Avatar billede geek1011 Nybegynder
21. februar 2002 - 16:24 Der er 38 kommentarer og
1 løsning

Skal det meldes til politiet?

http://195.184.63.250/visdata.asp?Kategori=Autentisk#

Og klik så på linket "kvinde får hjerne skudt ud".

Her må man da hvist trække grændsen, ikke?
Helt ærligt, det er faktisk en "film" hvor man ser en person, som peger på en kvinde med en pistol, og ca. 3 sek. inde i "filmen" bliver hun skudt. Jeg troede selvf. ikke i første omgang, at det skulle være rigtigt, så jeg prøvede den i meget langsom gengivelse, og her ser man faktisk, at kuglen rammer hende i panden (en plet viser sig i hendes pande), og i endnu mere langsom gengivelse, ser man kuglen gå ind i hovedet på hende, så kig denne "film" og tag den så i langsom gengivelse, så ser i, at der rent faktisk bliver begået et mord.
Er det ikke streng ulovligt,og skal jeg melde siden til politiet?
Jeg mener: Er det ikke i strid med dansk lovgivning, at have sådanne film liggende tilgængeligt på deres hjemmeside?
Avatar billede hojben Novice
21. februar 2002 - 16:26 #1
link virker ik
Avatar billede hojben Novice
21. februar 2002 - 16:27 #2
hmm nu gør det---
Avatar billede geek1011 Nybegynder
21. februar 2002 - 16:28 #3
Godt nok er der spark i nosserne, folk der brækker sig osv. men jeg tror nu de gør det mod betaling, men et mord - her trækker jeg altså grændsen!
Avatar billede maxium Novice
21. februar 2002 - 16:28 #4
Hvis det stod til mig skulle demospasser.dk lukket har set filmen for nogle dage siden og spolede langsom for at se om det er rigtigt som geek1011 sage
Avatar billede maxium Novice
21. februar 2002 - 16:30 #5
fx fra siden:

Tyrker bliver skudt ned...
Avatar billede lee Nybegynder
21. februar 2002 - 16:32 #6
usmagelig side... overskrifterne var nok for mig.
Avatar billede bjarke-b Nybegynder
21. februar 2002 - 16:33 #7
Avatar billede jackson24 Nybegynder
21. februar 2002 - 16:33 #8
hvorfor lader i da ikke bare være med at kigge, hvis i ikke kan tåle det?
Avatar billede geek1011 Nybegynder
21. februar 2002 - 16:34 #9
Har jeg pligt til at melde det eller...?
Avatar billede geek1011 Nybegynder
21. februar 2002 - 16:35 #10
Men jeg ved nu ikke rigtigt... jeg har ikke lyst til, at der skal stå noget i nyhederne...
Kan i andre ikke gøre det?
Avatar billede jackson24 Nybegynder
21. februar 2002 - 16:37 #11
nej lad da være
Avatar billede geek1011 Nybegynder
21. februar 2002 - 16:38 #12
Jeg kan lige se overskriften i Jyllandsposten:
16 årig dreng melder et mord!
Avatar billede geek1011 Nybegynder
21. februar 2002 - 16:40 #13
De skriver på deres forside:

demoSPASSER.dk indeholder materiale som kan virke stødene på en større del af befolkningen, derfor opfordrer vi børn og sarte sjæle til ikke at benytte sitet.

Men derfor giver det dem stadig ikke ret til at vise et mord, eller er det mig der er helt forkert på den?
Avatar billede jackson24 Nybegynder
21. februar 2002 - 16:40 #14
kan ikke lige se hvorfor det skulle komme i avisen???
Avatar billede geek1011 Nybegynder
21. februar 2002 - 16:41 #15
Det sker da ofte, at hvis en side bliver lukket ned pga. børneporno eller andet af denne slags materiale, at det så kommer i nyhederne.
Avatar billede jackson24 Nybegynder
21. februar 2002 - 16:42 #16
det er jo KKE børneporno, tvivler på det er ulovligt dether
Avatar billede jackson24 Nybegynder
21. februar 2002 - 16:43 #17
tja prøv at se cnn, så ser du den slags hver dag. Så kan ikke se hvad der er galt i at have dem liggende på en side.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
21. februar 2002 - 16:44 #18
hvis du føler dig stødt af indholdet på siden kan du kontakte personens webhotel, det kan være at de vil lukke den så. Hvis han selv hoster maskinen kan du kontakte hans udbyder.

