Avatar billede thornbech Nybegynder
22. februar 2002 - 12:34 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

bundkort strejker!!

Ved installering af ny HD har jeg opdateret BIOS som efterfølgende kørte uden problemer med gl. HD... pludselig kører intet... Ved opstart kan jeg ikke engang slukke på kontakt .... HJÆLP ... Er det brændt sammen? Hurtig hjælp søges...
Avatar billede johnstigers Seniormester
22. februar 2002 - 12:35 #1
vises opstartsskærmen - eller sker der bare intet overhovedet når du starter din putter???
Avatar billede thornbech Nybegynder
22. februar 2002 - 12:36 #2
ingen opstartsskærm nu  ... det var der dog før
Avatar billede pilfinger Nybegynder
22. februar 2002 - 12:36 #3
Prøv at tage alt ud undtagen dit grafikkort en ram klods en kør så med din masterdisk. skulle så virke.
Avatar billede pilfinger Nybegynder
22. februar 2002 - 12:40 #4
Har du chekket om din bios har fundet dinne hard-disks???
Avatar billede thornbech Nybegynder
22. februar 2002 - 12:40 #5
ok ... vi prøver ... men kan der være noget galt med den nye HD Seagate 40GB 7200omdrejninger (MB Pentium II233MHz) oprindelig BIOS marts 1998 .. ny nov 1999 ...?
Avatar billede thornbech Nybegynder
22. februar 2002 - 12:40 #6
til pilfinger ... kan ikke finde HD og nu ikke åbne BIOS
Avatar billede thornbech Nybegynder
22. februar 2002 - 12:42 #7
john_stigers ... ?? Hva' si'r du?
Avatar billede pilfinger Nybegynder
22. februar 2002 - 12:43 #8
Prøv mit svar og se om det virker det skulle det gerne gøre.Har selv hart problemet før og fixede det på den måde.
Avatar billede p3_denmark Nybegynder
22. februar 2002 - 12:48 #9
Pil alt ud, split lortet fuldstændigt ad, og saml det derpå igen.

og som pilfinger også siger, sæt kun det nædvendige i i starten.

hvis man gør sådan så har man udelukket den mulighed at noget sad forket.
Avatar billede thornbech Nybegynder
22. februar 2002 - 13:00 #10
pilfinger ... nu ka' vi starte op, tak. Dog er det kun m. gl. HD ... Nu skal vi så ha' installeret ny HD ... gi'r I lidt hjælp ... Ny HD arbejder hvis vi sætter den til, men man ka' ikke komme i BIOS, da denne ikke starter op med ny HD
Avatar billede thornbech Nybegynder
22. februar 2002 - 13:00 #11
ka' det være at HD er for ny til Motherboard?
Avatar billede p3_denmark Nybegynder
22. februar 2002 - 13:03 #12
der skal muligvis en bios opdatering til... da jeg købte min disk ville den kun acceptere den hvis jeg satte en jumper til der halverede disken,, jeg opdaterede da min bios, og så virkede det hele med det samme.
Avatar billede thornbech Nybegynder
22. februar 2002 - 13:05 #13
p3_denmark ... hvordan gør vi så det....?
Avatar billede thornbech Nybegynder
22. februar 2002 - 13:06 #14
er det ok kun at opdatere BIOS med den gamle HD .. eller uden HD?
Avatar billede p3_denmark Nybegynder
22. februar 2002 - 13:13 #15
det er ligemeget hvilken disk der sidder i mens du opdaterer.

du går ind på internettet og finder producenten af det bundkort, så finder du frem til dit bundkort, og downloader bios opdateringen.

du booter da op med en startdisk, og kører opdateringen.

inde på deres side står der karanteret i detaljer hvordan man gør.
Avatar billede thornbech Nybegynder
22. februar 2002 - 14:41 #16
se nu kører det ... dog er der problemer med opstart (ka' ikke køre korrekt memory test) ... fjerner man så eks lydkort og cd-rom kører det som det skal ... hva kan miseren være ved det ...?
Avatar billede thornbech Nybegynder
22. februar 2002 - 16:39 #17
Tak nu kører skidtet ... Efter at have læst svar osv. igennem er jeg kommet til følgende fordelingen, som synes mest retfærdig iht besvarelser og "først til mølle" . Mange tak for hjælpen