Avatar billede hitmaxx Nybegynder
26. februar 2002 - 20:13 Der er 25 kommentarer og
1 løsning

Plugin til 3d max

Jeg skal bruge et video post plugin til 3d max, som render mine animationer som tegnefilm, med sorte outlines, så jeg kan bitmap render i Flash 5, og farvelægge animationerne i flashprogrammet. Meningen med det hele, er at lave 3d film, som ikke fylder ret meget. I stil med http://www.titoonic.dk/

Håber I kan hjælpe...
Avatar billede hoejrup Nybegynder
26. februar 2002 - 20:27 #1
Hvorfor anvender du ikke et Swift3D version 2 plugin til 3D studiomax?

Pluginet anvendes faktisk af Titoonic!

/per
Avatar billede hoejrup Nybegynder
26. februar 2002 - 20:28 #2
Avatar billede hoejrup Nybegynder
26. februar 2002 - 20:30 #3
Plugin'et rendere din 3D studiomax scene om til tegnefilm i swf vektorformat.

/per
Avatar billede zerohero Nybegynder
26. februar 2002 - 20:47 #4
Jep jeg kender den fedeste Illustrate! Det er et plugin der bruges både til at lave Tagnefilms-mode og Flash-filer. Du kan købe det hos www.digimation.com der kan du også downloade en demo (ellers har jeg en demo du kan få). Jeg har både prøvet Swift3D men det var Illustrate! jeg fandt mest interessant.

ZeroHero
Avatar billede zerohero Nybegynder
26. februar 2002 - 20:52 #5
PS: Hvis det er meningen at du vil bitmap render i Flash 5 (hvilket er et meget molbo-arbejde) så behøver du faktisk slet ikke et plug-in. Du kan indstille 3D Studio Max til at rendere så det ligner et slags TegneFilm-Mode, men for hurtig- og nemhedens skyld vil jeg klart anbefale Illustrate!

ZeroHero
Avatar billede innovator-maniac Nybegynder
27. februar 2002 - 08:43 #6
Jetareyes (eller metareyes, kan aldrig huske forskel) fra reyes-infografica (www.reyes-infografca.com). Versionen til MAX3 er gratis. (plejede i al fald og være det)

Plug-in'en zerohira taler om hedder "The incredible Comicshop". Det er rigtig flot, og kan klart anbefales hvis man har gysserne..
Avatar billede innovator-maniac Nybegynder
27. februar 2002 - 08:44 #7
hmm, linket virker ikke, prøver igen:

www.reyes-infografica.com
Avatar billede innovator-maniac Nybegynder
27. februar 2002 - 08:46 #8
og plug'en hedder forresten cartoonreyes... My bad..
Avatar billede hitmaxx Nybegynder
27. februar 2002 - 08:46 #9
Tak for svaret alle sammen, jeg vil nu prøve mig frem for at finde det plugin, der passer mig bedst.
Avatar billede spermtrolden Nybegynder
27. februar 2002 - 10:05 #10
Hvorfor er det lige nøjagtig zerohero skal have alle pointene? Der er da to andre der også har svaret...
Avatar billede hoejrup Nybegynder
27. februar 2002 - 14:36 #11
Han ønsker åbenbart ikke at svare dig!

/per
Avatar billede innovator-maniac Nybegynder
01. marts 2002 - 10:22 #12
Ja jeg forstår heller ikke hvis han "vil prøve sig frem for at finde det plugin, der passer bedst", af de der blev svaret. at det så kun var én af os der skulle have point... Men det må han selvfølgelig selv om.
Avatar billede hoejrup Nybegynder
01. marts 2002 - 11:01 #13
innovator-maniac> Man giver hellere ikke 200 point for et simpelt spørgsmål. Desuden har
hitmaxx aldrig tjent et eneste point på eksperten. Når zerohero ikke svarer, så kunne
det tyde på at han har oprettet profilen hitmaxx.

/per
Avatar billede innovator-maniac Nybegynder
01. marts 2002 - 11:13 #14
Det sucks, hvis det er sådan det hænger sammen. Hvis det er sådan pointene skal tjenes så gider jeg sgu ikke deltage ret aktivt på eksperten længere, det styrer overhovedet ikke...

