Avatar billede geek1011 Nybegynder
19. februar 2002 - 09:40 Der er 14 kommentarer

C++ kursus

Jeg har arbejdet noget med C++, men nu vil jeg gerne uddanne mig som system-programmør i C++, altså en der programmerer noget til TCP/IP, samt OS'er.

Hvor finder jeg et sådan kursus, som Tutorial?
Helst dansk.

Avatar billede mc.lucifer Praktikant
19. februar 2002 - 09:41 #1
www.team1.com

Har alt det gode

MC men prisen Av Av Av
Avatar billede geek1011 Nybegynder
19. februar 2002 - 09:41 #2
P.S.:
Jeg vil også gerne vide lidt om at Allokerer og Deallokkerer hukommelse.
Også helst artikler på dansk!
Avatar billede geek1011 Nybegynder
19. februar 2002 - 09:42 #3
Det skal være GRATIS - 100 % gratis. Jeg betaler ikke en øre for at lære noget. Al form for uddannelse i Danmark er gratis, såeh...
Avatar billede geek1011 Nybegynder
19. februar 2002 - 09:44 #4
Altså nu vil jeg ikke tage kurset som var det en skole. Jeg tager den som en Tutorial ligesom dem der er på udvikleren.dk
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
19. februar 2002 - 09:44 #5
Arrr det vil jeg nu ikke give dig ret i

Den eneste form jeg kan komme i tanke om er enten

Aften skole kursus men det koster også lidt

Når du har forladt skole systemmet koster alt uddanelse Penge

MC
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
19. februar 2002 - 09:45 #6
ok.....
Avatar billede geek1011 Nybegynder
19. februar 2002 - 09:47 #7
Jeg vil have Tutorials i, hvordan man programmerer sit eget OS og sine egne netværksprotokoller osv. og helst en hel del artikler om, hvordan man allokerer og deallokkerer hukommelse.
Avatar billede professoren Nybegynder
19. februar 2002 - 14:54 #8
Du vil have det gratis, på dansk, og den skal være god??? Hvem skal så betale for at udvikle sådan en supersite?  Nej, det findes ikke på Dansk.
Der findes gode tutorials på engelsk. Der findes gode online kurser i mange sprog, men det er ikke helt gratis. Og så findes der @dvendures.dk

Så du må vælge: gode, gratis, eller dansk?
Avatar billede geek1011 Nybegynder
19. februar 2002 - 16:53 #9
Så tager jeg engelsk!
Men så skal de også handle om, hvordan man udvikler sit eget Operativ system!
Og det skal ikke bare være en teoretisk forklaring på hvordan man gør det, jeg vil have dem som praktiske eksempler.
Og ja, jeg ved sq godt, at jeg så bare kan tage et kig på Linux Source-code, men så lærer jeg ikke så meget, som i en Tutorial. Altså kort sagt:
Jeg søger en Tutorial, som gennem gennemgår linie for linie, og når man er færdig, har man lavet sit eget OS!
Og jeg accepterer ikke Tutorials, som koster bare en rød øre!
Avatar billede thomassoerensen Nybegynder
20. februar 2002 - 14:19 #10
Og jeg vil have en bil der ikke bruger benzin eller anden brændstof der koster penge, den skal kunne køre 10000000000000km/t, den skal kunne køre ovenpå bilkøer, og den skal automatisk lave en parkeringplads lige der hvor jeg vil have det. Og den må forresten ikke koste noget at anskaffe. Og så skal dne vide at jeg vil have den så den skal stå ved min lejlighed når jeg kommer hjem idag. Giv mig giv mig giv mig.

:-)
Avatar billede geek1011 Nybegynder
20. februar 2002 - 15:54 #11
thomassoerensen > Jammen det får du så:
www.det_er_ren_fantasi.dk
Avatar billede professoren Nybegynder
20. februar 2002 - 18:02 #12
Hvis det nu var C og ikke C++, så vil "small C" compileren være en
gode kilde: gratis compiler, tutorial, og info vedr. design af egne OS.

Vedr. OS design bruger jex selv MINIX til undervisning.

Vedr. c++ tutorial der er 100pct gratis--har du prøver coronado?
Avatar billede geek1011 Nybegynder
20. februar 2002 - 19:42 #13
Nej, jeg kender intet til coronado.
Avatar billede dr.truti Nybegynder
23. marts 2002 - 22:21 #14
geek1011 > Det er rigtigt du kan ikke få noget der er lavet lige efter hvordan du vil have den.... Hvis du kan C/C++ så kan du starte med at gå ud på www.sourgeforge.com og finde en HELT gammel kernel til linux. De er meget simple og du kan også selv programmere vidre på dem.... Jeg tror ikke der er nogle tutorial der er lavet til at lave et helt os (kun teoretisk) den ville simpelehen blive for stor... Du kan dog lave en slags Boot diskette hvor du kan have "et snyde os" på.

Og hvis du vil lære noget bliver du nød til at købe de rette ting ellers bliver det noget klut! Køb for en 500 - 600 kr,- bøger så har du nok at gå igang med.....

Truti

PS:
Lad værre med at kræve eller lyde forkælet! Vi er nogle er inde der ikke kan klare den slags! Hvis man har 30 point på eksperten ejer man ikke verden. Nej Verden ejer DIG! Tænk Over Det!