billede NanoQ Nybegynder
27. februar 2002 - 21:19 #11
nonick, jeg tror såmen du har ret... selvom jeg helst ikke vil identificeres blandt disse...

Jeg stiller alene op fordi jeg tror jeg kan gøre en forskel, og fordi jeg er utilfreds med den måde Eksperten bliver kørt på idag. Dette kan ses ud af de mange debatter jeg med tiden har deltaget i...
Avatar billede Slettet bruger
27. februar 2002 - 21:43 #12
Man må have lidt tiltro til dem der bliver valgt. De har et eller andet sted overbevist mange mennesker om at de er fornuftige, og det gør man kun ved at opføre sig fornuftigt.

Så jeg har med andre ord fuld tillid til at dem der bliver valgt vil forvalte jobbet fornuftigt og med omtanke.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
27. februar 2002 - 21:59 #13
Håber bare ikke der er for mange af dem jeg med tiden har brokket mig over, der stemmer ;)
Avatar billede Himbear Nybegynder
27. februar 2002 - 23:05 #14
Det er en god idé det med at der mindst skal være to CoAdmins om at smide en ud. Og eftersom det ikke er hver dag der er en der skal det, så kunne det også sagtens være 3 CoAdmins. Og hvis man har for mange subjektive meninger om den person det drejer sig om, så må man vel være så moden og overlade det til nogen, der ikke har det ;)

Der er mange af de "ældre" brugere der er utilfredse med den måde eksperten kører på, så jeg tror at det lige så meget er af den grund de stiller op!
Avatar billede tmceu Praktikant
27. februar 2002 - 23:27 #15
Jeg kan ikke lade være med at kommentere forskellen på "slette" som anvendes i dette spørgsmål, og admins formulering "deaktivere" her: http://www.eksperten.dk/coadmin/. Jeg antager at det betyder at admins til enhver tid kan reaktivere en bruger eller et spørgsmål som er blevet deaktiveret.

Samtidig mener jeg ikke der er megen grund til bekymring om hvorvidt vi får en stak magtsyge coadmins, for det er også admin der har det sidste ord ifm. valget.

Jeg mener at en håndfuld coadmins eller to, virklig kan gøre en forskel på omgangstonen, pointoverførsel og anden form for snyd.

De fleste af de seriøse brugere herinde, er her faktisk for at hjælpe. Ikke fordi de blev kasseret som befalingsmand ved forsvaret og derfor har et sygeligt uopfyldt magtbegær :-)
Avatar billede jonas- Nybegynder
27. februar 2002 - 23:30 #16
Håber ikke at geek bliver coadmin :o)
Avatar billede ztyxx Nybegynder
27. februar 2002 - 23:38 #17
synes at debatten har taget en drejning der kører ensporet på "at slette brugere" men det er vel ikke det eneste co-admins skal, der er jo flere muligheder i at have flere til at hjælpe "Over-Admin"....
Avatar billede Slettet bruger
28. februar 2002 - 00:08 #18
btw, jeg trengerrrr jooooooobb!!!!!!!!!!!! GI MÆ JOBB! onkli jobb ja.. *griiiiiiiiiiine nesten på onkli for d går dårlig med mæ (utenom kristian da for d går superbra) for tida, å æ klikke sikkert snart å må på galehus* åååååååå... *syns synd på mæ sjøl, selv om æ kanskje egentlig ikke har d værst, men likavæl* Æ TRENG JOBB!!!!!!!!

Er norsk slang ikke bare smukt?
Avatar billede mr-bob Nybegynder
28. februar 2002 - 00:17 #19
el bartud> det er en gave!
Avatar billede bccinlove Nybegynder
28. februar 2002 - 01:32 #20
Dette må da være et "must"

""Personligt synes jeg det ville være optimalt hvis en sletning skulle godkendes af minimum én anden co-admin før den blev foretaget.""
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
28. februar 2002 - 09:44 #21
Jeg holder med nanoq her i forhold til "inimum én anden co-admin"

Ang. sletning så har tmceu ret - brugeren bliver ikke slettet men forhindres i at logge ind. Dette kan selvfølgelig reaktiveres.

I dag skriver admin også "brugeren er slettet", men vi ved jo alle at vi stadigt kan se deres profiler - De bliver altså reelt aldrig slettet.

