Avatar billede barbarbo Nybegynder
27. februar 2002 - 12:35 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hvad er META name="rating"

Jeg har på nogle hjemmesider set en META name="Rating" ... hvad er denne tag til, hvad gør den og har den betydning for om mine sider kan findes i søgemaskinerne.

Jeg har selv søgt i diverse søgemaskiner samt kikket i flere udenlandske fora, men intet fundet.

hilsen
bo
Avatar billede freestyle Nybegynder
27. februar 2002 - 12:37 #1
lytter lige med
Avatar billede bufferzone Praktikant
27. februar 2002 - 12:37 #2
hej bo

Der er tale om en forholdsvis ny ”tjeneste” der hidrøre http://www.icra.org og som virker således:

http://www.icra.org udfyldes en form hvor du får rated din side eller site. De spørgsmål du svare på vil rate inden for emnerne sex, violence, cruelty, gambling, m.m. hele systemet drejer sig om at forhindre bl.a. børn fra at se sider rated inden for disse emner. Når du submitter dit site, indskrives det i ICRA’s database og der genereres et metatag som du placere på din side. Browsere der er forberet til denne funktionalitet kan bruge denne metatag til at filtrere siderne fra. Hele systemet er frivilligt, men der er en hage du skal være opmærksom på:
De fleste der bruger denne funktionalitet vælger default værdier når de sætter det op og default værdier vil blokere alle sites, der ikke har denne metatag. Det betyder at du faktisk er nødt til at have denne tag hvis du vil sikre at alle kan se dine sider også selvom du ikke har materiale af anstødelig karakter.
De nyeste browsere i WinXP og nyeste version af opera understøtter META Rating så konklutionen må være at du bør have denne tag hvis din målgruppe er teenagers, børn, forældre og lignende. Dine sider kan altså findes, men ikke nødvendigvis vises

Hilsen
Kim fra http://www.bufferzone.dk
Avatar billede barbarbo Nybegynder
27. februar 2002 - 14:53 #3
Tak for det meget præcise og hurtige svar. Lav venligst et svar så jeg kan give point, som du kan se er jeg ret ny her, så det skal også prøvers ;-)

Bo---
Avatar billede bufferzone Praktikant
28. februar 2002 - 08:18 #4
Jamen dog, så må jeg vel hellere svare. Velkommen i øvrigt, eksperten er det bedste danske sted til denne slags spørgsmål

Hilsen
Kim