Avatar billede crackerman Nybegynder
20. februar 2002 - 17:58 Der er 10 kommentarer

XP brænder problemer..........?

JEg har problemer med at brænde i XP, både med Nero og Easy CD creator.
Jeg kan godt brænde på små CD'er (650 mb) men lige så snart jeg bruger store CD'er (700 mb) går det galt, eller det vil sige jeg kan godt brænde på store CD'er, men kan ikke læse dem. Er de rnogen som kender en løsning på dette problem vil jeg blive glad.

PS.
Jeg har en HP brænder 4*4*24.

MVH

Crackerman
Avatar billede zeroxer Nybegynder
20. februar 2002 - 18:02 #1
Er du sikker på at din cd-brænder kan brænde 700MB's cder?
Avatar billede zeroxer Nybegynder
20. februar 2002 - 18:03 #2
For jeg tror at det er det der er problemmet
Avatar billede samsayit Nybegynder
20. februar 2002 - 20:08 #3
Er de 650 MB og de 700 MB skiver af samme mærke? Det jeg hentyder til er, at måske din brænder har lidt problemer med de 700 MB skiver... Jeg købte selv for noget tid siden en flok billige "no-name" 700 MB skiver, og dem kunne min brænder simpelthen ikke med. Den brændte dem fint, men de kunne ikke læses bagefter. Forhandleren gav mig en padde om at min HP brænder "jo havde problemer med visse mærker" (sikke noget sludder) og stak mig nogle andre - som virkede.
Du kan afprøve om det er lignende problem ved at købe en enkelt mærkevare CD-R 700 MB og brænde på den...
Avatar billede samsayit Nybegynder
20. februar 2002 - 20:10 #4
>> zeroxer >> HP brændere kan sagtens brænde 700 MB
Avatar billede noon Nybegynder
20. februar 2002 - 21:58 #5
i win Xp behøver du ikke brænderprogram du skal bare kopiere det hen på brænderdrevet
Avatar billede samsayit Nybegynder
21. februar 2002 - 09:54 #6
>> noon >> ja hvis du da ikke lige vil brænde et iso
Avatar billede nitrix Nybegynder
21. februar 2002 - 10:22 #7
din brænder er lidt langsom og desuden er det ikke sikkert at den er bygget til 700mb cd-medier
Avatar billede samsayit Nybegynder
21. februar 2002 - 10:55 #8
HP brænder 4x4x24 - er det en 8210 ? Hvis så, kan den sagtens klare 700MB CD'er
Avatar billede chalde Seniormester
21. februar 2002 - 16:39 #9
min gamle hp7110 kunne max 650 mb.... og hvis man brugte 700 mb cder, tog den dem som 650....
Avatar billede crackerman Nybegynder
21. februar 2002 - 16:50 #10
Ja min HP kan sagtens brænde 700 mb skiver, jeg har haft den i små 2 år nu.