Avatar billede jesperw Nybegynder
27. februar 2002 - 12:28 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

ATX Bundkort med indbygget VGA OG Tv-out (composit/s-video)

Nogen der ved om der eksistere et sådan bundkort?
Det skal s'følgelig også indeholde lan og lydkort.

jeg har set den lille barebone pc fra shuttle, (tror den hedder fv24) men den er ikke til at opdrive herhjemme. Men hvis der er ogen der ligger inde med nogle informatione vedrørende denne eller et tilsvarende bundkort, er jeg MEGET interreseret.
Har kigget på industri pc'er men det bliver generelt for dyrt, og jeg er ikke klar over hvordan de yder i forhold til "kendte" pc mærker.

Håber i kan hjælpe

Jesper
Avatar billede hathor Nybegynder
27. februar 2002 - 12:59 #1
Jeg fatter så ikke hvorfor du vil have det onboard.

Onboard er generelt noget lort.
Avatar billede karlslund Nybegynder
27. februar 2002 - 14:47 #2
shg.dk har den Shuttle du nævner. Den hedder SV24 og er vældigt nuser.

Du skal under Hardware og NetPC.

Og ja, onboard er ikke særligt hurtigt. Men skal du bruge den til f.eks. film-kigning løser den fint opgaven.
Avatar billede jesperw Nybegynder
27. februar 2002 - 22:12 #3
Grunden til det skal være onboard er at det skal laves til en "alt i en film/musik" maskine, så derfor skal den være så lille som mulig.
den skal jo ikke bruges til at spille på.

Karlslund> Kigger lige på shg og vender tilbage.

Mvh Jesper
Avatar billede karlslund Nybegynder
27. februar 2002 - 22:27 #4
Ellers kig på en EZgo ... www.ezgo.dk (de har den også ved shg.dk)
Avatar billede jesperw Nybegynder
01. marts 2002 - 15:57 #5
Har kigget nærmere på sagen og besluttet mig for at købe shuttle SV24 når næste løn går ind!

Glæder mig som et lille barn :)
Avatar billede dchang Nybegynder
04. marts 2003 - 23:49 #6
Please ikke køb den. Du får intet i forhold til fx Shuttles nye model SN41G2.

SV24 får du:

Via chipsæt til FCPGA, Celeron/PentiumIII op til 1GHz, Indbygget Savage4 grafikchip, AC-97 lydchip, 2 x DIMM SDRAM sokler PC100/133, 1 x PCI slot
Lan Intel 82559 10/100Mps netkort, 150W Power Supply, 2x PS/2, 2x USB porte

SN41G2 får du:

AMD AthlonXP/Athlon/Duron op til XP3000+, understøtter 200/266 FSB, nVidia nForce2 chipsæt, understøtter DDR200/266/333/400 RAM op til 2GB RAM (osse dual channel), USB2.0, IDE33/66/100/133, Onboard nVidia GeForce4 MX GPU op til 128MB, onboard Realtek 8201 10/100 NIC, onboard Realtek 8801 FireWire, onboard Realtek ALC650 5.1 lyd, plus at der er agp-port og to vga-udgange. Og en helvedes masse andre udgange.

SV24 koster 2695,- hos fx www.shg.dk
SN41G2 koster 3499,- hos fx www.adddata.dk

Det er 800 kr mere, men holdbarheden og brugbarheden er så osse mindst dobbelt så lang. Plus at den er ret ideel til film og spil med 5.1 lyden (bedste onboard på markedet) og de to vga-stik.

Syntes du skulle overveje det.

Hilsen Dchang