Avatar billede allan1066 Juniormester
24. februar 2002 - 22:20 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Word 2000 - Sidenummerering HASTER

I mit dokument vil jeg ikke have sidenummerering på de første 2 sider - men fra side 3 - her skal sidenummereringen start med side 1.

Hvordan gør jeg dette - har prøvet alt

Hvis jeg indsætter sektionsskift - sættes det også sidenummer på de foregående sider som ikke skulle have noget nummer.

Hjælp
Avatar billede Slettet bruger
24. februar 2002 - 22:23 #1
Jeg ved ikke med Word 2000, men i word 95 skal du gøre følgende:

Indsæt -> Sidetal -> Knappen Format -> Begynd med. Her vælger du så side 3
Avatar billede Slettet bruger
24. februar 2002 - 22:23 #2
Prøv om det virker i 2000
Avatar billede rvm Nybegynder
24. februar 2002 - 22:25 #3
Hej Allan

Dit problem ligge i definitionen af sidehovedet. Du skal som du selv har fundet ud af indsætte sektionsskift mellem side 2 og side 3, men derefter skal du sikre dig at sidehovedet på side 3 ikke står til "samme som forrige" på "sidehoved og sidefod" værktøjslinien.
Avatar billede allan1066 Juniormester
24. februar 2002 - 22:25 #4
Det gør det ikke
Avatar billede webmiss Nybegynder
24. februar 2002 - 22:27 #5
det burde det gøre........
Avatar billede rvm Nybegynder
24. februar 2002 - 22:30 #6
Når du har sikret dig at der kun er sidehoved på side 3 kan du formatere sidenummeret til at starte med side 1 - også fra værktøjslinien.
Avatar billede webmiss Nybegynder
24. februar 2002 - 22:31 #7
indsæt/sideskift/sektionsskift næste side/ på siden før.
Vis sidehoved sidefod på siden som sidenummeret skal på - klik på "samme som forrige" og vælg indsæt / sidenummer / format /begynd med
Avatar billede webmiss Nybegynder
24. februar 2002 - 22:31 #8
det var et svar
Avatar billede -simon- Nybegynder
24. februar 2002 - 22:38 #9
er det nemmeste ikke bare at kopiere fra side 3 over i et nyt dokument og derefter give dem sidenummer, så du har to adskilte dokumenter _???
Avatar billede allan1066 Juniormester
24. februar 2002 - 22:40 #10
Jo - men det er ikke særlig praktisk
Tak for svarene - men det virker ikke - hulk
Avatar billede rvm Nybegynder
24. februar 2002 - 22:42 #11
Hej Allan

Skriver du at mit svar ikke virker? Jeg sidder lige nu med et dokument, som jeg har lavet efter min opskrift og der virker det fint.
Avatar billede rvm Nybegynder
24. februar 2002 - 22:43 #12
Du kan også sende dit dokument til mig, så sætter jeg det lige op for dig... rvejemad@sca.csc.com
Avatar billede hemning Nybegynder
24. februar 2002 - 22:44 #13
Nu er det da i det midste godt at jeg ved hvad der er galt ;o)
Det problem du har, ligger i en af de "gode" gamle Microsoft fejl! Fejlen er hedigvis rettet i de nye service updates til Office 2000 :o)
Find dem her:
http://office.microsoft.com/ProductUpdates/default.aspx
Det virker, da jeg har været ude for samme problem!!!
Hilsen Henning
Avatar billede webmiss Nybegynder
24. februar 2002 - 22:44 #14
LOL altså hør nu her allan det virker altså, men du skal huske at slå "samme som før" knappen fra - det er ikon nr 5 fra højre når du er inde i sidehoved og sidefod. INDEN du siger indsæt/ sidenummer/ format osv osv
Avatar billede allan1066 Juniormester
24. februar 2002 - 23:44 #15
Ja så lykkedes det alligevel - tak for assistancen