Avatar billede mr.d Nybegynder
25. februar 2002 - 21:58 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

TDC MX

Hej !
Jeg har et problem !
Jeg har TDC netexpress ! :-(
Det der er problemet er at jeg vil have en mailserver op på min ADSL forb.
Det kan man kun hvis man bruger TDC´s backupserver .
Jeg har min DNS service hos bydomains og der er oprettet en backup MX til TDC´s backup server.
Men hvad skal jeg gørre hos mig ?
Min DC hedder domain-net.dk Mit rigtige domæne hedder domain.dk
Jeg vil gerne have noget hjælp herfra.
Avatar billede czar Nybegynder
25. februar 2002 - 22:02 #1
din mail udveksler SKAL hedde mail.domain.dk (der er IKKE valgfrihed her..:)

se evt. min faq på www.gratisdns.dk
Avatar billede mr.d Nybegynder
25. februar 2002 - 22:04 #2
dvs. at min DC skal hedde domain.dk og ikke domain-net.dk
Avatar billede czar Nybegynder
25. februar 2002 - 22:07 #3
domain.dk. MX 10 mail.domain.dk.

hvor mail.domain.dk er en A record med in TDC netexpress IP ..
Avatar billede mr.d Nybegynder
25. februar 2002 - 22:07 #4
Kan hedde mail.domain men kan også hedde ns1.domain ikk´ Jeg har da ihvertfals fået lavet en MX der pejer på NS1
Avatar billede czar Nybegynder
25. februar 2002 - 22:08 #5
som mailudveksler SKAL den hedde det angivet, se evt. også vores forum på gratisdns.dk, der skulle ligge bevis for det der...
Avatar billede mr.d Nybegynder
25. februar 2002 - 22:10 #6
Jeg har installeret win2k med DNA og AD
Det jeg mener er at jeg har læst at det er en god ide at kalde min server feks mail.domain-net.dk og ikke sit rigtige domain.
dvs. at jeg køre dcpromo og kalder den domain-net.dk derefter opretter jeg et nyt domain der hedder det rigtige domain.
Er jeg helt gal på den ?
Avatar billede electricvoodoo Nybegynder
25. februar 2002 - 22:11 #7
hvad er DNS?
Avatar billede mr.d Nybegynder
25. februar 2002 - 22:13 #8
Hvad mener du ??
Avatar billede czar Nybegynder
25. februar 2002 - 22:18 #9
Nu er jeg ikke bidt af windows..............

Men jeg mener så afgjort at DomainControler og DNS er to ting du skal holde 101% adskilt.

Jeg kan IKKE hjælpe dig med windows opsætning, beklager.
Avatar billede mr.d Nybegynder
25. februar 2002 - 22:26 #10
Skal jeg ikke oprette en dns for at min server er klar over at de mails der kommer er til den selv ?
Avatar billede mr.d Nybegynder
25. februar 2002 - 22:27 #11
Her tjekket tråden på gratisdns.dk og du har selvfølig ret så det må jeg have ændret.
Avatar billede electricvoodoo Nybegynder
25. februar 2002 - 22:37 #12
Kender I ikke en sider der giver mig et overblik over alt det der ip - dns crap?
Jeg aner ik en ski' om d..!:(
Avatar billede mr.d Nybegynder
25. februar 2002 - 22:39 #13
DNS står for : domain name service og er et program der opløser domains feks. tdc.dk til en IP adr.
Avatar billede mr.d Nybegynder
25. februar 2002 - 22:41 #14
193.162.153.179 det er tdc´s rigtige adr. på internettet men det er jo ikke til at huske så derfor oversættes det til tdc.dk
Avatar billede czar Nybegynder
25. februar 2002 - 22:42 #15
Avatar billede mr.d Nybegynder
25. februar 2002 - 22:44 #16
czar > hvad mener du ??
Avatar billede czar Nybegynder
25. februar 2002 - 22:50 #17
under syntax... DNS hvad man kan.. (mest til voodoo gutten...)
Avatar billede mr.d Nybegynder
25. februar 2002 - 22:54 #18
Der er ikke hul igennem til www.granitecanyon.dk
Avatar billede mr.d Nybegynder
25. februar 2002 - 22:55 #19
Czar > gidder du lave et svar ?
Så du kan få nogle point.
Avatar billede czar Nybegynder
25. februar 2002 - 23:01 #20
bum... bummelum...
Avatar billede mr.d Nybegynder
25. februar 2002 - 23:05 #21
under syntax... DNS hvad man kan..  hvad mener du med det ?
Avatar billede czar Nybegynder
25. februar 2002 - 23:07 #22
det man kan med dns er simpelt, det er IKKE en komplex pegning eg. www.domain.dk -> http://www.udbyder.dk/~sideandenside ...
Avatar billede mr.d Nybegynder
25. februar 2002 - 23:08 #23
OK nu er jeg med :-)