Avatar billede geek1011 Nybegynder
23. februar 2002 - 23:36 Der er 7 kommentarer

Hvofor ikke UNIX?

Hvorfor er der ikke særlig mange mennesker, der kører UNIX/Linux?

Der er kun én grund til, at at jeg ikke kører UNIX/Linux:
Jeg kan ikke få den til at detekterer min skærm på min bærbare computer, da Linux kun understøtter Plug'n play skærm, og derfor kan jeg ikke bruge min skærm på min bærbare.
Men nok om det, hvorfor er der ellers ikke så mange der bruger Linux? Linux er da brugervenligt, da det understøtter både Cobol, Assembler, C, C++, Pascal og Java!
Avatar billede michael-rene Nybegynder
23. februar 2002 - 23:40 #1
hvor ved du fra der ikke er så mange der bruger det ?
Avatar billede geek1011 Nybegynder
23. februar 2002 - 23:52 #2
Det har jeg hørt fra min klasse-lærer.. han fatter ikke, at jeg gider at bruge mere tid på at huske UNIX-kommandoer, istedet for at koncenterer mig om andet end det *lol*
Avatar billede victor44 Nybegynder
23. februar 2002 - 23:54 #3
Hvad er det for noget sludder med plug and play ???

Hvad er det du vil have et svar på ?

Der er rigtigt mange der bruger LINUX, her i huset er der ikke andet. Jeg valgte at droppe MS for et år siden og det har jeg ikke et øjeblik fortrudt.
Jeg bruger også LINUX på min bærbare.

Plug and play, tsk tsk.

LuF
Avatar billede z_master Nybegynder
24. februar 2002 - 10:23 #4
Jeg har selv 2 FreeBSD(Unix) servere og på et tidspunkt kørte jeg Linux på alle mine computere, selv den computer jeg bruger mest.. Dog var der det problem at jeg er Counter-strike spiller og CS virkede desværre ikke for godt i Linux.. Selvom jeg fik det startet med WINE(Windows emulation) og det.. Men jeg venter til WINE er lidt mere moden og vil prøve igen..
Avatar billede peter_m Nybegynder
02. marts 2002 - 23:48 #5
At huske kommandoer er noglen i unix...Når Når jeg skal navigere i windows benytter jeg dos prompt og ikke stifinder.

Ellers er Linux en umærket erstatning til windows.
Unix er nok mere for erhvervslivet for hvem gider at have en AIX/HP-UX/SUN o.s.v. stående under sit skriverbord og hvis der ryger en hardware del så går man ikke bare lige hen til sin hardware pusher.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
02. marts 2002 - 23:49 #6
Hmmm... jeg ville nu gerne have en AIX stående :)))
Avatar billede cybermike Nybegynder
14. april 2002 - 15:27 #7
z_master: Tag et kig på winex ;o)

nanoq: Kan an axil ikke gøre det ? , i så fald kan du da få et billede af min ;o)