Avatar billede moffedrengen Nybegynder
26. februar 2002 - 18:47 Der er 13 kommentarer

min 1200 mhz hakker..

det er sådan set det der er spørgsmålet... fatter det ikke... den begyndte bare lige pludeslig... hvad kan der være af årsager??
Avatar billede nimse Nybegynder
26. februar 2002 - 18:48 #1
er det når du sidder og spiller
Avatar billede lakso Nybegynder
26. februar 2002 - 18:48 #2
ehmm, hvad er det liiige der hakker? :P

hvis det er CPU'en der siger hakke lyde, så vil jeg tro du skal holde den slukket :P
Avatar billede moffedrengen Nybegynder
26. februar 2002 - 18:50 #3
det er generelt når jeg bruger den... winamp kan ikke spille sangene rent... og proccecor forbruget er tit MEGET højt...
Avatar billede ole_madsen Ekspert
26. februar 2002 - 18:50 #4
Hvis du køre NT4, W2K eller XP, kan du jo kigge en tur i joblisten/Taskmanager, og se hvilken process der belaster.
Avatar billede moffedrengen Nybegynder
26. februar 2002 - 18:54 #5
det har jeg prøvet... jeg er ikke helt dum til det der... det er bare underligt at den bare er begyndt på det... kan det tænkes at det har noget at gøre med det netkort der lige er kommet i?! der var ikke noget inden det!
Avatar billede ole_madsen Ekspert
26. februar 2002 - 18:57 #6
Tja, hvis du har prøvet, hvad hittede så?? - det er jo det du skal kigge efter. Hvad hedder processen?
Avatar billede moffedrengen Nybegynder
26. februar 2002 - 18:59 #7
den er der selvfølgelig ikke nu... men mener at det bare hedder ikke navngivet system process... og det synes jeg ikke lige lyder ret fedt... :/
tænker på noget hacking eller noget... på trods af en helvedes masse firewalls...
Avatar billede ole_madsen Ekspert
26. februar 2002 - 19:04 #8
Hmm. Firewalls beskytter jo generelt meget godt, men de fleste software firewalls har det ikke så godt med f.eks. spyware, installeret med programmer som Glokster eller KaZaa.

Du er nok nødt til at tjekke, når du har problemet.

Du kan i øvrigt så vælge inde i joblisten at slå den til at vise "Kernel" forbrug, altså systemets eget forbrug af cpukraft. Det bliver markeret med en rød graf under den grønne, og har du problemer med netkortet, vil det være den røde der er mest af.
Avatar billede moffedrengen Nybegynder
26. februar 2002 - 19:12 #9
den hedder aktiv system proces brugernavn system ... ligenu er den fast på 96 % .... men den siger at cpu forbrug er på 5 % ... underligt... winamp hakker stadig... det gør den bare ved at jeg scroller ned og op i en mappe.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
26. februar 2002 - 19:19 #10
Nej, så er det ikke cpu-belastning.

Aktiv system process, eller "System idle process" giver sådan set bare et overblik over, hvad der IKKE bliver brugt i øjeblikket.

Det er sådan, at en CPU i et multitasking system skal køre "fuldt" belastet hele tiden, for at systemet kan regne ud, hvad der er ledigt til de forskellige programmer. Derfor kører der hele tide en lille process, der ingenting laver. Den giver et udtryk for, hvad der er af ledig processkraft. Derfor regnes dennes cpu forbrug heller ikke med i det samlede resultat under CPU-forbrug.

Dit system ser altså helt fint ud, rent belastningsmæssigt.

Men du kunne, nu du nævner netkort, have et problem med en IRQ konflikt. Dette kunne godt komme til udtryk, når du så bruger musen.

Du kunne prøve at tage netkortet ud kortvarigt, og se om det gi´r problemer. Forsvinder problemet, kan du sætte netkortet i igen, men i et andet slot. De forskellige slots har nemlig forskellige systemressourcer tildelt, og du kan derfor meget vel risikere at ét slot giver konflikt, mens et andet fungerer fint.

Hvis du så stadig ikke får et ordentligt system, kan du prøve at se, om windows tillader dig at tildele netkortet en anden IRQ. Giv et prej, hvis du når så langt.
Avatar billede moffedrengen Nybegynder
26. februar 2002 - 19:36 #11
jeg sidder lige og er ved at lave noget netværk med en kammerat... så det bliver ikke lige nu.... men jeg mener at kunne huske at den snakkede noget om en IRQ konflikt... men den siger at der ikke er nogen problemer... kan man ikke prøve at deaktivere den?
Avatar billede karlslund Nybegynder
27. februar 2002 - 06:34 #12
Det er garanteret dit netkort. Prøv at tage det ud, og se om fejlen forsvinder.

Hvis du konstaterer det, ved vi hvad der er problemet, så hjælper vi med netkortet bagefter.
Avatar billede moffedrengen Nybegynder
28. februar 2002 - 00:32 #13
jeg har prøvet at hive netkortet ud og fjerne alle drivere til det.. men det har ikke hjulpet... faldt lige over indstillingerne til skærmkortet.. Nvidia Geforce mx400 agp 32 ram.. placering pci bus 1 ... er det bare mig der ikke synes det ser rigtigt ud?! hvad er der ellers af mugligheder.. kan det have noget at gøre med at jeg lavede noget netværk med et par andre i sidste uge og der ligger et eller andet og lurer et sted? evt en mousedriver fejl? for alle de ting er blevet lavet om da vi som sagt her i sidste uge lavede netværk.. det irriterer mig en del fordi den burde gøre helt glat...