Avatar billede niels4220 Nybegynder
25. februar 2002 - 22:07 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

IRQ problemer med xp

jeg kan ikke itnstaller xp igen jeg for denne fejl IRQ_Not_less _or_equal eller også instaler den som den skal. også når den er næsten færdig så den kun mangler 1 min.tilbage genstarter den bare og den bliver den ved med igen og igen.. jeg har prøvet at fjerne alt fra mit bundkort untagen grafikkort og cdrom/hardisk.jeg prøvet at flytte jumper på bundkort for at nulstille bios. Bundkort er soltek 75-drv2 grafikort er ATI 7500
Avatar billede blackie Nybegynder
25. februar 2002 - 22:17 #1
Avatar billede niels4220 Nybegynder
25. februar 2002 - 22:23 #2
hej blackie hvad skal jeg bruge det til
Avatar billede e.p. Nybegynder
25. februar 2002 - 22:38 #3
Har du prøvet at gå ind i bios og nulstille den til fabriksindstillingen
Avatar billede blackie Nybegynder
25. februar 2002 - 22:42 #4
Undskyld, det var ikke den side, jeg havde fat i. Kigger lige igen.
Avatar billede niels4220 Nybegynder
25. februar 2002 - 22:44 #5
jeg har prøvet at nulstiile bios
Avatar billede mib33 Nybegynder
26. februar 2002 - 00:27 #6
Jeg fik samme fejl på min, jeg fandt ud af at det var fordi jeg havde 2 netkort i, det ville XP bare ikke acceptere !!!!
Avatar billede niels4220 Nybegynder
26. februar 2002 - 01:35 #7
jeg har kun et men jeg har jo prøvet at pille alt fra - grafikkort & hardisk. jeg køre også med den sidste nye bios
Avatar billede mib33 Nybegynder
26. februar 2002 - 01:44 #8
Prøv at smide din XP cd-rom i drevet og start computeren op på cd-rom, vælg installer, og når der kommer et skærmbillede hvor du kan vælge "R" for Reparer, så tryk på "R", så kommer du ind i genoprettelseskonsollen, der kan du bruge "næsten" almindelige DOS kommandoer, så prøv først at køre en "fixmbr" så kør "fixboot" så skriv exit, så genstarter computeren, og så virker den forhåbentlig, du ødelægger ihvertifald ikke noget ved at prøve det :-)
Avatar billede resten Nybegynder
26. februar 2002 - 08:49 #9
Nils4220> Prøv at kigge her.
http://www.osr.com/ddk/bccodes_71bb.htm
Avatar billede karlslund Nybegynder
26. februar 2002 - 13:10 #10
Hvorfor geninstallerer du? Pga. maskinen er "mærkelig" - måske har du en hardwarefejl?

Den fejl du får der, er som regel pga. en buggy-device-driver eller DÅRLIG RAM.

Har du mulighed for at få testet din maskine for RAM-fejl? (hent f.eks. et MEMTEST-program på nettet)
Avatar billede resten Nybegynder
26. februar 2002 - 15:00 #11
Nils4220> Læs nu førs mit link inden du begynder på så meget.
Avatar billede karlslund Nybegynder
26. februar 2002 - 15:06 #12
resten> Hvad får han ud af det? Han kan ikke engang installere XP, hvordan skal han så lægge seneste (ikke-eksisterende) servicepack på den?
Avatar billede niels4220 Nybegynder
26. februar 2002 - 16:52 #13
jeg tror at resten måske har fat i noget. med det her er sgu ikke nemt jeg kan ligesom ikke installer xp... men jeg prøver nok igen i aften at installer så hvis der er nogle af jer som har nogle gode ideer så kom med dem.. jegt har testede alt mit udstyr i en anden maskine untagen mit bundkort og det fejler ikke noget
Avatar billede niels4220 Nybegynder
26. februar 2002 - 23:57 #14
hej alle sammen jeg har lige skrevet en mail til soltek så hvis det er et bios problem som rensten's link bla. omhandler skal han jo have nogle point.. så hvis der er nogle af jer som har nogle gode ideer så kom endlig med dem. det er jo ikke til at vide hvornår jeg for besked fra soltek.