Avatar billede vwnet Nybegynder
20. februar 2002 - 21:42 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Playstation 2

Hej

Jeg overvejer at købe en playstation 2 men ville lige vide noget...

Der var snak om at dvd-afspilleren ikke var så god som alm. dvd-afspillere, passer det?
Og den kan vel afspille dvd'er når man køber den? eller kræver d noget?
Og hvad med regioner?

Kan man bruge joypads og memorycard fra den gamle psx?

og hva må man gi' for en ny psx 2 lige nu?

mvh
søren
Avatar billede s.b.a Nybegynder
20. februar 2002 - 21:46 #1
Jeg ville vente på playstation 3 men hvis du stadig vil købe den så..

Det med at DVDen ikke er god det passer ikke, en af mine venner har Playstation 2 og DVDen er meget god.

Den er ikke region fri

oh du kan godt bruge joypads og memorycard fra den gamle PS

og en ´PS 2 koster nu om dage omkring en 2500,-

S.B.A
Avatar billede taskmgr Nybegynder
20. februar 2002 - 21:48 #2
1. Ja, det er ikke li'så go kvali.
2. Det kan den godt. Kræver intet ekstra.
3. Ved jeg ikke noget om... :o)

4. De kan godt bruges.
Avatar billede tgm Nybegynder
20. februar 2002 - 21:48 #3
S.B.A>> kan man bruge psx memorycards til ps2, er du sikker på det
Avatar billede taskmgr Nybegynder
20. februar 2002 - 21:51 #4
tgm>> Jeg ka godt :o)
Avatar billede s.b.a Nybegynder
20. februar 2002 - 21:51 #5
tgm >>> jep det kan de godt :o)
Avatar billede tgm Nybegynder
20. februar 2002 - 21:53 #6
det var i da helt enig med hinanden om
Avatar billede geek1011 Nybegynder
20. februar 2002 - 21:54 #7
Jeg vil ikke anbefale dig at investere i Playstation, det har jeg selv gjort engang for nogen år side, men....
Det er sq den rene pengemaskine.
Se bare priserne på spil:
PC-spil: kr. 200
Samme spil, som til PC, men kan dog fås til PS: kr. 500
Der er altså en stor forskel.

Desuden skal du have memory-card for at kunne gemme.
Hvis du allerede har en PC, så invester istedet i nogle RAM, eller en DVD-afspiller til din PC. Du får samme ydelser til det samme antal penge, + et hav af flere ydelser, da det er en PC.
Avatar billede hviid24 Nybegynder
20. februar 2002 - 22:09 #8
Hmm. joypads fra PSX virker som de var født til PS2, men de 3 memory-card's jeg har fra tidligere PSX'er du'er ikke til min PS2, kun det orig. 8 MB.
Du kan købe nogle forskellige Neo-chips som gør at du kan spille kopi-spil fra PSX og PS2 (Neo 2,0-2,2 og 4) og neokey med "2,2 som tilsluttes via Usb-porten (klart at fortrække)
Ovennævnte (dog ikke Neo 4) kræver en boot-Cd fra Datel ( Aktion replay el. region X) som så også gør DVD'en kodefri.
Neokey(USB) kan fås fra  350kr + 450 for BootCD inkl. en helvedes masse snydekoder og diverse programmer til udvidelse af memorycard og alt muligt andet.
S.B.a <  har du nogen ide om hvornår  PS3 lander så den er tilgængelig for den almene borger.?
Har du ellers nogle oplysninger om PS3 (cirka pris og formåen).
Avatar billede s.b.a Nybegynder
20. februar 2002 - 22:13 #9
Jeg har ikke nogen pris..men jeg kan prøve og se om jeg kan finde noget frem på nette som du kan læse...Læste en gang om den på nettet, men kan sku ikke huske hvor...
Avatar billede hviid24 Nybegynder
20. februar 2002 - 22:24 #11
Okay Tak. !
Avatar billede s.b.a Nybegynder
20. februar 2002 - 22:26 #12
var så lidt ;o)
Avatar billede -simon- Nybegynder
20. februar 2002 - 22:38 #13
det skal siges at en PS2 ikke kan afspille vcd'er !
Avatar billede lundse21 Nybegynder
21. februar 2002 - 00:58 #14
Playstation 2 kan godt bruge memory card fra 1´eren. Men kun hvis du spiller de gamle spil på den. dvs spil fra 1´eren.. Hvis du skal bruge memory card til 2´eren så skal du ud og købe et memory card til 2´eren
Avatar billede jackson24 Nybegynder
21. februar 2002 - 01:01 #15
PS2 til dvd afspilning, billedet er ret godt, men lyden er knap så god. Men til 2500 hvad kan man forlange?
Avatar billede vwnet Nybegynder
21. februar 2002 - 16:07 #16
Takker for alle svarene....

Hvad er en vcd??
Kan psx 2 afspille brændte musikcd'er?

mvh
søren
Avatar billede jackson24 Nybegynder
21. februar 2002 - 16:13 #17
en vcd, er en kopi af en film (fra en vhs videofilm). Billedkvaliteten er derfor ikke den bedste. Dette format bruges fortrinsvis til ulovlige kopier, fx. på nettet.
Og hvis du mener en alm kopi af en cd, kan en PS2 sagtens afspille det. Men feks. mp3 kan den ikke klare.
Avatar billede lundse21 Nybegynder
24. februar 2002 - 22:46 #18
Den kan godt læse 74 min. brændte cd´er men ikke 80 min. det kan min ihværtfal ikke..
Avatar billede -simon- Nybegynder
07. december 2002 - 20:17 #19
LUK SPM ! ! !