Avatar billede h-i-m Nybegynder
21. februar 2002 - 01:15 Der er 14 kommentarer

lige store i Adobe Photoshop 6.0

hvis jeg klipper noget ud fra et billede jeg skal have to lige store dele fra to billeder hvordan får jeg det?

i Adobe Photoshop 6.0
Avatar billede prodic Mester
21. februar 2002 - 01:18 #1
Brug dit Marquee-værktøj og sæt det til Fixed Size - det er ret nemt.
Avatar billede spe Nybegynder
21. februar 2002 - 01:18 #2
Du kan sætte dit rektangel selektions værktøj til en fixed størrelse. har du 6.0 foregår det øverst i status-baren. I tidligere versioner i option-paletten.
Avatar billede fastwrite Nybegynder
21. februar 2002 - 01:18 #3
Når du har markeret med marqueen (den med de stiplede streger), bruger du det værktøj der er øverst til venstre (så vidt jeg kan huske), den der ligner en lille trekant og pile til alle retninger. Du kan vist også trykke V for at få den. - så kører du musen hen til din markering og holder knappen nede og flytter dernæst markeringen. Dernæst kan du klippe i billedet igen.
Avatar billede fastwrite Nybegynder
21. februar 2002 - 01:19 #4
ok - mit svar er måske lidt kryptisk, man KAN også godt bruge fixed size, men jeg forstod spørgmsålet anderledes... men ok - lad nu det ligge :o)
Avatar billede spe Nybegynder
21. februar 2002 - 01:27 #5
fastwrite>> Meget kryptisk men tror jeg ved hvad du mener. Når man har valgt det første udsnit, kopieret og sat ind hvor det skal være så kan man flytte selektionen hen til det et andet område og lave en kopi af dette område. Men man skal blot stå i et af selektionsværktøjerne (f.eks. værktøjet øverst til venstre som blot er rektanglet) for at flytte markeringen (selektionen) uden at flytte pixels.
Avatar billede Jman Praktikant
21. februar 2002 - 09:28 #6
lav din selection på første billede. Vælg Save selection. Gå i det andet foto og vælg load selection... Denne selcetion kan du så placere der hvor klipningen skal være
Avatar billede Jman Praktikant
21. februar 2002 - 09:30 #7
load og save ligger i menuen "Select"
Avatar billede fastwrite Nybegynder
21. februar 2002 - 12:23 #8
spe > glad for at du forstår! Jeg endte med at jeg dårligt forstod mig selv :o)
Avatar billede h-i-m Nybegynder
21. februar 2002 - 13:48 #9
det er ikke de samme billeder så der må være et eller andet måle værktøj
Avatar billede spe Nybegynder
21. februar 2002 - 13:52 #10
Du kan stadig bruge fixed size. Først på det ene billede og derefter samme størrelse på det andet. Ellers kan du bruge superiors foreslag.
Forudsætter dog at dine billeder har samme opløsning.
Avatar billede prodic Mester
21. februar 2002 - 13:52 #11
H-i-m->Det er der også hvis du bruger Fixed Size. Har du den første selection og indsætter den i et nyt billede, så har du automatisk størrelsen som du skal skrive ind i Fixed Size.
Det er nemmere end det lyder :-)
Avatar billede h-i-m Nybegynder
21. februar 2002 - 15:11 #12
og hvor er den der Fixed size??
Avatar billede prodic Mester
21. februar 2002 - 16:13 #13
Fixed Size finder du ved at have Marquee-værktøjet som det aktive og så finder du Fixed Size i top-menuen(der står normalt Normal i feltet.)
Avatar billede h-i-m Nybegynder
21. februar 2002 - 17:02 #14
smidewr du lige et svart tak