Avatar billede furious Nybegynder
25. februar 2002 - 14:01 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Script til visning af billedefiler (også preload)

Hej
Jeg står og skal bruge et script som kan kigge i et dir på webserveren og derefter sætte de billeder som ligger i dette dir i en slags preload menu. Her skal man gerne kunne scrolle dem igennem og man skal så kunne vælge et og få det vist i normal størrelse. Jeg mener og have set at der er lavet noget lign. her, men kan ikke finde det!. det er *.jpg billeder og antallet kan være forskelligt.
PFT.
Avatar billede ras2000 Nybegynder
25. februar 2002 - 14:41 #1
Du kan ikke gå ind på et dir med javascript, der er du nød til at have noget asp/php. I asp kan du bruge noget der hedder FileSystemObject, jeg ved ikke hvad det tilsvarende hedder i php, men det hører jo heller ikke til i denne kategori.
Jeg har også set den der menu, men kan ikke huske hvor. Men det er en komponent der skal lægges ind på serveren. Komponenten skal vist nok købes, og derefter installeres og køre på serveren. Det tvivler jeg på du kan klare uden at have din egen IIS server.
Avatar billede anjensen1 Novice
25. februar 2002 - 16:36 #2
..alternativ lav et billedkort med små udgaver af de store billeder og så åben billedet dynamisk på et div på din side når user trykker på billedkortet?
mvh/a.
Avatar billede olebole Juniormester
25. februar 2002 - 21:19 #3
<ole>
Du kan gøre det i PHP med den komponent, der hedder GD-Lib.
Du kan også bruge Flash Generator ... den er vist helt nede i 20-30.000 kr, efterhånden  :o)
/mvh
</bole>
Avatar billede emileej Nybegynder
25. februar 2002 - 22:59 #4
Mht. preload er jeg jo så genial (ole) at jeg har lavet et script lige til formålet }=)
Check:

http://mfp.eej.dk  - under 'ressourcer'

E-)mil
hyyp://mfp.eej.dk
http://eej.dk
Avatar billede furious Nybegynder
26. februar 2002 - 08:45 #5
Øhhh troede ikke det var sådan et problem, men jeg leger lidt med emileej script og skal nok hvis det kommer i brug, henvise til din side.

Tak for jeres hjælp
Avatar billede emileej Nybegynder
26. februar 2002 - 19:58 #6
Så lidt :o)