Avatar billede elosnah Nybegynder
24. februar 2002 - 23:01 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Ang. cd-rom drev.

Mit CD-rom drev vil ikke virke efter jeg har installeret XP....
I systemet står der at det virker perfekt men når jeg smider en cd i spinner det ikke op.
Avatar billede eazye Nybegynder
24. februar 2002 - 23:03 #1
Jeg tror ikke det har noget med xp, nærmere dit Cd-rom drev..
Avatar billede Slettet bruger
24. februar 2002 - 23:04 #2
Prøv at slette drevet og genstart. Så skulle xp gerne selv installere det igen.
Avatar billede resten Nybegynder
24. februar 2002 - 23:12 #3
Prøv at gå ind i bios og lav en load setup defoults og se om det så virker.
Men ellers som ufc siger slet det inde i enhedshåndteringen og genstart din puter og lad xp selv finde det igen.
Avatar billede retaxes Nybegynder
24. februar 2002 - 23:16 #4
jeg ved ikke om denne gælder XP
-------------------------------------------------------
Manglende CD i Windows

Tryk på HKEY_LOCAL_MACHINE og følg den som følger:
System\currentcontrolset\Control\Class\{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}
Når du har fundet og åbnet {4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}, sletter du værdien upperfilters og/eller lowerfilters.
Nu skulle dine drev gerne komme til syne igen - du skal evt. reboote.
Avatar billede elosnah Nybegynder
24. februar 2002 - 23:25 #5
Jeg har prøvet og slette drevet og lade XP geninstallerer det, men det virker stadig ikke....Kan drevet værer stået af....????
Avatar billede retaxes Nybegynder
24. februar 2002 - 23:29 #6
prøv i registry at finde det jeg beskrev før i HKEY_LOCAL_MACHINE

Gå i Start/Kør og skriv regedit
Avatar billede elosnah Nybegynder
24. februar 2002 - 23:36 #7
Der står ikke noget om upper eller lowerfilters??????
Jeg kan jo også godt se drevet men det vil bare ikke spinne op....????
Avatar billede resten Nybegynder
24. februar 2002 - 23:42 #8
Retaxes> skal man kunne finde selvom man stadig har sit cdrom drev?
For jeg kan ikke hverken upperfilters og/eller lowerfilters?.
Men om det er fordi mit cdrom drev virker eller hvad det ved jeg ikke.
Avatar billede elosnah Nybegynder
24. februar 2002 - 23:45 #9
Nå men tak for hjælpen ...selv om jeg ikke rigtig kom vidre.....
Avatar billede retaxes Nybegynder
24. februar 2002 - 23:52 #10
resten> så må det være til Win2k eller en laverestående OS!
Avatar billede retaxes Nybegynder
24. februar 2002 - 23:53 #11
elosnah> fandt du ud af noget siden du accepterede mit svar?
Avatar billede elosnah Nybegynder
25. februar 2002 - 00:13 #12
Næ, men du skulle da have pointene for at tage dig tid......
Avatar billede resten Nybegynder
25. februar 2002 - 10:50 #13
Retaxes> kan du evt finde det på din egen?
Mere så man kan henvise til dette spørgsmål sener ang det med cd drevet.
Avatar billede retaxes Nybegynder
25. februar 2002 - 11:57 #14
elosnah> takker for pointene!

www.fotx.net/retaxes

resten> Jeg kan godt finde stedet i registry, men som du skriver, så kan man ikke finde upperfilters og/eller lowerfilters.

Jeg blev ikke klogere på det, måske fordi der ikke er problemer med CD-drevene.
Avatar billede resten Nybegynder
25. februar 2002 - 12:00 #15
Jeg kan også fint finde stedet men bare ikke upperfilters eller lowerfilters men der står ikke mere om det der hvor du har fundet det evt om det kun virker på win 2000 ?
Avatar billede retaxes Nybegynder
25. februar 2002 - 12:22 #16
Jeg har jo sakset det fra et spm., men jeg kan ikke huske i hvilken kategori.

Der er ikke andet at gøre end at lure på et lignende svar fremover!
Avatar billede resten Nybegynder
25. februar 2002 - 12:26 #17
jammen det må vi gøre :)
men ellers prøver jeg at rode lidt med det eller finde noget tilsvarende og hvis det lykkes får du lige besked.
Avatar billede elosnah Nybegynder
25. februar 2002 - 12:58 #18
Jeg takker....