Avatar billede theportal Nybegynder
21. maj 2000 - 15:34 Der er 15 kommentarer og
5 løsninger

The Portal

Hej,

Vi ville gerne høre hvad I synes om vores web-site The Portal.
Vi har netop ændret en del i designet, og tilføjet nogle sektioner, som vi gerne ville have noget feedback på!

URL: http://www.theportal.dk

Mvh. Nicolai & Mikkel, The Portal
Avatar billede motu Nybegynder
21. maj 2000 - 16:27 #1
Lækre farver, flot design, godt indhold.
dog ikke noget særligt specialt. Siden
er måske optimeret lidt for højt. Hvorfor har i to af de samme banners?
Navigationen er ok.

Avatar billede theportal Nybegynder
21. maj 2000 - 16:38 #2
Vi har ingen banners oppe i øjeblikket...
De to banners "udfylder" bare pladsen... :-)

/The Portal
Avatar billede dannyqul Nybegynder
21. maj 2000 - 17:09 #3
Det er en OK fed side men ret simpel.
Jeg syndes ikke at overskrifet ude i menuen skal have en hvid baggrund.
og så syndes jeg ikke at bannerne skal være i en frame for sig selv men blot øverst på siden.
ellers er det ok dog lidt for simpelt efter min smag

karakter 9@13

D/-n!e|_
Avatar billede motu Nybegynder
21. maj 2000 - 17:20 #4
så skulle i måske lave et stort logo i toppen..
Avatar billede bernhof Nybegynder
21. maj 2000 - 17:22 #5
Tak for kommentareren, men desværre kan du ikke se den ret "usimple" kode bag vores admin system - men det er selvfølgelig heller ikke meningen! :)

/The Portal
Avatar billede bernhof Nybegynder
21. maj 2000 - 17:24 #6
Undskyld vores valg af bruger, men dette er Mikkel's personlige... tag jer ikke af det.

/The Portal
Avatar billede spørgejørgen Nybegynder
21. maj 2000 - 17:35 #7
Hejsa mikbj
Tag dig ikke af nørderne !!! for simpel ..grumf. Drenge der er ikke noget der er for simpelt, det handler om at det ser godt ud og virker! og det gør det jo.

Brugerne af en side er da ligeglad med om det har været svært eller let at lave bare det ser overskueligt og er brugervenligt. og det er det.
Jeg ville god nok vælge at lave fanebladene mere tydelige ... jeg mener - det må gerne være tydligere at det er faneblade. eller er siden dejlig at se på... gode farver ... og meget overskuelig.

det er dog lidt svært umiddelbart af finde ud af hvad siden handler om. Det kunne godt være bedre med feks en velkomsttekst der fortæller at siden handler om programmer og udvikling af samme..... man skal læse en del for at blive helt klar over hvad der er for en site man er havnet på.

ellers ser det godt ud.

hvorfor må man ikke have haft installeret office for at være testperson???

der ser godt ud!
Avatar billede spørgejørgen Nybegynder
21. maj 2000 - 17:38 #8
ps.

tør i godt køre med 1024x768.

mange mennesker bruger stadig 800x600.

det giver en ret dårlig oplevelse hvis opsætningen ikke passer.
Avatar billede spørgejørgen Nybegynder
21. maj 2000 - 17:44 #9
Hejsa mikbj
Tag dig ikke af nørderne !!! for simpel ..grumf. Drenge der er ikke noget der er for simpelt, det handler om at det ser godt ud og virker! og det gør det jo.

Brugerne af en side er da ligeglad med om det har været svært eller let at lave bare det ser overskueligt og er brugervenligt. og det er det.
Jeg ville god nok vælge at lave fanebladene mere tydelige ... jeg mener - det må gerne være tydligere at det er faneblade. eller er siden dejlig at se på... gode farver ... og meget overskuelig.

det er dog lidt svært umiddelbart af finde ud af hvad siden handler om. Det kunne godt være bedre med feks en velkomsttekst der fortæller at siden handler om programmer og udvikling af samme..... man skal læse en del for at blive helt klar over hvad der er for en site man er havnet på.

ellers ser det godt ud.

hvorfor må man ikke have haft installeret office for at være testperson???

der ser godt ud!
Avatar billede motu Nybegynder
21. maj 2000 - 19:34 #10
mkdfsd> Slap lige af, alle må sgu da ha
en menning. Da det er en side hvor man
vuderer hjemmesider, skal niveuet altså
være højt. De er jo primært webmastere der kigger på den ik sandt?
Avatar billede motu Nybegynder
21. maj 2000 - 19:41 #11
det var til spørgejørgen
Avatar billede engberg Juniormester
21. maj 2000 - 19:42 #12
Hvad mener du med undskyld valget af bruger... at det er Mikkels "personlige".... hvor mange har han????!!??

Nå men "Hvad der skete til sidste fest" kan godt laves bedre... Slet hvor man skal indtaste "hyl, råb eller skrig" og lav historien lidt federe så er den hjemme.

Designet er ellers fedt nok, men jeg forstår ikke det blå i jeres banner, når der i Jeres design ikke findes en kende blåt...

Der mangler et faneblad til tests under j4f.

Der er kludder i tekststørrelserne under source codes.

Med hensyn til indhold er jeg bange for at I måske gaber over for meget, hvad er det I vil?
Vil I være portal (så kunne I måske overveje en søgemaskine...)?
Vil I være konkurrent til Chart?
Vil I være konkurrent til Netcoders?
- eller hvad?

