Avatar billede muggemand Nybegynder
18. februar 2002 - 00:58 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Nero vil ik åbne i Win2k

Jeg har installeret den nyeste Nero på en 400 mhz maskine. Maskinen køre med Win2k, når installation er færdig genstarter computeren går ind i win2k, fin fin.
Men når jeg klikker på ikonet sker der ikke noget, den tænker lige lidt og det er så det. Det er ikke fordi jeg ikke har adgang eller lov, jeg er loggede ind som administrator...hva kan der være galt???????
Avatar billede frido Nybegynder
18. februar 2002 - 01:16 #1
Har du prøvet at afinstallere og geninstallere? Det plejer at hjælpe i de fleste tilfælde..
Er det en OEM version (sådan en der følger med en ny cd-brænder f.eks.) af Nero?
Hvad er det for en brænder du har i maskinen?
Ellers er der ikke ret meget jeg kan hjælpe med - prøv med f.eks. en ældre version af Nero? Eller hvad med andre cd-brænder programmer, virker de fint, og det kun er Nero der ikke vil?

/Frido
Avatar billede summer Mester
18. februar 2002 - 01:22 #2
Hvis du ikke allerede har det, vil jeg anbefale, at din brænder sidder som master på secondary IDE og cd-romdrev som slave på primary IDE. Jumperne skal selvfølgelig sidde rigtigt. Kan du køre en alm. cd. på dit brænderdrev. Du skal nok også en tur i CMOS og autodetecte dine drev. Tilbage er jo så næsten kun en opdatering af driver til din brænder.
Nu skriver du sidste nye Nero. Det er det nu nok ikke. Hvis den hedder et eller andet med v5. kan du hente spritnye opdateringer her:
http://www.nero.com/en/download.htm
ftp://ftp4.nero.com/Nero5572.exe
ftp://ftp5.nero.com/Languages/n5572dan.exe
Danish (2.60 MB) (Coverprg.)
Avatar billede bo.mb Nybegynder
18. februar 2002 - 01:22 #3
Har du evt. haft en NERO installeret med en registrering der er ulovlig ? - Jeg ved at CloneCD laver noget rav i den - det skulle ikke undre mig om Nero har lavet det også.
Avatar billede karlslund Nybegynder
20. februar 2002 - 12:01 #4
Hvis du har noget Adaptec CD-brænder software installeret, så kan det også lave rav i den.

Har du overhovedet noget andet CDR-software installeret?

Ellers kan du prøve at afinstallere Nero, og fjerne dens entry under HKEY_LOCAL_MACHINE/Software/Ahead/Nero i REGEDIT.
Avatar billede summer Mester
01. marts 2002 - 11:26 #5
Takker. Håber det virker nu. God weekend.