Hvis du føler dig 100% på at der er tale om noget dybt kriminelt kan du kontakte politiet. Hvis du føler at være vidne til noget kriminelt har du pligt til at anmelde det. Men du skal jo nok lige have i tankerne at det sikkert ikke er demospasser.dk der har lavet filmene..... Dermed siger jeg ikke at det er lovligt, men jeg kan være i tvivl om det er ulovligt.
Avatar billede geek1011 Nybegynder
21. februar 2002 - 16:44 #19
At vise en der bliver slået ihjel - for åbent skærm, tilgængelig for alle på nettet?
Maximum > Hvad siger du til denne film?
Altså "kvinde får hjene skudt ud"
Avatar billede jelzin101 Praktikant
21. februar 2002 - 16:44 #20
jeg mener at have set filmen omtalt på et af de dér urban legend sites.... den er vist ikke ægte -selvom den er dygtigt lavet.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
21. februar 2002 - 16:46 #21
geek1011>> kan du bevise at der ikke er manipuleret med videoen? Har du foreksempel været inde og se ringenes herre...... Der er en del drab i den film uden at nogen har anmeldt den!!!
Avatar billede geek1011 Nybegynder
21. februar 2002 - 16:50 #22
Da jeg så filmen troede jeg selvf. ikke at det var rigtigt, så derfor prøvede jeg at tage den i langsom gengivelse. Men da jeg er i min tvivl har jeg ikke anmeldt det endnu, for jeg er stadig lidt i tvivl om det er fake eller real?
Dermed har jeg ingen beviser.
Men det ville da være rart, hvis det var fake, så behøver jeg ikke at amnelde dem!
Avatar billede geek1011 Nybegynder
21. februar 2002 - 16:52 #23
Hvor findes de der urban legend sites?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
21. februar 2002 - 16:54 #24
Avatar billede geek1011 Nybegynder
21. februar 2002 - 16:54 #25
Hvis filmen bare er fake, så har jeg intet imod at ville se filmen 20 gange, for jeg synes faktisk den er ret så fed, dog ikke så fed igen, hvis det er et rigtigt mord.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
21. februar 2002 - 16:55 #26
Måske mere spændende i dette tilfælde SNUFF film er netop med mord: http://www.csicop.org/si/9905/snuff.html
Avatar billede jonas- Nybegynder
21. februar 2002 - 16:58 #27
geek1011: Hvem skulle du anmelde dem til?
Og jeg tror altså ikke at det er rigtigt! Man sidder sq ikke og filmer en der bliver skudt i hovedet!!
Avatar billede james_t_dk Juniormester
21. februar 2002 - 17:01 #28
jonas>> husk JFK
Avatar billede geek1011 Nybegynder
21. februar 2002 - 17:01 #29
Det kunne da godt være, hvis de skulle være RIGTIG ondskabsfulde.

Men jeg er overbevist nu, om at det bare er rent fake.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
21. februar 2002 - 17:04 #30
geek1011>> Se lige den her, mange af historierne her er rigtige, og der tildeles priser til dem der på dummest mulig måde tager livet af sig selv: http://www.darwinawards.com/
Avatar billede james_t_dk Juniormester
21. februar 2002 - 17:08 #31
Min personlige farvorit fra Darwin siden er denne: http://www.darwinawards.com/darwin/darwin1995-04.html Der endda er blevet bragt i Ingeniøren (et fagblad for ingeniøre)
Avatar billede tofferman Nybegynder
03. marts 2002 - 01:12 #32
Nu må jeg fandme lige....Det her er simpelt hen bare FOR sygt!
I sidder kraftedme og diskuterer om man nu også skal anmelde sådan noget.

Her til aften klikkede jeg ind på demospasser. Jeg har brugt de sjove ting på den, men var nu lidt nysgerrig. Jeg så netop denne omtalte film, og jeg har ikke analyseret den så grundigt som geek1011 har, men det ser virkeligt ægte ud, og jeg har siddet og haft det ret dårligt efter at have set det.

Så til sagen:
Hvordan kan man være i tvivl om at dette er ulovligt at offentliggøre på nettet?? Hvem kan være i tvivl om at mord er lige så slemt som børneporno?????

Folk der nyder at se disse ting er efter min mening på linie med dem der ser børneporno! I ER BINDEGALE, OG I BØR SØGE HJÆLP!

Iøvrigt så melder jeg det omgående.
Avatar billede tofferman Nybegynder
03. marts 2002 - 01:20 #33
Så er de meldt.
Avatar billede barklund Nybegynder
03. marts 2002 - 01:22 #34
Kan du ikke også lige anmelde www.tv2.dk, www.dr.dk og www.cnn.com, da jeg mener at have set videoer med mord derinde også...

Arj, helt ærligt så tvivler jeg på, at det er ulovligt at vise en video af nogen, der dør... Uanset hvordan de dør...
Avatar billede tofferman Nybegynder
03. marts 2002 - 01:28 #35
Jeg har nu aldrig set snuff-film på DR. Jeg har da godt nok set krig og blod, men ikke i det øjeblik at folk bliver dræbt.

Iøvrigt har man pligt til at anmelde sådan noget, hvis bare man er i tvivl. Der er mange børn i min omgangskreds som kunne komme til at se sådan noget.
Avatar billede barklund Nybegynder
03. marts 2002 - 01:32 #36
Men hvor er forskellen på, om børnene i din omgangskreds ser et "rigtigt" mord i en snuff-film eller et "fake" mord i en action film?
Avatar billede Slettet bruger
03. marts 2002 - 01:40 #37
der er ingen forskel hvis der ikke er gjort opmærksom på det. Iøvrigt er folk syge hvis de bruger andre ting på demospasser.dk end deres babes.

Man får sq da kvalme af alt det andet lort med døde folk/bræk/bæ osv. Føj!
Avatar billede barklund Nybegynder
03. marts 2002 - 01:43 #38
Du gør, jeg gør, de fleste gør, men nogle folk vil endda betale mange penge for at se det...

"The Lord works in mysterious ways..."
Avatar billede tofferman Nybegynder
03. marts 2002 - 02:23 #39
barklund > Der er ingen forskel. Og børnene i min omgangskreds får fohåbentligt også først lov at se voldsfilm når de kan skelne mellem fiktion af fakta.