Avatar billede electricvoodoo Nybegynder
25. februar 2002 - 21:10 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Flere Harddiske?

Kan man sætte flere Hd i sin pc end to?
Jeg har to HD på Primær og to Cdromer på sekundær.
Skal man bruge et specielt kabel eller hvad?
Avatar billede spocky Nybegynder
25. februar 2002 - 21:14 #1
ja da det kan du da godt men du har kun plads til 4 altså en cd rom en brænder to hdd eller du skal have fat i en adapter men hvad men større hdd
Avatar billede spocky Nybegynder
25. februar 2002 - 21:15 #2
mener med plads alt efter din pc da
Avatar billede electricvoodoo Nybegynder
25. februar 2002 - 21:16 #3
hvad r det for en adapter?

Jae... *knaster-knaster*

Nej jeg har 3 hd på 8 gig liggende, dem ville jeg gerne kunne bruge!
Avatar billede fangel Nybegynder
25. februar 2002 - 21:17 #4
gætter på at du ikke har flere IDE-Controllere (altså to), du kan sætte to ting til hver. du kan få et kabel med tre stik på, et til controllere, et til hver drev. så jeg ville også foreslå større HDD

Dea_PG
Avatar billede invalid Nybegynder
25. februar 2002 - 21:24 #5
Ja, du kan godt sætte flere harddiske i din computer.
Du har 2 IDE controllere på dit bundkort.
Hver IDE controller har 1 "master" og 1 "slave".
Master og slave er noget du sætter dine Harddiske eller CDrom/brænder dreve til.
Da du har 2 harddiske og 2 CDrom drev, ville jeg vælge at sætte den ene harddisk til master og den anden harddisk til slave på det samme IDE kable(Flatcable).
Derefter sætte de 2 CDrom drev til henholdsvis master og slave på det andet IDE kable.
Avatar billede paaskeland.dk Nybegynder
25. februar 2002 - 21:28 #6
Du have fire! 2 for hver IDE.

/Paaskeland.dk
Avatar billede electricvoodoo Nybegynder
25. februar 2002 - 21:30 #7
Nej nej,

Jeg HAR to cdrom (den en en brænder) drev på min ene IDE(sort)
og to HD på min anden (blå)

Spørgsmål: Kan jeg sætte flere Hd til bunkortet?
Avatar billede fangel Nybegynder
25. februar 2002 - 21:32 #8
har du flere IDE-controllere ? (stik hvor kablerne fra drevende kommer på motherboardet) og det hvor diskette drevet går ind tæller ikke med
Avatar billede electricvoodoo Nybegynder
25. februar 2002 - 21:36 #9
Nope kun to: (et blåt og et sort)
Avatar billede invalid Nybegynder
25. februar 2002 - 21:37 #10
bliver lidt svært da der ikke er flere pladser. så nej det kan du ikke, medmindre du fjerner det ene cdrom drev
Avatar billede electricvoodoo Nybegynder
25. februar 2002 - 21:45 #11
Hvad er det for en adapter spocky snakker om?

Mundævl?
Avatar billede jytteq Nybegynder
25. februar 2002 - 22:00 #12
Avatar billede electricvoodoo Nybegynder
25. februar 2002 - 22:03 #13
jytteq -> hvad er det?
Avatar billede jytteq Nybegynder
25. februar 2002 - 22:07 #14
Det er et PCI kort med plads til 4 diske.
Avatar billede holtums Nybegynder
25. februar 2002 - 22:15 #15
Du kan købe et ekstra ide controller kort med 2 IDE kanaler som kan køre sammen med de indbyggede controllere. Eller som jytteq foreslå købe et controller kort med 4 kanaler (hver kanal kan styre 2 diske).
Avatar billede electricvoodoo Nybegynder
25. februar 2002 - 22:17 #16
Oki.!