Avatar billede thedozer Nybegynder
18. februar 2002 - 20:45 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

Rippe jubiiradio

hvordan ripper jeg jubiinet radio.... hvilket program skal jeg bruge og hvilken adresse skal jeg rippe fra..?
Avatar billede nonick Nybegynder
18. februar 2002 - 20:47 #1
mås man ikke!
Avatar billede www.dk Nybegynder
18. februar 2002 - 20:49 #2
shhhhhh....
Avatar billede thedozer Nybegynder
18. februar 2002 - 20:50 #3
jow...jeg sad og kiggede gamle spørgsmål igennem....det står der i http://www.eksperten.dk/spm/173352
Avatar billede webben Nybegynder
18. februar 2002 - 20:55 #4
du skal bare have et program som optager asx filer ned til mp3 eller wav... det kan da ikke være så svært at finde... prøv: http://download.cnet.com/downloads/0-1896423-107-914016.html?tag=dir - der står at det kan optage stremet audio til mp3... ved dog ikke om det duer... men det er et forsøg værd...
Avatar billede thedozer Nybegynder
18. februar 2002 - 20:59 #5
webben.... ja.. programmet har jeg også... men hvilken adresse skal jeg hente fra... det er næsten det vigtigste..
Avatar billede webben Nybegynder
18. februar 2002 - 21:44 #6
Hmmmm, jeg har ikke adgang til mixradio... men jeg kan kun forestille mig at du bare skal klikke på properties i media player når den åbner asx filen. Der burde stå hvor den henter den fra.... Men der er ikke andet end at prøve sig frem....
Avatar billede thoeger_poertner Nybegynder
18. februar 2002 - 21:53 #7
Hvis så du ikke kan rippe fra asx-filen, så prøv engang at åbne den i notepad, så skulle der gerne være en henvisning til en asf-fil, som meget gerne skulle virke...
Avatar billede s.stud Nybegynder
18. februar 2002 - 22:19 #8
nonick -> og vi bruger vel allesammen en CD-brænder udelukkende til bakcup.... ;)
Avatar billede lassebm Nybegynder
18. februar 2002 - 23:58 #9
dobbeltklik på den lille højtalere ned i menu bjælken (til højre)

gå nu i:
>options
>properties
>
Avatar billede lassebm Nybegynder
19. februar 2002 - 00:00 #10
Ups!!!
>properties
klik på recording! Marker ALT derinde!

sig nu ok! Du skulle gerne komme ud i en menu der så hedder "Recording Control"

Set så hak i "Stereo Mix"

Så burde den køre! :o)
Avatar billede webben Nybegynder
19. februar 2002 - 12:03 #11
Så optager den også alt på computeren. ikke så smart hvis han får en mail når han er igang med at optage netradio... Men man har vel sine forskellige metoder at optage på, ikke fordi der er noget galt med din metode(zyphon). Men det skal vel helst være så smart så muligt, dvs. uden at tage højde for en masse ting inden man starter med at optage.

Men det er op til thedozer hvordan han vil gøre...
Avatar billede lassebm Nybegynder
01. marts 2002 - 15:24 #12
webben!
I know, men ALT andet lyd er deaktiveret i mit windows. også diverse små app. jeg har kørende. Man bliver sindsyg i bøtten af dem! :o)
Avatar billede klamse Nybegynder
23. november 2003 - 14:15 #13
Hej!
zyphon jeg prøvede din model men så kan jeg kun optage 60 sek i den almindelige windows recorder!
Kan man lave det om eller? Skal jeg gører noget andet?

vh Kasper