Avatar billede h2k Nybegynder
23. februar 2002 - 16:58 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

win xp chrasher under installation

Når jeg installerer win xp dk på min maskine, så stopper installationen efter en halv time. Det er altid lige når alle filer er kopieret over, og maskinen er genstartet. Efter genstart, checker den hardware, og går i sort...  der kan den så stå et par timer uden at der sker en disse !!

Jeg har prøvet at stille bios til "failsafe" uden resultat.

Er der nogle der har idéer til hvad der kan være galt ?

mvh
Henrik
Avatar billede retaxes Nybegynder
23. februar 2002 - 17:26 #1
gå ind i bios og Load Default Setup, det hjælper i de fleste tilfælde.

WinXP er meget kritisk med bios indstillinger, hos mig koblede den altid keyboard fra, og så var det umuligt at fortsætte!
Avatar billede blackie Nybegynder
23. februar 2002 - 17:46 #2
Sæt ACPI = Advanced Configuration and Power, som enable i bios under Power management.
Avatar billede svend_rugaard Praktikant
23. februar 2002 - 18:45 #3
Du siger installationen stopper efter en halvtime ? Ehh det tar da max 15 minutter og installere XP .. men okay nu ved jeg ikke hvilken maskine du har !
Avatar billede retaxes Nybegynder
23. februar 2002 - 20:06 #4
sven> hvis man ikke i forvejen ved hvor lang tid det tager, h2k har ikke install. WinXP før, så er det ikke nemt at vide om der går 30 eller 40 minutter.
15 minutter lyder ret usandsynligt i mine ører!
Avatar billede blackie Nybegynder
23. februar 2002 - 20:14 #5
Også i mine ører, men de er selvfølgelig heller ikke så store;-}
Avatar billede h2k Nybegynder
23. februar 2002 - 22:17 #6
Okay, mange tak for hurtige svar.
Det var mit geforce 2 kort, win xp ikke kan lide! Efter utallige forsøg satte jeg mit gamle ATI grafikkort i, og installationen lykkedes. Derefter i med geforce kortet igen, og det hele funker.

mvh
Henrik
Avatar billede retaxes Nybegynder
23. februar 2002 - 22:31 #7
der var du heldig at WinXP accepterede dit gforce kort efter at installationen først lykkedes med ATI kortet.

Takker for pointene.

www.fotx.net/retaxes