Avatar billede luzker Nybegynder
27. februar 2002 - 14:32 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

VGA-køler

Jeg har et Radeonkort i min maskine, men jeg synes at det støjer ret voldsomt..

Er der nogen der har erfaring med udskiftning af køler på sådan et kort?
Hvilke vga-kølere er mest lydløse?
Avatar billede cthulhu Nybegynder
27. februar 2002 - 14:51 #1
Dem uden blæser! ;)
Her er f.eks. en udmærket en: http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1724817893
Avatar billede delwin Nybegynder
27. februar 2002 - 15:33 #2
så vidt jeg har forstået kan radeon kortene ikke klare sig uden en aktiv køler..
Avatar billede cthulhu Nybegynder
27. februar 2002 - 15:44 #3
Her er et andet alternativ fra ThermalTake: http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1724637914
Blæseren larmer kun 26,4dB
Avatar billede luzker Nybegynder
27. februar 2002 - 19:37 #4
Hvis du læser edbprisers egen test, skriver de at den larmer en del mere end de 26 dB, selvom 40 nok er i overkanten..

Det ville være optimalt at høre fra nogen der selv har prøvet at skifte køleren..
Avatar billede cthulhu Nybegynder
27. februar 2002 - 20:26 #5
Zalman køleren (det første link) bør være OK, men se om ikke du kan finde nogle tests af den et sted.
Avatar billede delwin Nybegynder
28. februar 2002 - 09:05 #6
Zalman der laver den køler skriver selv her http://www.zalman.co.kr/english/product/cnpsvga2.htm i bunden at de mener at radeon kort skal have en blæser ud over den her køler..
Avatar billede luzker Nybegynder
04. marts 2002 - 17:24 #7
Tak skal I ha'.. Jeg kigger på sagerne..