Avatar billede nemesis Nybegynder
18. februar 2002 - 11:39 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

omdøbe filer automagisk

JEg skal have overført en masse filer fra mac til pc, men overførslen dør hele tiden fordi pc'en ikke vil godkende mac'ens filnavne. Da det drejer sig om rigtigt mange små filer, så kunne jeg godt bruge et program, som kunne omdøbe hele skidtet automatisk.

Avatar billede foodear Praktikant
18. februar 2002 - 11:40 #1
Lytter lige med :)
Avatar billede robin-steen Nybegynder
18. februar 2002 - 11:42 #2
kan du ikke zippe det hele og overføre det som en fil?
Avatar billede foodear Praktikant
18. februar 2002 - 11:42 #3
Brugte lige hovedet! kunne du ikke lave et AppleScript og så kører det på en hel mappe ad gangen?
Avatar billede nemesis Nybegynder
18. februar 2002 - 11:56 #4
men hvordan laver jeg et script, der kan fjerne alle "ulovlige" tegn fra filnavnene? Er der evt. en alternativ løsning for at overføre filerne? Zip vil simpelthen ikke - konstant fejl. Kan jeg få maskinen på e4t microsoft netværk og evt. hive filerne over den vej?
Avatar billede styxx Nybegynder
18. februar 2002 - 12:20 #5
Applescript lyder som en god ide, men hvorfor opfinde den dybe tallerken igen, når der nu er nogen der allerede har lavet et lille program der hedder "Namecleaner", til både Classic og OS X.
Kan hentes her : http://www.sigsoftware.com/namecleaner/index.html
Avatar billede foodear Praktikant
18. februar 2002 - 12:24 #6
styxx rules!
Avatar billede egonspock Seniormester
18. februar 2002 - 17:55 #7
Det er i øvrigt altid en god ide at lave en search på versiontracker. prøv f. eks. dette link:
http://www.versiontracker.com/mp/new_search.m?productDB=mac&mode=Quick&OS_Filter=MacOS&search=rename
Måske er der et der passer bedre end namecleaner, der i øvrigt lyder som et vildt godt program (dropdrawers fra samme firma er i øvrigt også næsten uundværligt, når man har brugt det en smule).
Avatar billede ib_kh Nybegynder
29. august 2002 - 00:06 #8
namecleaner er det rigtigt produkt til dig, jeg har lige brugt programmet med massssssse af mac filer som skal overføres til PC, og det gik rigtig godt, jeg snakke om mere c. 400.000 mac filer, og det gik meget hurtigt, jeg tror 5000 filer tog mindre end 4 minuter. prøv programmet og du vil blive meget glad for det.
Avatar billede nemesis Nybegynder
29. august 2002 - 00:53 #9
Det er ikke relevant længere, men tak for interessen:)
Avatar billede foodear Praktikant
29. august 2002 - 07:00 #10
Selv tak.