Avatar billede madshenrik Nybegynder
19. februar 2002 - 13:40 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Tilgang til active directory service

Er der nogen der har en ide om hvordan man tilgår windows 2000' active directory service fra java. evt kunne det være der fantes pakker der gjorde det muligt at tilå ADS.

Det jeg mere konkret har brug for er at spørge ADS hvem der er logget på maskinen.

Mads
Avatar billede bearhugx Nybegynder
19. februar 2002 - 14:59 #1
Jeg tænkte på, om man ikke kunne tilgå ADS via LDAP... Det har java pakker til (så vidt jeg husker)...

/Søren Munk Skrøder

PS: Lytter med... Vil gerne lære mere om både ADS og LDAP :-)
Avatar billede bearhugx Nybegynder
19. februar 2002 - 15:05 #2
Jeg har så søgt lidt på nettet - og åbenbart skal der bruges JNDI, samt et API fra M$ (Active Directory Service Interface)...

Den kan fåes her
http://www.microsoft.com/ntworkstation/downloads/Other/ADSI25.asp

/Søren Munk Skrøder

PS: hvad slags informationer kan man få ud af AD ?
Avatar billede madshenrik Nybegynder
19. februar 2002 - 16:48 #3
vi skal have fat i hvem der er logget på maskinen det er altså users vi skal arbejde med.

Det ser spændende ud vil lige kigge det nærmere efter.

mads