Avatar billede ravn1 Nybegynder
21. februar 2002 - 09:42 Der er 30 kommentarer og
2 løsninger

Aprilsnar 2001

Sidste år, 1. april 2001, lavede Ekstra Bladet en aprilsnar med et forulykket tog på rådhuspladsen .. de bragte billeder af det .. er disse billeder ægte ..? eller er det blot computermanipulation ..?

det jeg meget gerne vil frem til er om det er en kunstopstilling .. eller blot et billede lavet på computeren ..
Avatar billede james_t_dk Juniormester
21. februar 2002 - 09:44 #1
Nej det var en aprilsnar så selvfølgelig var billederne ægte!
Avatar billede misbruger Nybegynder
21. februar 2002 - 09:44 #2
hvad tror du selv......?
...du tror vel ikke at de har stillet et tog op på Rådhuspladsen, for at tage billeder til en aprilsnar......???
...så ville halvdelen af KBH jo kende til det på forhånd!
Avatar billede misbruger Nybegynder
21. februar 2002 - 09:45 #3
james_t_dk ...undskyld selvfølgelig var de ægte! Og jeg kan gå på vandet!
Avatar billede jr40 Nybegynder
21. februar 2002 - 09:45 #4
Hehe selvfølgelig var det computermanipulation, det kunne man også se-.
Avatar billede danscape Nybegynder
21. februar 2002 - 09:46 #5
Det var ren billede manipulation! De var på ingen måde ægte! ;-)
Avatar billede danscape Nybegynder
21. februar 2002 - 09:47 #6
james_t_dk>>> *LOL* man!!
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
21. februar 2002 - 09:47 #7
Det var ægte nok. De havde fjernet Sten i løbet af natten og sat toget der.

Anyway så var det merrild kaffe der havde sponsoreret projektet

MC
Avatar billede phrozia Juniormester
21. februar 2002 - 09:48 #8
Toget var sat op!!
Avatar billede jr40 Nybegynder
21. februar 2002 - 09:48 #9
men det var da nice LAVET.
Avatar billede ravn1 Nybegynder
21. februar 2002 - 09:55 #10
James_t_dk Flooooot Polle...
la vær at skriv hvis i ik læse hva der står... og ik har noget fornuftigt at skrive!

Det KUNNE jo sagtens være at op som en kunstgenstand, og så fjernede de bare "lagenet"(eller anden overdækning) natten til d 1 april... Meget svært NOT... og so what om nogle vidste det... der er nogle mennesker i danmark som ikke er på rådhuspladsen hver dag...

Ville stadig gerne vide om d var "ægte" eller bare en "tegning"
Og til alle fjolserne ved jeg godt det ikke var et tog der var kørt op igennem jorden!
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
21. februar 2002 - 10:00 #11
Jamen hvad mener du om det var en tegning eller ægte

Mc

Billederne er jo nok højstsansynligt taget på stedet
Avatar billede ravn1 Nybegynder
21. februar 2002 - 10:02 #12
Det jeg mente var om billedet var lavet på computer, eller en opstilling de havde taget et billede af...
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
21. februar 2002 - 10:03 #13
Ok. Sorry læste ikke avisen den dag, Ellers kan jeg bare ikke huske det.
MC
Avatar billede ravn1 Nybegynder
21. februar 2002 - 10:20 #14
mc.lucifer > du kan stadig nå at læse avisen http://www.ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=122659 .. men man kan ikke læse om det er manipulation .. :-(
Avatar billede james_t_dk Juniormester
21. februar 2002 - 11:21 #15
ravn1, skriver jeg ikke at billedet var ægte? En aprilsnar har kun slag kraft hvis folk tror på den og endnu bedre kan se den selv.
Avatar billede danscape Nybegynder
21. februar 2002 - 11:21 #16
Hmmm... Det VAR en opstilling de havde lavet...

<SNIP>
Københavnerne vågnede til en slem forskrækkelse søndag morgen. Dette metrotog borede sig i løbet af natten op gennem Rådhuspladsen og sidder nu uhjelpeligt fast i fliserne.</SNIP>

Der står: Københavnerne vågnede til en slem forskrækkelse søndag morgen...
Altså... hvis Københavnerne vågnede til sådan en forskrækkelse, må opstillingen have været ægte! ;D
Avatar billede james_t_dk Juniormester
21. februar 2002 - 11:21 #17
I århus havde man for nogle år iden den hel kupe vogn til at stå op fra pladsen foran banegården!!!
Avatar billede jackson24 Nybegynder
21. februar 2002 - 12:42 #18
Hvad sker der med jer? Nu arbejdede jeg på EB den periode og der var INGEN opstilling! Det hele er manipulation.
Avatar billede phrozia Juniormester
21. februar 2002 - 12:44 #19
Ehh.. nej, den var sat op!
Avatar billede phrozia Juniormester
21. februar 2002 - 12:44 #20
EB?
Avatar billede phrozia Juniormester
21. februar 2002 - 12:45 #21
Ah.. extra bladet.. dooh...
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
21. februar 2002 - 12:46 #22
Jackson>>>Øhhh jeg så det. Det var en eller anden kaffe producent der havde sponcoreret det

Kan folk virkelig ikke huske mere

MC
Avatar billede jackson24 Nybegynder
21. februar 2002 - 12:50 #23
det ved gud det ikke var sat op! jeg VED det
Avatar billede phrozia Juniormester
21. februar 2002 - 12:52 #24
Jeg kan huske at min farmor fortalte hun havde set det...
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
21. februar 2002 - 12:53 #25
Min kæreste Troede på det, Derfra kan jeg huske det, Vi kørte i bus forbi Rådhuspladsen den dag

MC
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
21. februar 2002 - 12:58 #26
det ved gud det ikke var sat op! jeg VED det

Det kan du sku da ikke slynge ud

Jorden er flad, Jeg ved det---------- Nå ok jamen så skal det nok passe Nooooooot

Hvorfra ved du det jackson

MC
Avatar billede ravn1 Nybegynder
21. februar 2002 - 12:59 #27
Hehe... Jackson... tror sq ik d var manipulation siden jeg har talt med ret mange der har set den irl... måske var der stadig manipulation i billedet...
Avatar billede jackson24 Nybegynder
21. februar 2002 - 13:28 #28
tja, der er også mange der har set UFO'er!
Avatar billede jackson24 Nybegynder
21. februar 2002 - 13:29 #29
men ravn1: hvorfor spørger du? Hvis du har talt med så mange, der ved besked?
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
21. februar 2002 - 13:44 #30
Jackson24>> jeg kan slet ikke tage dig seriøst Sorry
MC
Avatar billede angel82 Nybegynder
21. februar 2002 - 13:54 #31
Toget var sat op, men der kan godt have været lavet noget manipulation med billedet....

Angel82
Avatar billede ravn1 Nybegynder
21. februar 2002 - 14:45 #32
jackson>> Fordi jeg var i skole, og sad og lavede opgave om billeder... da jeg kom hjem talte jeg med nogle venner og forældre osv...