Avatar billede cooltie Nybegynder
21. februar 2002 - 20:12 Der er 24 kommentarer og
1 løsning

Nulstilling af Autonummer?

Hej,

Hvordan nulstiller man en tabels autonummer...???

På forhånd tak.

Cooltie
Avatar billede terry Ekspert
21. februar 2002 - 20:15 #1
delete the records then compact the database
Avatar billede terry Ekspert
21. februar 2002 - 20:16 #2
you can compact the database through the Tools+database utilities menu
Avatar billede mugs Novice
21. februar 2002 - 20:52 #3
Som Terry svarer, er det den eneste mulighed at slette posterne, hvis du igen skal starte fra 0.

Hvis du f. eks har autonumrerne 1,2,4,5,7 kan du aldrig igen få nr. 6, med mindre du sletter post nr. 7 og komptimerer databasen og aldrig nr. 3 med mindre du sletter 4, 5 og 7.

Hvis du komprimerer databasen, vil autonummerfeltet starte ved den højeste værdi +1.
Avatar billede henrik13 Nybegynder
21. februar 2002 - 23:22 #4
Det kan gøres ved at snyde access. kopier din tabel over i en tom database, lav den nye magen til den gamle blot uden autonummeringen. derefter åbner du den gamle og trykker i felted mellem vandret og lodret, og gå ned i kopier. Luk den gamle. Åbn den nye, og trykker i felted mellem vandret og lodret, og her trykker du set ind. Det er tested ved 23 poster og det virkede.
VH Henrik
Avatar billede henrik13 Nybegynder
21. februar 2002 - 23:24 #5
Hej, du skal selfølgelig kopier den tilbage til den originale database efter endt arbejde.
VH Henrik
Avatar billede henrik13 Nybegynder
21. februar 2002 - 23:35 #6
Hej, jeg har udskifted autonummeringen med tal.
VH Henrik
Avatar billede cooltie Nybegynder
22. februar 2002 - 00:31 #7
denne metoder kender vi...

men findes der virkelig ikke nogen nemmere måde?????
Avatar billede jesperthomsen Nybegynder
22. februar 2002 - 08:16 #8
Jeg ved ikke om det er nemmere, men der findes i hvert fald en anden måde, der dog igen kræver at tabellen skal være tom. Lav datatypen om til tal, luk designvinduet, åbn det igen og lav datatypen om til autonummerering.
Avatar billede terry Ekspert
22. februar 2002 - 08:25 #9
cooltie> IF there was an easier method, dont you think I would have given you it?
Avatar billede hathor Nybegynder
22. februar 2002 - 13:28 #10
terry .. eftersom du fint forstår dansk hvorfor hulen skriver du så på engelsk??
Avatar billede terry Ekspert
22. februar 2002 - 13:29 #11
read write!
Avatar billede terry Ekspert
23. februar 2002 - 17:34 #12
cooltie>what is it you want to do here? If you want to reset your autonumber to ZERO then you can delete all your records and compact the dB. If you want to keep your records and re-number the autonumber then you WILL have to copy them to another table and then delete the original table(records) Then copy them back again.
If you copy ALL fields appart from the autonumber field and have a new autonumber field in the TEMP table then this will start from 1 again  (the first time this is done).

So it seems there isnt an EASY method!
Avatar billede terry Ekspert
24. februar 2002 - 16:49 #13
cooltie>hows it going with this question?
Avatar billede terry Ekspert
26. februar 2002 - 22:31 #14
cooltie>If you cant accept my answer then I want a reason or we can ask admin to assist!
Avatar billede mugs Novice
26. februar 2002 - 22:43 #15
Hi Terry > I don't think cooltie wants any help in the future!!
Avatar billede terry Ekspert
27. februar 2002 - 08:38 #16
No I dont think so :o)
Avatar billede cooltie Nybegynder
01. marts 2002 - 16:01 #17
Terry> Da denne metode ganske enkelt bare ikke virker kan jeg selvfølgelig ikke accepter dette svar...jeg lukker dette spørgsmål!
Avatar billede terry Ekspert
01. marts 2002 - 16:55 #18
cooltie>It does work, but if you cant use it "22/02-2002 00:31:51" because you want another "unknown" method is YOUR PROBLEM!
Avatar billede terry Ekspert
01. marts 2002 - 17:11 #19
cooltie>lets see what admin thinks!
Avatar billede razor Nybegynder
12. marts 2002 - 19:54 #20
cooltie, Hvad er meningen med ikke at give terry points for hans rigtige svar? (Hvis ikke du svarer på min henvendelse ser jeg mig nødsaget til at deaktivere din konto)

terry, a translation for you if you're not familiar with danish. I asked him to explain his decision not to award you with the points. If he doesn't comment on it I will deactivate his account. (please notify me in this thread)
Avatar billede terry Ekspert
12. marts 2002 - 20:04 #21
hi razor>thanks for taking action on this question, and I fully understand Danish :o)
Avatar billede invisibleman Nybegynder
13. marts 2002 - 20:36 #22
Som en lille tilføjelse til razor's kommentar:

"denne metoder kender vi...
men findes der virkelig ikke nogen nemmere måde?????"

Når et spørgsmål oprettes står der klart og tydeligt at du skal beskrive dit spørgsmål så godt som muligt, derfor burde du have oplyst om at du allerede *havde* prøvet den metode men ønskede en nemmere.

Either way, så bør terry have point for:

1. Svaret på spørgsmålet som det er - eller:
2. Svaret "So it seems there isnt an EASY method!" som ville være svaret på om der fandtes en nemmere løsning.

Bare lige for informationes skyld til cooltie, in case han læser spørgsmålet.
Avatar billede razor Nybegynder
13. marts 2002 - 21:04 #23
Hvis ikke snart han kommenterer kommer han ikke til at læse flere spørgsmål.
Avatar billede razor Nybegynder
15. marts 2002 - 22:33 #24
Brugeren er deaktiveret. Tak for anmeldelsen terry.
Avatar billede terry Ekspert
16. marts 2002 - 10:10 #25
selv tak, og god weekend :o)