Avatar billede jackson24 Nybegynder
20. februar 2002 - 12:20 Der er 9 kommentarer

Trojan Horse

Min Norton Firewall kom ud med, at en havde forsøgt at ligge en Trojan Horse ind på min computer. Pågældende havde ip'en: 4.33.10.179. Melder man sådan noget eller hva gør man???
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
20. februar 2002 - 12:22 #1
www.myip.dk - der kan du få hostnavnet på ipen
Avatar billede webdesigner Praktikant
20. februar 2002 - 12:24 #2
synes at du skull ignorer det...
du kan ikke gøre noget, han har ikke gjort noget ulovligt.
med mindre at han har beviser.
kom den ind?
Avatar billede jackson24 Nybegynder
20. februar 2002 - 12:28 #3
"med mindre at han har beviser"????????
nej den kom ikke ind
Avatar billede summer Mester
20. februar 2002 - 12:33 #4
jackson24 vil jo nok gerne vide hvor den kom fra.
Avatar billede webdesigner Praktikant
20. februar 2002 - 12:48 #5
ja beviser du når ikke langt uden (du vill melde ham ikk?)
med en ip når du eheller ikka langt....
du kan oftest ikke gøre noget ved det....
Avatar billede yeti Nybegynder
20. februar 2002 - 13:12 #6
Nu er det vel ikke op til os her, at vurdere, om der er gjort noget ulovligt. Hvis du vil anmelde, det kan du gøre det på
it-kriminalitet@politi.dk
Hvis du gerne vil vide mere om, hvad den del af politiet laver så gå ind på www.politi.dk og klik på it-kriminalitet.

//Yeti

P.s. Jeg synes at det er en bedre indgangsvinkel til at finde personen bag en IP-adresse at starte på www.dkhostmaster.dk og så gå ind under whois
Avatar billede diskdoktoren Nybegynder
27. februar 2002 - 23:00 #7
DAMN - Jeg oplevede det samme i fredags - hvor TDC´s ip-net brød ned - alt imens fik en udefra placeret denne:
http://securityresponse.symantec.com/avcenter/venc/data/w32.whiter.trojan.html
ALLE MINE 170Gb data er væk - 10 år af mit liv! ! !Ok lidt har jeg back-up på men alligevel!

Så JA - gå efter de forbandede møgører! Men ja, det er umuligt - har prøvet at trace såvel angreb som folk med børneporno og de gemmer sig ofte under nogle umulige ip´s hvor ripe siger at det really are worldwide og så er det ikke nemt.
Nu sidder jeg her og er mere eller mindre overbevist om, at min hetz mod børneporno og folk der overhovedet har noget der bare i filnavnet ligner det har gjort, at jeg i dag sidder uden mine data - men det må aldrig få os til at give op! ! ! ! Selvom vi kommer til kort mod disse hardcore-hackere!
http://www.ripe.net/perl/whois
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
05. marts 2003 - 03:16 #8
lukketid?!
Avatar billede summer Mester
22. december 2003 - 17:18 #9
Luk please!