Avatar billede thesaint Nybegynder
21. februar 2002 - 12:29 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Virus 112 "advarer mod ny virus" ??

Er der andre der har bemærket følgende:

Dags dato har Virus112 bragt følgende:
citat

"Ny måde at sprede virus

W32.Taripox er en ny virus som spreder sig på en måde som ikke er set før. Den går ind og ændrer SMTP serveren, som er den server du bruger til at sende mails, til at være lokal maskinen. W32.Taripox vil så agere som SMTP server, den vil inficere dine e-mails, og herefter levere e-mailen til den rigtige SMTP server, som vil viderlevere e-mailen."

citat slut.

Det er for så vidt udmærket, men prøv så at læse følgende artikler for sammenligningens skyld-

http://www.virus112.com/index.php?page=artikel&artid=379
http://www.safe2day.dk/article.php?sid=882

Mit spørgsmål er såmænd blot,- er der tale om en ny virus eller har Virus112 sovet i timen?

Da der er tale om det man kalder en proxy-orm så er navnet vel retteligt W32/Tariprox og ikke W32/Taripox ?

Min formodning er at Virus112 er for sent ude (over 2 uger) og hvis andre kan bekræfte det overfor mig, kender jeg et par stykker der opsifer deres aftale med 112 efter devisen "Better Safe2day than dialing Virus112 tomorrow"

The Saint is Back

PS Har også bragt samme spørgsmål under fri debat, men der er kun begrænset respons.
;-)
Avatar billede a-zartie Nybegynder
21. februar 2002 - 12:32 #1
som så meget andet inficerer den vel også kun hvis du bruger Outlook....
Avatar billede johnschmidt Nybegynder
21. februar 2002 - 12:35 #2
http://www.rush.dk/kun_1_gang.php - luk det andet i hvertfald
Avatar billede james_t_dk Juniormester
21. februar 2002 - 12:35 #3
TheSaint>> Du er ny her på eksperten. Men man må altså kun oprette et spørgsmål en gang. Lege meget hvor meget eller hvor lidt respons du får.

Norton Antivirus omtaler den også:

W32.Taripox@mm
Discovered on: February 20, 2002

http://securityresponse.symantec.com/avcenter/venc/data/w32.taripox@mm.html

Undersøg dine kilder dobbelt check altid. Med andre ord "Don't be the boy who cries wolf".
Avatar billede cdc Novice
21. februar 2002 - 12:36 #4
Umiddelbart er de for sent ude, men lige i nat og idag, er min mailbox fuld af mails med virus.......så enten er det en ny, eller så er det bare tilfeldigt.......

/cdc
Avatar billede james_t_dk Juniormester
21. februar 2002 - 12:38 #5
I følge Norton antivirus blev den opdaget i går og de er dermed ikke for sent ude, men det kan tænkes at der er navne lighed.
Avatar billede johnschmidt Nybegynder
21. februar 2002 - 12:39 #6
Jeg har set omtale af ovenstående dateret den 5. febuar....!!!
Avatar billede johnschmidt Nybegynder
21. februar 2002 - 12:41 #7
http://google.yahoo.com/bin/query?p=W32%2fTariprox&hc=0&hs=0

2. link.:! se søgeresultatat - den er pillet af siden nu da den er for "gammel"
Avatar billede thesaint Nybegynder
21. februar 2002 - 12:41 #8
Ahem- Symantec er altså ikke blandt de hurtigste, men det er måske derfor den er beskrevet så sent af virus112.
Bemærk at der er tale om en proxy-orm, hvorfor navngivningen natuligt nok bør være Tariprox, ikke sandt.

;-)
Avatar billede johnschmidt Nybegynder
21. februar 2002 - 12:44 #9
Jeg tror lige vi skal passe lidt på nu - jeg har set en masse med pox og prox..

men fx Pox som Virus 123 omtaler den 21. feb er her omtalt 2 md tidligere:

http://www.se.f-secure.com/virus/virusinfo.asp?Id=751
Avatar billede johnschmidt Nybegynder
21. februar 2002 - 12:45 #10
Avatar billede yeti Nybegynder
21. februar 2002 - 12:45 #11
Den rette sammenhæng er vist, at redaktøren på safe2day og "TheSaint" er en og samme person. Ikke at det gør safe2day til et dårligt site, men ærlig talt så fri os fra disse slet skjulte reklamebudskaber.

//Yeti
Avatar billede thesaint Nybegynder
21. februar 2002 - 12:57 #12
johnschmidt>
Point hermed til dig pga de anførte links

yeti>
Beklager, men jeg er bankansat indenfor IT-sikkerhed og selvom jeg har som så mange andre har et website, så befatter det sig ej med IT-rådgivning, men fartkontrol.
Take a walk in the snow, YETI.

The Saint is Back

;-)
Avatar billede yeti Nybegynder
21. februar 2002 - 15:40 #13
Hør nu her John J. det var dit tidligere arbejde...

Hvis du også har glemt, hvordan man binder snørebånd, så skulle det stadigt være muligt at opdrive en pixibog med en udførlig vejledning.

// Yeti

P.s. vandre vi ikke alle i sneen i disse dage (c;þ
Avatar billede thesaint Nybegynder
21. februar 2002 - 15:57 #14
Yeti> Nogle bliver mere sneblinde end andre.
P.S. Er du monstro ansat hos Virus112 ?

;-)
Avatar billede yeti Nybegynder
21. februar 2002 - 20:19 #15
Mr. Jørgensen>>> Nope jeg er ikke ansat i Virus112, men derimod Nordea (som du i øvrigt allerede ved) - hvilket dog ikke får mig til at skamrose solo-torvet eller ligende.

Du har derimod i begge de spm., du har oprettet (dette og http://www.eksperten.dk/spm/166840) ikke bibragt dette forum noget. (Jeg har her set bort fra, at du har oprettet dette spm. 2 gange - i strid med reglerne her på eksperten.) Jeg har intet imod, at man henviser til safe2day - som jeg også selv benytter dagligt, men det er at spilde min og andres tid, når du opretter spm. alene for at reklamere for din arbejdsplads. Vi, der følger dette emne, bliver forstyret af en mail til ingen verdens nytte på den konto. I stedet kunne safe2day (eller domainpartner) jo få sig en bannerreklame her på eksperten. Det ville da gøre lidt gavn.

//Yeti