Måske skulle man kigge i de tidligere besvarede spørgsmål..
Avatar billede zerohero Nybegynder
01. marts 2002 - 11:37 #15
hey hey rolig nu... Jeg har oprettet hitmaxx...
Avatar billede zerohero Nybegynder
01. marts 2002 - 11:38 #16
Ups jeg mener Jeg har IKKE oprettet hitmaxx
Avatar billede zerohero Nybegynder
01. marts 2002 - 11:40 #17
Hvorfor har I egentligt så travlt med hvem der får points? Hvad nu hvis Hitmaxx synes at Illustrate! rent faktisk var bedst af de plug-ins (ligesom mig)...
Avatar billede zerohero Nybegynder
01. marts 2002 - 13:58 #18
Jeg har været her på www.eksperten.dk og besvaret på spørgsmål omkring 3D, og hjulpet mange bruger på rette vej, i lidt over 1 år - jeg gør det fandme GRATIS. Så nu vil jeg IKKE beskyldes for at snyde med noget så latterligt som points af hoejerup og innovator-maniac!
Jeg prøver at tage dette forum seriøst - så jeg vil venligst frabedes at blive beskyldt for snyderi!!!

Accepter dog at der er nogle bruger der vælger at fordele points på en anden måde end I selv ville have gjort!!!

ZeroHero
Avatar billede zerohero Nybegynder
01. marts 2002 - 14:05 #19
PS: Jeg har ærligt tjent alle mine points her på eksperten - så jeg synes det ville være en rigtigt god idé at I kiggede tidligere besvaret spørgsmål igennem før I anklager folk for snyd. Desuden må folkene bag Eksperten da også hurtigt kunne se om der fusk eller ej i et spørgsmål!

ZeroHero
Avatar billede alsace Nybegynder
01. marts 2002 - 15:49 #20
Hmm, der er åbenbart gået lidt flame-war i denne besvarelse, og jeg er også off-topic.

MEN hvis man har fulgt bare lidt med på eksperten (eller i hvert fald 3d kategorien) mener jeg nu det er ret nemt at se at Zerohero ikke er af 'svindler' typen, men derimod er en seriøs bruger. Det samme kan jeg kun sige om Hoejrup, så det undre mig rent faktisk at han insinuere at Zeroheron selv har oprettet hitmaxx brugeren. Hvorfor bruge en masse tid på at 'skændes'? Når det er oplagt snyd er det selv. ok at nævne det og så gøre en admin opmærksom på det.

-ALsace
Avatar billede hoejrup Nybegynder
02. marts 2002 - 15:39 #21
zerohero> Du er dybt useriøs, for dit svar er ikke bedre end de andres. Og mit svar kunne sagtens bruges.

/per
Avatar billede hoejrup Nybegynder
02. marts 2002 - 15:40 #22
Desuden ville en seriøs bruger aldrig modtage 200 point for et ret simpelt spørgsmål.

/per
Avatar billede michael-rene Nybegynder
02. marts 2002 - 15:42 #23
bah  du havde taget imod de 200 point med kyshånd hvis ham havde valgt dit svar
Avatar billede michael-rene Nybegynder
02. marts 2002 - 16:04 #24
hoejrup har kigget lidt på hvad du har fået point for også point i den tunge ende for lette spørgsmål. Så den udtagelse er da total uacceptabel fra din side, troede da du var mere seriøs end det.
Bare en lille bemærkning fra en af de nye useriøse brugere ;)
Avatar billede zerohero Nybegynder
02. marts 2002 - 19:15 #25
Hoejerup>> Er jeg "dybt useriøs" fordi jeg anbefaler "Illustrate!" frem for "Swift3D" - Giv dig selv ulejeligheden at prøve dem begge og sammenlign dem! Jeg vil ikke bedømme om en bruger er SERIØS eller USERIØS på baggrund af de points han modtager for de forskellige besvarede spørgsmål! Jeg ville bedømme ham på hans genneralle måde at svare på, og dermed på hans svars anvendelighed for den spørgende! (og lad os så få afsluttet denne latterlige diskusion!)

alsace og michael-rene>> Mange tak for jeres fornuftige indsigt i sagen :-))

ZeroHero
Avatar billede spermtrolden Nybegynder
04. marts 2002 - 13:57 #26
Tør øjnene, det var nok ikke ment så hårdt. Jeg er dog selv bekendt med nogle af de forskellige plug-ins og jeg mener at "the incredible comicshop" er en del bedre end "illustrate".