Avatar billede kalou Nybegynder
26. februar 2002 - 18:30 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Produktaktivering

Jeg står i den situation at jeg har haft Win-xp installeret på min maskine og produktaktiveret min version.
Nu har jeg skiftet harddisk og vil så installere winxp på den nye harddisk, men ny vil den ikke produktaktivere.

Hvad kan man gøre?
hvilken fil indeholder oplysninger om at windows er aktiveret eller ej?
Avatar billede resten Nybegynder
26. februar 2002 - 18:32 #1
Hvis du har en version af Windows XP som skal "aktiveres", det vil sige registreres efter installation, kan du undgå at skulle denne procedure igennem igen ved at gemme oplysningerne et sikkert sted og kopiere dem over på den nyligt installerede maskine.

Filen du skal gemme (efter 1. registrering) hedder wpa.dbl og er placeret i C:\Windows\System32 mappen.

Når du har reinstalleret maskinen, eller har indlæst et image som blev taget før registreringen, lægger du "bare" filen tilbage på samme sted, genstarter maskinen, og så skulle du være kørende igen :o)
Avatar billede riversen Nybegynder
26. februar 2002 - 18:33 #2
http://www.mike-tech.com/article88.htm

men det er bundet af hardware...dvs det skal være nøjagtig ens...så vidt jeg ved...

du skal snakke med ms hvis du har aktiveret mere end 3 gange eller hvor mange gange det nu er tilladt
Avatar billede fcs Novice
26. februar 2002 - 18:34 #3
Du skal kontakte Microsoft, så sender de dig en ny aktiveringskode.
Avatar billede kalou Nybegynder
26. februar 2002 - 18:35 #4
du siger med samme hardware. Det er jo en ny harddisk. Vil det så virke
Avatar billede resten Nybegynder
26. februar 2002 - 18:37 #5
Du kan ikke skifte Hardvare og så bruge den samme fil så skal du ha en ny activerings key af M$ og nu skal du så gemme den fil som jeg skriver på en diskette så kan du formater din puter lige så tosset som du vil.
Avatar billede resten Nybegynder
26. februar 2002 - 18:42 #6
:-)