Avatar billede disko Nybegynder
23. februar 2002 - 19:33 Der er 67 kommentarer og
1 løsning

PC BRUDT SAMMEN:,-(

HEJ!
Min pc er gået ned jeg var lige rund og gøre rent i den pustede lidt rundt omkring og har lige rørt hver ting men der er ingen stik der er løse.
Da jeg så tændte den igen kom der intet signal til skærmen og harddisken tænker kun der hvor den plejer at tjekke men ellers stopper den.
Nu har jeg så været rundt over alt og sætte alle stik orndeligt i og haft processoren oppe og nede igen men når den nu starter siger den beeep bip bip bip.
Hvad er der galt?
Avatar billede disko Nybegynder
23. februar 2002 - 19:35 #1
I min computer er der:
pentium II 350 MHz
128 ram
6 GB HD
resten er vel ik interesant
Avatar billede disko Nybegynder
23. februar 2002 - 19:42 #2
Jeg ved det er en skod computer men har ikke penge til bedre:-)
Avatar billede mufle Nybegynder
23. februar 2002 - 19:42 #3
Hvilken bios? Sidder grafikkort og ram ordenligt?

Mufle....
Avatar billede disko Nybegynder
23. februar 2002 - 19:44 #4
Yep har gået alle af sådanne ting:(
der står det er version 1.0 det er et AOpen mainboard
Avatar billede disko Nybegynder
23. februar 2002 - 19:48 #5
UPS jeg ville skrive:
Yep har gået alle af sådanne ting igennem:(
Avatar billede foodear Praktikant
23. februar 2002 - 19:58 #6
Da du støvsugede den, brugte du så metalrøret til støvsugeren?

/Foodear
Avatar billede disko Nybegynder
23. februar 2002 - 20:01 #7
Niks jeg pustede bare med munden (meget lidt):)
Avatar billede foodear Praktikant
23. februar 2002 - 20:09 #8
What do beep codes mean?
Beeps codes are the audio beeps that the motherboard will output when your system has a problem. Generally they can be used to identify some problem (usually associated with a non booting system). Below are some basic beep codes and their possible meanings:

