Avatar billede shylle Nybegynder
23. maj 2000 - 23:32 Der er 6 kommentarer og
6 løsninger

Et STORT problem

Jeg installerede fornylig Win2000 på min PC. Alt gik fint indtil jeg ville installere drivers til min mus og mit keyboard (begge Logitech wireless). Jeg downloadede en ny driver til win2k fra Logitechs hjemmeside og da jeg skulle installere denne skrev den, at jeg skulle fjerne den gamle driver først, hvilket jeg gjorde.

Derpå satte jeg installationen af den nye driver i gang, men et eller andet gik galt, og maskinen bootede lige pludselig inden jeg nåede at gøre noget som helst. Da den kom til sig selv igen virkede mus og keyboard ikke, da jeg jo fjernede de gamle drivere inden den mislykkede installation.

Jeg har prøvet at starte op i safe mode, men der virker mus og keyboard heller ikke.

Heldigvis kører jeg med win98 på maskinen samtidig, hvilket er grunden til, at jeg kan skrive nu. Jeg tænkte om det måske var muligt at "hugge" noget fra win98-opstarten og bruge det i win2k-opstarten????
Hvis der er andre idéer, så skriv endelig. Det er nemlig et ret frusterende problem. En geninstallation af win2k ville være træls, da jeg synes det tager en krig at installere.

Avatar billede overload.dk Nybegynder
23. maj 2000 - 23:47 #1
Har du ikke mulighed for at låne et alm. tastetur og alm. mus med ledning?

ikke et eller andet fancy, men blot... en ms eller noname shit, der ikke kræver de vilde drivere eller opsætning for at fungere?

Mvh
Overload.dk
Avatar billede sirius Nybegynder
23. maj 2000 - 23:47 #2
jeg kender en der har haft samme problem med de aller nyeste drivere...

han formaterede :(
Avatar billede guggemand Nybegynder
24. maj 2000 - 00:06 #3
jeg kender en der har samme problem .... han snakkede noget om at der stod i readme filen man IKKE må køre setup filen .... men at man kun skal installere driverne ....
prøv lige at kigge i readme filen om der ikke står noget lignende ...
Avatar billede steffen Nybegynder
24. maj 2000 - 00:11 #4
Hehe - det er ikke sådan lige at få de rette filer på plads igen, desværre - død over Logitech for at finde på sådan noget.

Tag krigen op igen, og gem den driver lidt af vejen næste gang du får det op at stå igen :-/
Avatar billede gham Nybegynder
24. maj 2000 - 00:29 #5
Hej shylle
jeg har haft samme problem, uanset hvad jeg gjore virkede mus og tastatur ikke.
i mit tilfælde var det din stikket som var defekt, i hunstikket var nogle af forbindelserne blevet skubbet bagud i
stikket!
Avatar billede Slettet bruger
24. maj 2000 - 01:51 #6
Det vil sige, at du har haft mus og keyboard til at virke blot uden divers programmeringsmuligheder. Der en kun en ting at gøre, som også går rimeligt hurtigt. Start en geninstallering af win2000 via win98. Dette har jeg gjort mange gange. Jeg har haft problem med mit indbygget modem. Når win2000 driver blev installeret til modemmet Frøs win2000 hver gang jeg startede det op. Jeg kunne kun bruge dødmandsknappen. Altså forfra igen. Op med humøret op påen igen <;o)
Avatar billede Slettet bruger
24. maj 2000 - 06:58 #7
Hmm, jeg køre også med Logitech Cordless med W2K drivere, no probs. Før du begynder at geninstallere så prøv lige at vælge flaget under opstarten der hedder "Last known working config" eller deromkring. Det skulle lyde underligt at man skal formatere og geninstalerre et styresystem for at få mus/keyboard til at virke.

Avatar billede Slettet bruger
24. maj 2000 - 07:23 #8
Repeeration skulle være nok, det var det jeg mente.
Avatar billede steffen Nybegynder
24. maj 2000 - 08:53 #9
zap: desværre virker det punkt ikke altid. Jeg har oplevet at det ikke førte nogen vegne med:

1) Logitech mus-affæren
2) Installation af CDR-program - en tidlig version af Adaptec og en NERO der heller ikke var helt frisk.

I tilfælde 1 kan man bare ikke komme i kontakt med systemet - ej heller i last known - i tilfælde 2 fik jeg "FILNOGET.DLL er i stykker" - selv i last known :-(
Avatar billede Slettet bruger
24. maj 2000 - 09:34 #10
Geninstaller win 2000 og bed om rep. Det tager 10 min så er det på plas.
Avatar billede Slettet bruger
24. maj 2000 - 13:44 #11
kharder>>Ved rep systemet slettes ens programmer eller er det kun selve styressystemet der påvirkes?? Har ikke selv prøvet det..
Avatar billede ruderkonge Nybegynder
16. oktober 2000 - 17:05 #12
Nej sikke noet...

Du skal aldrig forsøge at installere uden brugen af update driver funktionen... Men problemet kan løses ved at genstarte med din gamle com-port mus i og derefter installere din ps2 (går jeg udfra) mus..