Avatar billede andersvf Nybegynder
25. februar 2002 - 14:23 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Digitale kameras egenskaber

Jeg er kommet i tvivl!

Jeg kan ikke hlet huske hvad der er værd at kigge efter ved et digitalt kamera, hvis man nu vil have en god kvalitet - hvilke tal er de mest nyttigste at vide?

Jeg vil også gerne vide hvilke mærker/modeller der er bedst...

På forhånd tak...
Andersvf
Avatar billede backside Nybegynder
25. februar 2002 - 14:30 #1
Opløsning og hukommelse er vel det grundlæggende vil jeg mene.
Avatar billede bergstroem Nybegynder
25. februar 2002 - 14:50 #2
opløsning og optisk zoom ....de digitale zoom er ikke andet end hvad du selv kan gøre i et simplet billedbehandlings program så som paint
Avatar billede jernhenrik Nybegynder
25. februar 2002 - 17:55 #3
jeg selv køre med olympus og er Virklig tilfreds med det der er det der har den mest realistiske farve, men det ville være en god ide at kikke efter om det overfører via USB. for eller tager det syv lange at hente et par billeder fra kameret og til din computer.

her er så et par ling du kan bruge.
er til Olympus
http://www.olympus.dk/digital/index.htm
og et når du skal finde det billigste sted at købe det
http://www.edbpriser.dk/
Avatar billede annikadk Nybegynder
25. februar 2002 - 22:04 #4
Olympus her, men tror der er mange gode.
Som JernHenrik skriver, så sørg for at det er USB-overførsel, eller evt. en ekstern USB-læser til PCen som kortet kan tømmes på.

Vil mene det er en god ide at vade ned til den lokale fotohandler og se på de kameraer der er i sigte, bede om at prøve at betjene dem, samt se de fotos der kommer ud af dem.

Jo højere megapixel jo højere er opløsningen, men det er jo ikke ensbetydende med at kameraet er godt.
God ide er at det kører på AA, så HVIS man løber tør for de genopladelige (som man normalt bruger) så kan man daffe på tanken.

Backside har ret: Sørg endelig for at det kan bruge nogle store kort - det er så trist at skulle skifte hele tiden (er der mon nogle modeller idag, som ikke kan skiftes kort i?)
Avatar billede backside Nybegynder
26. februar 2002 - 00:13 #5
Da jeg i sin tid købte et digital kamera tænkte jeg, "jeg kan da bare købe et større kort". Men de koster kassen.
Og ja, USB er en go´ ting. Det har jeg ikke og jeg kan nå at skifte udstødning på bilen inden den har tømt kortet. ;)