Avatar billede ilias Nybegynder
27. februar 2002 - 05:39 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Tænker på Harddiske

hejsa, jeg har lige et spørgsmål..

IBM har nogle drives som hedder 60GXP, 75 og 120GXP, hvad er forskellen...

hvad står gxp for??

da 60GXP 60gb koster ca. 1100 og 120gxp 60gb koster næsten det samme, alle andre specifikationer er også ens.

nogen der kan forklare det???
Avatar billede james_t_dk Juniormester
27. februar 2002 - 05:59 #1
Det er maks størrelsen på diskene. En 120gxp har en til tre skiver af 40Gb, altså maksimalt 120Gb.

De nye 120gxp er med glasplader og IBM's meget fine magnet belægning pixie dust. Det er nogle gode diske.

Desuden er der gode værktøjer til dem her: http://www.storage.ibm.com/hdd/support/download.htm

Jeg kan anbefale at køre DFT inden disken tages i brug, bare for at være sikker på at den ikke har nogle skader.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
27. februar 2002 - 06:11 #2
60 Gb disken (120gxp) er tilsyneladende noget specielt, i følge IBM's hjemme side er 120gxp som standart i 40,80 og 120Gb men i "special bid" fåes den også som 20, 60 og 100Gb. Jeg aner ikke hvad "special bid" er for noget.
Avatar billede ilias Nybegynder
27. februar 2002 - 06:23 #3
tak for infoen og hjælpen