:))

/Nikolaj
Avatar billede geek1011 Nybegynder
28. februar 2002 - 10:32 #22
Nej, nej nej. Jeg tror ikke, at Eksperten.dk vil få en "rigtig" admin.
Det er jo nemlig lige nøjagtig derfor, at de har lavet denne afstemning om, hvem der skal være admin. Det skal brugerne her på Eksperten.dk
Jeg har på fornemmeren, at admin ikke har tid til at holde styr på Eksperten.dk mere, og derfor vil have brugerne til at klare den selv...
Derfor frygter jeg, at hvis der sker en fejl, er der ikke nogen vi kan henvende os til...
Avatar billede geek1011 Nybegynder
28. februar 2002 - 14:42 #23
>> Håber ikke at geek bliver co-admin
Hvad er der i vejen med mig?
Hvis jeg bliver valgt til admin, vil jeg gøre alt for at forhindrer at brugere nedgører andre brugere osv. Altså, gøre Eksperten.dk til et bedre sted!
Jeg er ikke typen, der bare dømmer lige med det samme.
Hvad hvis der sker en fejltagelse?
Avatar billede NanoQ Nybegynder
28. februar 2002 - 14:46 #24
geek, vil du så give dig selv en påtale for dine mange underlige indlæg? ;)
Avatar billede goulduck Nybegynder
01. marts 2002 - 06:43 #25
geek har vist deaktiveret sig.
Avatar billede trismegistos Nybegynder
02. marts 2002 - 05:48 #26
Jeg kunne forestille mig værre Co-admins end <geek1011>.

Jeg synes at hele problemstillingen omkring Co-admins er lidt ulden , bliver der tale om en prøvetid for dem så man kan nå at gøre indsigelser imod dem hvis der skulle være grund til det ?
Vil de være objektive og retfærdige , vil de have den rette kombination af analytiske evner , tålmodighed , overbærenhed og en bevidsthed om deres egne begrænsninger og fejl til at kunne være retfærdige i alle spørgsmål....?
Sikkert ikke men vi må jo have tillid og stole på at de nye Co-admins in spe vil gøre hvad de kan for at leve op til vores tillid.

P.S. Når jeg ser at folk skriver at de bare har ventet på at få lov til at rydde op på eksperten.dk og derfor gerne vil være Co-admin , så vil jeg da hellere have geek1011 som aldrig har været ondskabsfuld eller hævngerrig og på trods af , eller måske nærmere i kraft af , adskillige useriøse indslag er en glad bruger af exp.dk.

Men som en vistnok klog mand sagde " sæt dem til at regere som ikke vil , så undgår man blodhævn og rænkespil "

Det var vist det hele for nu.

Mvh. trismegistos
Avatar billede NanoQ Nybegynder
02. marts 2002 - 10:20 #27
trismegistos, du har ganske ret.

Jeg har flere gange påpeget de problemer der utvivlsomt vil opstå med en sådan co-admin ordning. Der skal en særdeles stram styring til. Specielt i starten tvivler jeg på den kære Admin vil blive synderligt aflastet af en co-admin ordning. Co-admins arbejde skal koordineres på en fornuftig måde. Det er jo meget vigtigt at alle co-admins handler ENS, uanset i hvilken kategori en tvist opstår.

Jeg tror ikke en prøvetid er nødvendig. Eller rettere... Co-admins er på permanent prøvetid. Bruger de deres magt forkert, eller i det hele taget handler forkert gentagne gange, skal Admin være konsekvent. Det bør være ud af vagten. Sker der ikke vil tilliden til de valgte co-admins forsvinde meget hurtigt. Sker det er jeg bange for, at vi meget hurtigt står i en VÆRRE situation end i dag.

/NanoQ
Avatar billede Chewie Novice
17. maj 2002 - 11:29 #28
Lukke tid !!
Avatar billede mr-bob Nybegynder
19. juni 2002 - 04:13 #29
kunne vi ikke være søde at lukke herinde???
Avatar billede NanoQ Nybegynder
19. juni 2002 - 07:41 #30
ikke muligt... geek1011 er ikke aktiv.
Avatar billede mr-bob Nybegynder
19. juni 2002 - 12:45 #31
Hmm.... er det så helt umuligt at lukke et spm?
Avatar billede NanoQ Nybegynder
19. juni 2002 - 13:15 #32
jeps