Avatar billede rickypriv Nybegynder
27. februar 2002 - 15:56 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Skift Grafikkort ...

Hej ..

Jeg har et Creative GeForce 2 MX 400 i min maskine lige nu ..

Jeg skal skifte det ud med et Asus GeForce 3 TI200 ..
Men jeg kan ikke finde ud af hvordan jeg sætter det gamle kort til at køre med Standard VGA i Enhedshåndteringen i XP ..

Er denne mulighed der slet ikke længere?
Når jeg går ind for at opdatere driver, og siger at jeg selv vil vælge driver, får jeg kun mulighed for at vælge forskellige NVIDIA drivere, også selv om jeg klikker "Vis kompatibel" fra ..

Skal jeg bare skifte kortet ud fysisk, og lade XP styre det eller hvad ?
Avatar billede columbus Nybegynder
27. februar 2002 - 16:03 #1
Ja du skal bare skifte kortet ud. Der er ingen grund til at skifte drivere inden
Avatar billede rickypriv Nybegynder
27. februar 2002 - 16:04 #2
Men det skal man jo normalt .. og det står også i manalen at man skal gøre sådan ..
Men det har de måske ændret på i XP?
Avatar billede Himbear Nybegynder
27. februar 2002 - 16:05 #3
Du kan da godt downloade drivere inden, men det betyder ikke noget. For at kunne installere drivere skal du have sat kortet fysisk i. Så du kan lige så godt starte med at skifte kortet! Windows vil sikkert starte med at bruge nogle drivere, men du får det bedste ud af at hente de nyeste på www.asus.com
Avatar billede Himbear Nybegynder
27. februar 2002 - 16:09 #4
Du kan gøre det at du fjerne grafikkortet inden fra enhedshåndtering og så slukker computeren, så regner den ikke med at det gamle kort sidder i når du starter! Men jeg ved ikke om det har nogen betydning.
Avatar billede rickypriv Nybegynder
27. februar 2002 - 16:47 #5
Det så udtil at funke ok ..
Bortset fra at den fuckede up i farvene da jeg installerede Asus' driver .. :(
Så nu kører jeg med en standart NVidia GeForce 3 driver, og forsøger på at finde en opdateret på Asus.com

Btw. hvordan benytter jeg TV In, hvis jeg vil bruge Antenne-stik fra Video?

Jeg har tidligere kørt med et AverTV kort i, men ville slå 2 fluer med ét smæk ved at købe et graf.kort med tv in.
Avatar billede Himbear Nybegynder
27. februar 2002 - 16:54 #6
hmmm... det er jeg ikke helt sikker på! Det er sikkert composite eller s-vhs ligesom tv-out! Du kan sikkert se i din manual, hvad det er for en indgang. Men det er jo ikke ligesom et tv-kort med tuner, hvor du kan se fjernsyn.
Avatar billede Himbear Nybegynder
27. februar 2002 - 16:55 #7
Hvad skete der da med farverne? Hvis det bare har været farvedybden den ændrede så skulle du jo bare indstille det i egenskaber for skærm.
Avatar billede rickypriv Nybegynder
27. februar 2002 - 16:56 #8
Bare jeg kan se hvad der er på video'en er det fint nok ..
Men jeg kan ikke lige finde en indgang der passer med det stik der går ud fra Videoen.
Avatar billede rickypriv Nybegynder
27. februar 2002 - 17:06 #9
I før lige point.
I HAR jo allerede svaret på mit egentlige sp. :)

Iøvrigt virker kortet umiddelbart fint, selvom Asus' driver side er nede.