</strøtanker>
Avatar billede motu Nybegynder
21. maj 2000 - 21:26 #13
i skulle begrænse jer til awards, også
udbygge dette til forskellige awards i
forskellige kategorier.
Avatar billede spørgejørgen Nybegynder
21. maj 2000 - 23:08 #14
*S*
Avatar billede milo Nybegynder
22. maj 2000 - 10:58 #15
det er udmærket :) men i 800*600 kan man ikke se bunden af menuen, og da I har slået scrollbar fra kan man ikke scrolle jo...
Avatar billede theportal Nybegynder
22. maj 2000 - 11:55 #16
Hej Allesammen!

Tak for kommentarerne indtil videre!

spørgejørgen >>
Vi vil gerne have testet programmet på en Coomputer uden Office/Visual Studio fordi at vi har fået fortalt at pga. speciel kode kan programmet ikke køre på maskiner uden Office - dette vil vi gerne have bekræftet.

engberg >>
Nej, nej, nej... Vi (The Portal) har en bruger: "theportal"
Mikkel har en bruger som han oprettede for lang tid siden inden The Portal blev født: "mikbj" - That's it!

Nej, vi har ikke tænkt os at lave om på historien, da vi allerede er i gang med en fortsættelse...

Det banner i toppen er egentlig bare til for at udfylde den tomme banner-plads - but don't get me wrong - Vi har næsten lige haft bannere i den frame, men gad ikke det crap mere eftersom det ikke var en skid værd. Vi har lige lavet en banner-aftale som giver indtægter - denne banner kommer i hvert fald snart op!

Nej, der mangler ikke et faneblad... Tests kommer til at ligge under "Andet" - sammen med billederne. Der er bare ingen tests endnu... Siden er jo hele tiden under udvikling.. :)

Vi er klar over det med tekststørrelsen under Sourcecodes... Vi glemmer dumt nok bare at opdatere den rettede version hver gang! Duh! :)

Nej, vi opfatter os ABSOLUT ikke som nogen konkurrent til Chart eller NetCoders. Vi er intet portal, hvilket vi også har prøvet at forklare i et tidligere spørsmål fra nogle måneder siden. "The Portal" skal bare forstås som Indgangen eller Porten, men ikke noget portal.
MEN - vi er i fuld gang med at udvikle et nyt Link system sådan at folk nok i fremtiden kommer til at kunne tilføje deres egne links! ... Dette kunne gøre vores link udvalg noget større! :)

motu >>
Tjaa.. Vi kan godt se ideen i det, men det gider vi ærligt talt ikke ... i hvert fald ikke lige nu... Vi vil hellere beskæftige os med lidt mere som vi jo også gør med Spil og Visual Basic.

milo >>
800 x 600 virker da fint på min!? - Det må være noget med hvor mange toolbars du har vist i din browser og om du får vist tekst under navigationsknapperne og om du får vist store eller små navigationsknapper (dette er altså hvis du bruger Internet Explorer - det er jo hvad vores side er optimeret til!).

Endnu engang tak for kommentarerne - kom endelig med flere! :)

/The Portal
Avatar billede fico Nybegynder
22. maj 2000 - 21:03 #17
Rigtig godt lavet, men den lyserrøde farver er lige lidt for lyser rød.
Flot ingen 404 fejl.....et point mere.
Hvor er florklaringen på dette ?
Citat fra menu'en; " - Chat*".
Jeres banner passer overhovedet slet ikke til siden...., men i har scoret et 9@13.
Avatar billede TommyB Nybegynder
23. maj 2000 - 19:41 #18
Lige en lille kommentar..

Når I bruger Frames, skal I være opmærksomme på at IE og N ikke beregner størelserne på samme måde (selvom at man definere dem med pxl), derfor kan der komme en tom linie foroven ved grafikken i jeres menu :((

Det samme med tabellerne, når I har valgt at lave en 'border="1"' i jeres tabeller i 'main' ser det jo ikke ens ud :(( I jeres tilfælde kan det godt gå i IE men det giver do et lille glip imellen jeres faner og den side der vises, hvoo det i N ser helt forkert ud med alle de rammer..... Det er min opfattelse.

tommyb@privat.dk
Avatar billede theportal Nybegynder
23. maj 2000 - 20:06 #19
Til Tommy:

Vores side er meget N dikriminerende, Vores side er optimeret til IEX, vores sider er bygget op omkring VBScritpt som N ikke understøtter, vores tabels er bygget til IEX.

Et Godt Råd: BRUG IEX, http://www.microsoft.com

Håber ikke at det diskriminere nogle!

/The Portal
Avatar billede TommyB Nybegynder
26. maj 2000 - 11:38 #20
...hmmmm og med udelukker I en masse I-net brugere...
på Mac kører IE ikke ret stabilt, og slet ikke med VBscript... :(
på linux (og lign. UNIX kloner)  er det ikke lige IE der er at finde, og heller ikke under BeOs eller OS2 .....

og selv på WIN32 bokse er det ikke IE der er den mest stabile, faktisk bruger mange også Opera, Prodigy, Mozilla og selvfølgelig også alm. Netscape ....

Tænk på det alle jer der laver 'spændende' hjemmesider.... det er et medie der spræder sig over verdner af forskellige 'øjne' og tankegange...