one long and 3 very short beeps - video related
continuous beeps - memory related
no screen and no beep - CPU related
Avatar billede disko Nybegynder
23. februar 2002 - 20:09 #9
Er der ik end er kan hjælpe??
Avatar billede foodear Praktikant
23. februar 2002 - 20:10 #10
Så check lige én gang til om dit grafikkort sidder som det skal, samt kabelet til monitoren :)
/Foodear
Avatar billede disko Nybegynder
23. februar 2002 - 20:10 #11
- og på dansk?
Avatar billede disko Nybegynder
23. februar 2002 - 20:11 #12
Jeg har tjekket kabler flere gange og har haft grafikkort ude og sat det i igen
Avatar billede disko Nybegynder
23. februar 2002 - 20:13 #13
Jeg har også tjekket alle IDE kabler og alt strøm
Avatar billede disko Nybegynder
23. februar 2002 - 20:15 #14
Ja jeg er 13 år og er ikke klar over hvad relatet betyder:)
Avatar billede foodear Praktikant
23. februar 2002 - 20:16 #15
Hvis den siger "beeeeb beb beb beb" så er det helt sikkert dit grafikkort!
Avatar billede disko Nybegynder
23. februar 2002 - 20:17 #16
Skal det sige mit grafikkort er dødt?
Avatar billede foodear Praktikant
23. februar 2002 - 20:20 #17
Hvis det er AGP så prøv det i en anden maskine og/eller prøv et anden grafikkort i din egen AGP eller PCI
Avatar billede foodear Praktikant
23. februar 2002 - 20:22 #18
related betyder relateret = hører til
Avatar billede disko Nybegynder
23. februar 2002 - 20:23 #19
Det er et AGP men den maskine jeg benytter lige nu er min fars og den må jeg ikke lege med:(
Avatar billede grinderslev Praktikant
23. februar 2002 - 20:26 #20
Check stikket på dit kabel, kik også efter bøjede/løse ben.
Avatar billede disko Nybegynder
23. februar 2002 - 20:28 #21
Jamen det er helt ny skærm og alt med stik og det der har jeg været igennem 3 gange:'-(
Avatar billede foodear Praktikant
23. februar 2002 - 20:32 #22
Kender du ikke nogen der har et "gammelt" brugt grafikkort du kan prøve med? 13 år, så må du have en trillard venner der har computer!
Avatar billede foodear Praktikant
23. februar 2002 - 20:36 #23
grinderslev> der skal være 12 ben på stikket, og 3 der mangler!
Avatar billede disko Nybegynder
23. februar 2002 - 21:05 #24
Ja jeg kender en masse men det er sådan at de er vildt pylrede med dem og de må ikke engang selv åbne dem:(
Men Harddisken starter jo heller ikke så det er vel ikke kun grafikkortet tror i?
Avatar billede disko Nybegynder
23. februar 2002 - 21:17 #25
- eller jo harddisken starter der hvor den plejer at tjekke om der er en slave osv men den giver ikke lyd fra sig derefter
Avatar billede disko Nybegynder
23. februar 2002 - 21:20 #26
hdd led lyser heller ikke siden klart nok:-)
Avatar billede disko Nybegynder
23. februar 2002 - 21:31 #27
Vil det sige den siger grafikkort hører til? altså den kan ikke finde mit grafikkort
Avatar billede disko Nybegynder
23. februar 2002 - 21:40 #28
det skal lige siges at den begyndte ikke på de lyde før jeg havde processoren ude og i igen
Avatar billede mib33 Nybegynder
24. februar 2002 - 02:47 #29
Huskede du at aflade dig selv for statisk elektricitet inden du pillede ved noget som helst inde i computeren ??
Avatar billede disko Nybegynder
24. februar 2002 - 08:57 #30
Nej og jeg havde en dum trøje på:( hvordan 'aflader' man sig selv?
Men tror i det kun er grafikkortet?
Avatar billede disko Nybegynder
24. februar 2002 - 08:58 #31
sætter points op til 200:)
Avatar billede mib33 Nybegynder
24. februar 2002 - 10:30 #32
Du skal røre ved metalrammen på computeren inden du rører ved nogle af komponenterne, og hvis du har haft en eller anden "syntetisk" trøje på, skal du helst have armbånd på med ledning til chassirammen på kabinettet, eller ned til en antistatisk måtte, evt et stk. ledning fra dit ur, til rammen/chassiet, så du hele tiden bliver afladet.
Avatar billede disko Nybegynder
24. februar 2002 - 10:49 #33
Kan man så ik (hvis nu man ikke har et ur) vikle noget ståltråd om armen og så sætte en ledning fra armen og så til kabinettet?
Avatar billede disko Nybegynder
24. februar 2002 - 10:51 #34
rammen/chassiet er det bare kabinettet?
Avatar billede disko Nybegynder
24. februar 2002 - 11:27 #35
Men tror i kun det er grafikkortet der er noget galt med?
Avatar billede disko Nybegynder
24. februar 2002 - 11:27 #36
For sådan et skod TNT2 som jeg  har kan man jo få for 400.-
Avatar billede foodear Praktikant
24. februar 2002 - 11:33 #37
Der MÅ da være nogen af dine venner der har et brugt grafikkort liggende i skuffen du kan prøve med??
Avatar billede mufle Nybegynder
24. februar 2002 - 11:43 #38
Det er fuldstændigt ligemeget hvad kortet kan. Evt. et gammelt ISA kort hvis du har plads i bundkortet....
Avatar billede disko Nybegynder
24. februar 2002 - 14:20 #39
Jeg har selv et gammel matrox liggende men jeg tør ikke sætte det i fordi den computer jeg havde før brændte med det i og så er jeg ikke helt sikker på om det var det der gjorde det.
Avatar billede disko Nybegynder
24. februar 2002 - 16:28 #40
Men efter som harddisken heller ikke starter videre så er det vel ikke kun grafikkortet tror i?
Avatar billede foodear Praktikant
24. februar 2002 - 16:49 #41
Hvis ikke grafikkortet virker så vil BIOS ikke starte og systemet stopper.

Så for en sikkerheds skyld skal du lige checke om blæseren på din CPU nu også kører rundt! Den rigtige vej rundt!

