Avatar billede casper2 Nybegynder
20. februar 2002 - 18:34 Der er 9 kommentarer

Geforce 1 2 3 4

Jeg synes det er så skide irriterende med folk der blærer sig med at de har et geforce 3/4 kort, men som glemmer at der er mange forskellige typer af kortet. Eksempelvis kan man få et geforce 4 til lidt over 1000 kroner, og så kan man jo blære sig nok så meget med det prestigesfyldte navn geforce 4.
Jeg har selv et geforce 2 Ultra, og det er 20 gange bedre end mange af de billigere GF 3 og 4 kort som findes.
Avatar billede diraoui Nybegynder
20. februar 2002 - 18:37 #1
Du har fuldstændig ret.. Den nye Geforce4 Mx440 er meget billigt. Hvorfor mon? Jaaa. Det kan man jo spørger sig selv..??
Avatar billede maxium Novice
20. februar 2002 - 18:40 #2
Geforce 4 skulle være næsten det samme som 2'eren men jeg bruger gerforce 2 mx 400 som er god nok til mig :-)
Avatar billede casper2 Nybegynder
20. februar 2002 - 18:48 #3
Det samme gælder egentlig med processorer, folk tror at bare de har en stor processor kan deres computer alt. Men min 1100 mhz er rent faktisk hurtigere end min ven 1600 mhz, fordi han kun har brugt penge på cpu men ikke på resten.
Det er sikkert fedt at kune prale med at man har en gigastor computer på 1,x mhz (hentyder ikke til min gode ven, men så mange andre) men hvis den i virkeligheden svarer til en 800 mhz så stinker man jo langt væk.
Avatar billede rodfrugten Nybegynder
20. februar 2002 - 18:55 #4
Casper>> Dit GF2 er ikke hurtigere end det billige GF4 da det svarer til et overtunet GF2, og en processor bliver ikke hurtigere af at du bruger flere penge på et grafik kort.

- Rod
Avatar billede -simon- Nybegynder
20. februar 2002 - 23:06 #5
det bedste kort er GeForce 4 TI xxxx, kan ikke lige huske talende. GeForce 4 MX4400 ligger ved siden af et GeForce 2 TI
Avatar billede rune.rasmussen Nybegynder
21. februar 2002 - 08:20 #6
det er faktisk fejlagtigt at kalde geforce 4 mx serien for geforce 4 for det er ikke den samme chip som geforce 4 ti serien.
geforce 4 mx benytter NV17 chippen og geforce 4 ti benytter NV25.
og der er altså en betydelig forskel
Avatar billede casper2 Nybegynder
21. februar 2002 - 09:04 #7
Rodfrugten>> hvordan kan det så være at GF4 xxx koster lidt over 1000kr. men GF 2 Ultra stadig koster over 2000 kr.

Fordi at alle de nye kort bliver kaldt GF4 lige meget om de er dårligere end kort der blev udgivet for 1 år siden.
Min pointe med dette indlæg var bare for at gøre opmærksom på at bare fordi et grafikkort hedder GF4 behøver det ikke betyde at det er det bedste i verden.
Avatar billede -simon- Nybegynder
21. februar 2002 - 16:46 #8
geforce 4 mx er et helt andet kort end geforce 4 ti ! enkelt
Avatar billede casper2 Nybegynder
21. februar 2002 - 18:37 #9
Ja det er jeg godt klar over......men det er det bare ikke alle der ved!!!!