Avatar billede flash-man Nybegynder
26. februar 2002 - 21:38 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

Programmeringen uden programmer...??

Hey Eksperter...
Her er en lille enkel en som jeg gerne lige ville have et svar på... Mig og en ven sad og diskuterede om man kunne programmere c++ eller Delphi eller andre sprog i den stil uden nogen bestemte programmer (er det ikke visual basic det hedder)...

Kan det lade sig gøre at programmere noget som helst uden nogen bestemte programmer (og jeg mener ikke HTML eller JavaScript eller noget i den stil). Altså.... kan man evt. bruge notesblokken eller andre programmer der føljer med i de ældrer Windows'er

</FlashMan!>
Avatar billede nessie Nybegynder
26. februar 2002 - 21:43 #1
man kan sagtens bruge f.eks notepad som editor til at skrive koden, men man skal bruge en compiler til at oversætte koden så programmet kan køres.
Avatar billede flash-man Nybegynder
26. februar 2002 - 21:45 #2
nessie > er det en så'n en der koster flere millioner kroner? eller kan de gratis downloades på nettet?
Avatar billede nessie Nybegynder
26. februar 2002 - 21:53 #3
de kan gratis downloades..
Avatar billede zuper_newbie Nybegynder
26. februar 2002 - 21:53 #4
Jeg ved ikke med delphi og c++, men jeg ved at i du i hvert fald kan hente SDK'en til java,  hvis du skal programmere i dette :o). Den er gratis og fylder lige omkring 32 mb (så vidt jeg husker).
Avatar billede julemanden2002 Nybegynder
26. februar 2002 - 21:54 #5
Undskyld jeg lige bryder ind !!

Flash-man > fik du min mail ?
Avatar billede nessie Nybegynder
26. februar 2002 - 22:01 #6
Avatar billede emileej Nybegynder
26. februar 2002 - 22:18 #7
Hvis du vil være rigtig hård til at programmere, kan du jo også starte på assambler - der følger 'compileren' med til windåsen *gG*
Dette kan dog ikke tilrådes - det er pæænt hardcore :o)
Hvad jeg derimod kan råde dig til at kigge på er:

JavaScript - bruges til at lave effekter på eens hjemmeside - ingen compiler = gratis at bruge
PHP - bruges til mere komplekse effekter til hjemmesiden, hvor der skal kommunikeres meget mere med serveren - for eksempel i en chat. Eksperten er lavet i php... gratis at bruge
C++ - er vist nok efterhånden 'stamsproget'. kan du C++, er det ikke svært at lære andre programmeringssprog - som for eksempel JavaScript, PHP, Java, ASP og listen er lang... Gratis compiler kan anvendes med notepad

E-)mil
http://mfp.eej.dk
http://eej.dk
Avatar billede flash-man Nybegynder
26. februar 2002 - 22:28 #8
julemanden2002 > jeps... jeg har læst den... jeg kan ikke installere messengeren på den computer jeg sidder ved... Det må vente til weekenden, hvor jeg er hjemme... (jeg går på efterskole til hverdag)

hvad er det du skal tale med mig om??
Avatar billede flash-man Nybegynder
27. februar 2002 - 14:10 #9
Tak for hjælpen!
Avatar billede emileej Nybegynder
27. februar 2002 - 15:10 #10
anytime :)
Avatar billede flash-man Nybegynder
27. februar 2002 - 18:43 #11
Hey igen! Jeg har været inde og lave en lille research og fundet nogen programmer og den slags bl.a. Borlands C++ Compiler men hvordan virker den? hver gang jeg importerer et .cpp-dokument så får jeg bare en .bak-fil (?) Hvad gør jeg forkert?

Hvordan får jeg min .cpp-fil om til en .exe-fil ??
Avatar billede julemanden2002 Nybegynder
27. februar 2002 - 18:44 #12
Flash-man ! Jeg har lige skrevet en mail til dig !

Jeg logger af nu !