Avatar billede leifo.dk Nybegynder
19. februar 2002 - 19:30 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

DR.DK. Virus

Kan det være rigtigt at min søn via. dr.dk. ved at downloade melodier fra Cirkeline/bamse - har modtaget en virus der kan ødelægge hans Bios ?
Avatar billede bundgaard Nybegynder
19. februar 2002 - 19:41 #1
jeg tvivler nu på de kommer derfra..!

men man skal aldrig sige aldrig..hva hedder virussen?
Avatar billede leifo.dk Nybegynder
19. februar 2002 - 19:51 #2
bundgaard
Jeg aner de3t ikke . Har stadig ikke været istand til at komme i kontakt med PC`en ?
Avatar billede bundgaard Nybegynder
19. februar 2002 - 19:53 #3
hmm..

hva sker der når du starter op?
Avatar billede leifo.dk Nybegynder
19. februar 2002 - 20:05 #4
Den ender i A: promten og vil ikke indlæse fra hverken A eller D drev
Avatar billede stroehm Nybegynder
19. februar 2002 - 20:19 #5
hvilket styresystem har du installeret?
Avatar billede leifo.dk Nybegynder
19. februar 2002 - 20:45 #6
Windows 98 SE
Avatar billede yeti Nybegynder
19. februar 2002 - 20:46 #7
De skrev om en destruktiv virus på www.safe2day.dk i dag - måske kan du finde noget om din ubudne gæst der.
Avatar billede stroehm Nybegynder
19. februar 2002 - 20:49 #8
prøv at sætte din bios til at boote fra A: drevet og sæt din Win98se bootdiskette i elelr din startdiskette og sæt også din win 98 se cd i cd rommen, og genstart din computer med cd-rom hjælp eller i fejlsikret tilstand og se om du kan komme lidt videre derfra!
Avatar billede perhaps Nybegynder
19. februar 2002 - 21:09 #9
Jeg synes at du på en anden pc skal prøve at downloade F-Prot. Det er et antivirusprogram som fylder et par disketter. Prøv at kør det og se hvad det fortæller. Her er adressen:  http://www.avirus.dk/startf-prot.htm
og her finder du også en let brugsanvisning. Er der rent faktisk en virus på spild kan F-Prot sansynligvis fjerne den, men for en sikkerheds skyld bør du nok bagefter køre en onlinescanning på www.housecall.antivirus.com
Jeg er ikke så sikker på at du har en virus. Jeg mener også at de sidste nye kommer pr. mail og er rimelig nemme at gennemskue. Men husk lige den sidste nye opdatering af Exploror (sikkerhedspatch) hos Microsoft. Den kom for et par dage siden.
Avatar billede leifo.dk Nybegynder
19. februar 2002 - 23:10 #10
Tak allesammen - Jeg skal tidligt op og hopper under dynerne nu. Jeg prøver Jeres forslag imorgen. HEJ SÅLÆNGE, og," måske" når jeg også at hente dine forslag ned og gennemprøve dem
Avatar billede goulduck Nybegynder
20. februar 2002 - 06:54 #11
leifo.dk> Hvad får dig til at tro at BIOS er blevet inficeret/smadret?
Avatar billede bundgaard Nybegynder
20. februar 2002 - 09:30 #12
"Jeg mener også at de sidste nye kommer pr. mail og er rimelig nemme at gennemskue."

tjah...
Avatar billede leifo.dk Nybegynder
20. februar 2002 - 23:15 #13
Tja - Bios er ikke til at komme i kontakt med og det er næsten helt sikkert at det er den der røget sig en tur - ellers skal det være HD en der erstået af - men PC'en er kun en mdr. gammel ????
Avatar billede konex Nybegynder
23. april 2002 - 21:57 #14
Prøv at tage HD fra og se om du så kan komme i kontrakt med BIOS, hvis det ikke hjælper så tage din CD-Rom fra. O.S.V
Avatar billede leifo.dk Nybegynder
10. november 2002 - 00:25 #15
Det var HD en der var stået af - så ellebælle