Som du skrev "det skal lige siges at den begyndte ikke på de lyde før jeg havde processoren ude og i igen " så på den igen, igen!
/Foodear :)
Avatar billede disko Nybegynder
24. februar 2002 - 17:46 #42
Jeg har ikke haft blæseren af fanen det er temlig lang ledning fra fanen til blæseren og blæseren kører
Avatar billede disko Nybegynder
24. februar 2002 - 17:46 #43
Men ved pentium II sker der heller ikke så meget ved at tænde den uden køler for den træpper jo selv ned:O)
Avatar billede disko Nybegynder
24. februar 2002 - 18:56 #44
Kan der ske noget med et grafikkort hvis man prøver et der virker deri?
Avatar billede foodear Praktikant
24. februar 2002 - 19:11 #45
Hej igen, der er lidt lange svartider herfra, ;)
Når dit bundkort trods alt kan komme med fejlkoder i form af beeeb lyde, tror jeg ikke at der sker noget med et andet grafikkort og hvis du ikke må låne dit fars, så prøv med det Matrox du har, hvis du ikke ligefrem har haft lynnedslag så tror jeg det går!
Prøv det
/Foodear\
Avatar billede disko Nybegynder
24. februar 2002 - 19:21 #46
Fordi hvis jeg er heldig må jeg låne min fars tnt1 men så skal det jo tilbage i god behold:-)
Avatar billede disko Nybegynder
24. februar 2002 - 19:24 #47
Jeg ved ik helt hvad der skete men ligepludselig kom der en masse rød fra ledningen der går til den indbyggede højttaler den smeltede helt sammen
Avatar billede disko Nybegynder
24. februar 2002 - 19:25 #48
rød = røg ;-)
Avatar billede disko Nybegynder
24. februar 2002 - 19:31 #49
Er det lovligt at oprette et spm der bare linker hertil?
Avatar billede disko Nybegynder
24. februar 2002 - 19:33 #50
-->foodear er du ik på messenger?? for der er langtid mellem de svar jeg får fra de forskellige:-)
Avatar billede foodear Praktikant
24. februar 2002 - 19:34 #51
Nej det er ikke lovligt, kun ét spørgsmål!
Du har da vist været ved at pille lidt for meget ved ledningerne?
Avatar billede foodear Praktikant
24. februar 2002 - 19:35 #52
Nope ikke messenger men, ICQ ..
Avatar billede disko Nybegynder
24. februar 2002 - 19:35 #53
Ja det har jeg sikkert:-) men jeg kunne ik lade være:)
Avatar billede disko Nybegynder
24. februar 2002 - 19:36 #54
Hvor ka man downloade det??
Avatar billede foodear Praktikant
24. februar 2002 - 19:37 #55
Avatar billede disko Nybegynder
24. februar 2002 - 19:37 #56
Okay prøver det tak:-)
Avatar billede disko Nybegynder
24. februar 2002 - 19:40 #58
Yep er ved at downloade:)
Avatar billede foodear Praktikant
24. februar 2002 - 19:40 #59
sige lige til når du er klar!
Avatar billede foodear Praktikant
24. februar 2002 - 19:41 #60
icq: 146312851
Avatar billede disko Nybegynder
24. februar 2002 - 19:41 #61
Ja 90%
Avatar billede disko Nybegynder
24. februar 2002 - 19:42 #62
snart færdig med at installere:)
Avatar billede disko Nybegynder
24. februar 2002 - 19:44 #63
Registrerer dlls
Avatar billede disko Nybegynder
24. februar 2002 - 19:54 #64
Er klar:)
Avatar billede foodear Praktikant
24. februar 2002 - 19:55 #65
klik på add invite users og skriv mit nummer..
Avatar billede foodear Praktikant
24. februar 2002 - 22:09 #66
Som alle kan se har jeg fået pointene og jeg vil her poste hvad løsningen blev: disko skilte sin maskine i atomer, samlede den igen med et anden grafikkort (Matrox et eller andet) og fik minsandten liv i dyret, så nu er han glad :)
detsværre ser det ud til at hans AGP port er lidt ustabil så han må se sig om efter et nyt PCI grafikkort.

Takker for point...
\Foodear/
Avatar billede disko Nybegynder
25. februar 2002 - 09:43 #67
-->Foodear
Jeg tror ikke det er min AGP port der er noget galt med jeg tror det er mit grafikkort jeg har givet statist elektricitet og vil lige tjekke om AGP porten virker med min fars grafikkort:-)
Avatar billede foodear Praktikant
25. februar 2002 - 17:03 #68
OK, held og lykke med det.