Avatar billede geek1011 Nybegynder
26. februar 2002 - 17:00 Der er 6 kommentarer

fuck corel linux

Når jeg har installeret Corel Linux på min bærbare Compaq Pressario, så gider den ikke at ise det på skærmen på min bærbare, kun på den almindelig skærm. Jeg har prøvet at gå ind i skærmopsætningen, men jeg kan ikke finde nogen steder, hvor Linux kan identificerer min skærm på den bærbare. Hvordan får jeg min skærm på min bærbare til at virke i Linux?
Avatar billede hemning Nybegynder
26. februar 2002 - 17:05 #1
Hvorfor har du installeret Corel Linux? Corel solgte deres linux-version for "lang" tid siden, hvilket betyder at du har en gammel version! Prøv hellere at installere Linux Mandrake! www.linux-mandrake.com - Hvis du ikke selv vil brænde de 3 ISO filer, kan du købe Linux Mndrake 8.1 på www.linuxpusher.dk for 20kr pr. cd!!!
Avatar billede kox.it Nybegynder
26. februar 2002 - 17:19 #2
Helt enig med hemning, Corel Linux er ikke værd at bruge tid på.
Jeg har selv mandrakene installeret på min bærbar "Toshiba" og det køre bare...
Avatar billede vkjaersgaard Nybegynder
27. februar 2002 - 09:23 #3
Hej Alle,
Corel LINUX er et eksempel på en katastrofe fra Corel. De har gjort stort set alt hvad man ikke skal gøre med LINUX. CL er baseret på Debian distroen, det er der ikke noget i vejen med, bortset fra at Deb ikke lige netop kan kaldes brugervenlig.
Corel har skadet LINUX verdenen kolosalt med deres utidige idioti.
Brug en RedHat eller en SuSE eller en Mandrake eller en...
mvh
Verner Kjærsgaard
Avatar billede geek1011 Nybegynder
27. februar 2002 - 11:19 #4
Jammen jeg kan da ellers fint køre Corel Linux på min computer, det eneste jeg kan se der er i vejen med den, er, at den ikke gider detekterer skærmen til min bærbare computer.

Men jeg ville gerne vide, hvad der er i vejen med Corel Linux...
Avatar billede arnbak Nybegynder
27. februar 2002 - 11:34 #5
Det er en religions sag!! Debian som Corel Linux er baseret på er en suværen distro med et kanont godt pakke håndterings system. Corel Linux skulle være meget nemt og installere (har aldrig selv lejet med det). Men Corel Linux er død der bliver ikke udviklet mere på den. Men hvis du har lidt styr på linux så skift til Debian, bruger det selv på både server og workstation. Det er efter min mening den bedste distro lige i øjeblikket (gentoo og slack er dog også gode)

Men ellers er der andre bruger venlige distroer som f.eks. Mandrake, RedHat og SuSE. De har dog et ret tidskrævende pakke system i rpm systemet. (selvfølgelig ikke i forhold til slack hvor alt skal compiles)
Men tag et kig på nogen andre distroer corel er som sagt død og borte.
Avatar billede jesper_bn Nybegynder
09. november 2003 - 22:45 #6
Jeg har engang købt corel linux 1.0 og hold kæft det stank det virkede ikke når det var installeret så jeg installerede det 10 gange og win xp et par gange. føj Corel FØJ