Avatar billede much Nybegynder
24. februar 2002 - 22:30 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Stofanet

Jeg har lige kørt netværk op mellem 2 PC'er men problemet er at på den nye som jeg til deler den siste IP nr 202 hvor den anden bruger 201 Hvad er problemet.
Avatar billede Slettet bruger
24. februar 2002 - 22:35 #1
Jeg forstår ikke, hvad du skriver, problemet er. Gider du evt. at uddybe det?
Avatar billede much Nybegynder
24. februar 2002 - 22:46 #2
Problemt er at jeg ikke kan oprette forbindelse med den nye PC selv om den bliver sat op med nøjagtige samme dat på ner IP som lyder på den der kører XXX.XXX.XXX.201 og på den nye PC XXX.XXX.XXX.202 for man kan jo selvsagt ikke have samme IP endelse når du kører netværk,
Avatar billede halifax Nybegynder
24. februar 2002 - 23:19 #3
Jeg er heller ikke helt med her. Der er jo tale om to netværk. Et med din stofaforbindelse (pc1) og et internt netværk mellem pc1 og pc2. Fra Stofa har du fået tildelt een IP adresse, som er sat op på pc1. I denne skal du have to netkort, et til stofa og et til forbindelse til pc2, og disse forbindes med et krydset kabel.
Dernæst skal det interne netværk sættes op, hvor du fx tildeles pc1
IP nr. 198.162.0.1
submask 255.255.255.0
pc2
IP nr. 198.162.0.2
submask 255.255.255.0
Dernæst skal du have konfigureret fil- og udskriftsdeling på begge.
Dernæst skal du have delt din internetforbindelse, afhængig af hvilket styresystem der bruges. Stofa's regler siger ellers: kun en pc opkoblet pr-. abonnement.
Ved ikke, hvor meget du har gjort af ovennævnte, så jeg stopper nu. Du må skrive igen
Avatar billede much Nybegynder
25. februar 2002 - 01:39 #4
Det jeg mener at dele stofa over en HUB. Det kan lade sig gøre med ADSL ved jer.
Avatar billede zeion Nybegynder
25. februar 2002 - 04:31 #5
det kan det ikke med stofa da de kører med fast ip ! du skal sætte 2 netkort i den ene maskine som halifax forklare !!
Avatar billede kvik Nybegynder
25. februar 2002 - 09:39 #6
Selvfølgelig kan det lade sig gøre med mindre der er noget galt med mit.
Bruger et kort i hver maskine og en hub samt programmet Webwasher som frit kan hentes på deres hjemmeside.
Det eneste problem den maskine hvor Webwasher er skal altid være tændt for at maskine 2 kan få forbindelse.
Avatar billede junior101 Nybegynder
25. februar 2002 - 09:57 #7
plus at du oplever fald i hastighed. Jeg bruger selv 2 netkort i min ene maskine, da begge løsninger kræver, at din servermaskine står tændt.
Avatar billede halifax Nybegynder
25. februar 2002 - 14:04 #8
Duelunds vejeldning om deling af internet, som der oftest henvises til, kan læses her
http://www.danbbs.dk/~duelund/pcinfo/ics/index.htm
Avatar billede bochr Nybegynder
25. februar 2002 - 17:10 #9
har prøvet deling med 2 netkort og winroute på en stofaforbindelse
det virkede ok. Zyxel skulle have lavet en router/swits der virker "prestige 314" . http://www.zyxel.dk/
Avatar billede much Nybegynder
25. februar 2002 - 23:23 #10
Jeg har selv fundet svaret ved at snakke med en fra stofanet OFF THE RECORD det eneste der virker optimalt er en router løsning som du lader have den faste IP og så lader du dine PC er have 2 flydende.
Det var OFF THE REACORD da stofa IKKE vil have man kører mere end en PC på en bruger lisens. Så derfor. En router liger fra 1500,00 og opefter.. Så desvære de løsninger i er kommet med var jeg selv klar over da de er testet. Jeg vile have at de kunne gå seperat på nettet lige meget om en var slukket.