Avatar billede 0767 Nybegynder
24. februar 2002 - 10:22 Der er 4 kommentarer og
4 løsninger

Forskel på DVDér

Er der forskel i billedkvalitet fra de lidt billigere DVDer til de dyrere, hvis man anvender det samme type fjernsyn? Teknikken er vel den samme?

mvh
Christian
Avatar billede zyberwizard Nybegynder
24. februar 2002 - 10:23 #1
Yeps, klart men der er self foreskel om du ser den på et B & O Og et 9" Monkrom tv ? :) .. Der er OGSÅ foreskel på Kvaliteten, feks Mr Bean fylder ca 2.3 GB i vob Filer hvorimod Feks ANDEN fylder 7 gb...længen er nogenlunde den sammen men kvaliteten er voldbedre på anden.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
24. februar 2002 - 10:23 #2
Komprimerings forholdene  kan være forskellige
Avatar billede redbastard Nybegynder
24. februar 2002 - 10:47 #3
prisen har vel ingen indvirkning på kvaliteten,men feks.gamle film indspillet på dvd opnår selvfølgelig ikke samme kvalitet som helt nye film
grunden til at nogle dvd film er dyere kan også ligge i hvor mange lydspor der feks er med.
børnefilm har feks. mange lydspor
men, fjernsynet har stor indvirkning på kvaliteten
Avatar billede 0767 Nybegynder
24. februar 2002 - 11:01 #4
Hvad med Panasonic RV60? Er det en god maskine?

mvh
Christian
Avatar billede Slettet bruger
24. februar 2002 - 14:42 #5
Hvad med Panasonic RV60? Er det en god maskine?

Ja, tjeck lige folks anmeldelser. Den får topkarakterer.

http://www.reviewcentre.com/reviews501.html
http://www.techtronics.com/uk/shop/50-panasonic-rv60-multi-region-dvd-player.html
Avatar billede james_t_dk Juniormester
25. februar 2002 - 09:09 #6
Der er forskel på filmene, se bare her: http://www.superbitdvd.com
Avatar billede bone_head Nybegynder
26. februar 2002 - 08:32 #7
Der er ekstremt stor forskel på DVD'er og ganske rigtig er SuperBit DVD'er nogle rigtig gode, jeg har dog kun personlig erfaring med Fifth Element (super billede og DTS sporet sparker r*v).

Bit-raten på selve DVD'en er dog ikke alt, f.eks. har Warner gerne nogle meget flotte DVD'er, men deres bitrate er tit ret lav sammenlignet med andre studier. En af grundene er at Warners DVd'er er gode er, at de er gode til at overføre filmen fra film til video. Jo bedre denne overførsel er, desto mindre data skal bruges til at gemme snavs og andre uønskede elementer. F.eks. er Warners Twister (den første udgave) langt bedre kvalitet end mange nye DVD'er, på grund af deres overlegne overførsel (Twister var en af de første 10 kode 1 DVD'er så vidt jeg ved).

Selve afspillerne har utroligt meget af sige. Jeg har selv en Pioneer DV-717 afspiller sluttet til et 28" Metz via SuperVHS stik, og det billede er langt bedre end min sekondære Lumatron 30k1 tilsluttet via RGB. RGB burde være bedre men den 3 år gamle Pioneer afspiller er af suveræn kvalitet, Lumatron komme ikke engang tæt på Pioneeren.

Jeg kender ikke Panasonic RV60 men jeg kan på det varmeste anbefalde Pioneer DV-444, som er en suveræn afspiller til en ok pris (mellem 3300,- og 4000,-) kan desuden afspille CD-RW plader samt MP3, VCD, SVCD.
Avatar billede Slettet bruger
31. marts 2002 - 16:11 #8
Lukker du snart spørgsmålet?