Avatar billede lynge_dk Nybegynder
19. februar 2002 - 17:48 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

kan ikke installere xp

Jeg har et STORT problem.
jeg har et par gange prøvet og installere xp pro dansk på min 1300 xp med 512 mb ram. jeg har prøvet at boote den fra cden, men unden held. Når den har lagt alle sine opstart filer på min computer og skal til at starte installationen af xp går skærmen i sort og starter ikke igen efter et stykke tid "faktisk har jeg ventet en time på den skulle starte unden held".
jeg har også downloaded opstart disketterne til xp pro dansk, men det samme sker når den har lagt alle opstart filerne ind og vil starte xp går den i sort.
jeg har formatteret min harddisk et par gange.
Avatar billede resten Nybegynder
19. februar 2002 - 17:50 #1
Prøv at gå ind i bios og lav en load setup defoults så tror jeg den kommer.
Avatar billede hojben Novice
19. februar 2002 - 17:50 #2
indlæs først bios default...
Avatar billede lynge_dk Nybegynder
19. februar 2002 - 17:53 #3
ok jeg har ingen forstand på at arbejde i bios da jeg altid har holdt mig langt fra den.
kan i forklare mig nærmmere
Avatar billede hojben Novice
19. februar 2002 - 17:55 #4
du skal "bare" ind i bios ved opstart. der er et punkt til at loade default bios opsætning.
Avatar billede resten Nybegynder
19. februar 2002 - 17:56 #5
Når du genstarter din computer skal du trykke på del knappen så kommer du ind i din bios og her finder du noget som hedder load setup defoults og klikker på den og går ud af bios igen ved at trykke på F10
Avatar billede al_dair Nybegynder
19. februar 2002 - 17:56 #6
Du trykker på tasten, der dukker op ved opstart (bunden af skærmen) ..
Avatar billede snj Nybegynder
19. februar 2002 - 20:08 #7
Hvis ikke du har kendskab til bios så hold fingre væk før du hart fået hjælp så du ved hvad det er du gør.
hvilke bios har du? evt. hvilket bundkort, kan du oplyse dette skal jeg lave en vejledning og sende dig.
m.v.h.
snj
Avatar billede lynge_dk Nybegynder
19. februar 2002 - 21:56 #8
ok jeg har prøvet at finde´ud af hvad bios hedder, inde i bios står der cmos setup utlilty og i op starten står der bios v6.00 pg håber det er det du skal bruge for at hjælpe mig. Bundkortet hedder chaintech
Avatar billede Slettet bruger
20. februar 2002 - 00:00 #9
lynge > Hvilket grafik kort har du? Hvis du har et eller andet kinky GeForce kort - kan det meget vel være det er problemet... Prøv at tage grafikkortet ud af maskinen og se hvad der så sker.
Avatar billede hojben Novice
20. februar 2002 - 00:03 #10
ezulo > hvis intet grafikkort.... intet skærmbillede

*LOOOL*
Avatar billede Slettet bruger
20. februar 2002 - 00:08 #11
hojben > Det kunne jo at der også var et on-board grafik kort ikk'?
Avatar billede Slettet bruger
20. februar 2002 - 00:33 #12
Har du ikke prøvet at kører XP klar test af din pc inden du begynder installationen. Meget kunne tyde på et grafikkort, som ikke understøttes af xp - eller der kan være fejl på CD- kan du boote fra denne?
Avatar billede Slettet bruger
20. februar 2002 - 00:34 #13
Hvis det er et Voodoo grafikkort, så er det ikke så sært.
Avatar billede Slettet bruger
20. februar 2002 - 00:49 #14
kharder > ej heller hvis det er et GeForce ;o)
Avatar billede al_dair Nybegynder
20. februar 2002 - 00:54 #15
Hvis maskinen nægter overhovedet at starte...tasturet blinker i 2 sek og forsvinder.. skærmen er sort.. Er det mest sandsynlige at grafikkort eller netkortet ikke sidder ordentligt på plads.

Det har jeg fundet ud af, efter min maskinen nægtede at starte!
Avatar billede al_dair Nybegynder
20. februar 2002 - 00:55 #16
Prøv og tjek enhederne
Avatar billede Slettet bruger
16. marts 2002 - 11:52 #17
GeForce bruger NIVA driver.
Avatar billede Slettet bruger
16. marts 2002 - 11:53 #18
Det var da også godt nok det sidste jeg havde forventet skulle være et problem :-)