Avatar billede froggy Nybegynder
17. februar 2002 - 17:33 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Adminstrator password

Min mor har lige taget sin bærbare med hjem fra sit arbejde. Men hun kunne ikke huske passwordet, så hun fik indtastet passwordet få mange gange forkert, og nu er den låst, og kan kun åbnes af adminstratoren. Men min mor kommer først på arbejde engang om 1 uges tid, og jeg havde udset ferien til at lege med den :(

Så jeg vil høre om man på en eller anden måde kan komme ind i den. Den kører windows 2000.
Avatar billede grinderslev Praktikant
17. februar 2002 - 17:36 #1
Hvis du vil ofre penge på det, kan man købe programmer til at læse passwordet med, hvis ikke, så ved du jo nok hvad du kan få ferien til at gå med... håber du er god til at gætte :-)
Avatar billede froggy Nybegynder
17. februar 2002 - 17:39 #2
Hehe :)

Hvad hedder disse programmer ?
Avatar billede danscape Nybegynder
17. februar 2002 - 17:45 #3
froggy>> Ved ikke hvad de hedder, men du kan godt glemme alt om KaZaA, -hvis det er det du tænker på ;-)
Avatar billede froggy Nybegynder
17. februar 2002 - 17:46 #4
Damn, det var faktisk det ejg tænkte på :)
Avatar billede 2-maz Nybegynder
17. februar 2002 - 17:48 #5
Du kunne prøve dette, men der er ingen garanti herfra... hvis noget går galt!

http://www.lostpassword.com/windows-xp-2000-nt.htm
Avatar billede grinderslev Praktikant
17. februar 2002 - 17:48 #6
Søg efter "Lost password" på google... der er flere at vælge imellem... god ferie...
Avatar billede froggy Nybegynder
17. februar 2002 - 17:53 #7
Jeg er ikke helt sikker på hvad den demo gør, hvad gør den helt præsis ?
Avatar billede hub Nybegynder
17. februar 2002 - 17:56 #8
If you have ever lost your password to the built-in administrator account in Windows NT, then perhaps you know what a pain it was to reinstall NT and all the programs on the machine. Well….. Worry no more because I have a simple solution for you. Just Boot up with DOS and delete the sam.exe and sam.log files from Winnt\system32\config in your hard drive, Now when you boot up in NT the password on your built-in administrator account will be blank (No password). This solution works only if your hard drive is FAT.
Avatar billede 2-maz Nybegynder
17. februar 2002 - 18:01 #9
froggy--> Jeg aner det ikke, hvor tror du jeg sagde ingen garanti herfra?!
Avatar billede froggy Nybegynder
17. februar 2002 - 18:02 #10
Desværre er det nfts :(
Avatar billede hub Nybegynder
17. februar 2002 - 18:05 #11
http://home.eunet.no/~pnordahl/ntpasswd/    Lidt mere omstændeligt, men virker også på NTFS
Avatar billede grinderslev Praktikant
18. februar 2002 - 10:10 #12
Hvis der ligger noget som SKAL bruges på den computer, tror jeg ikke du skal eksperimentere med at slette SAM, hvis ikke du er helt 100% sikker på hvad du laver.
Avatar billede woolbox Nybegynder
25. marts 2002 - 00:34 #13
Hvis du ikke er bange for slette SAM.* filerne kan du konvertere drevet fra NTFS til FAT32 med PowerQuest PartitionMagic - Men så ryger Access Control Listerne på filsystemet og 'Everyone' får 'Full Control' - måske ikke det fedeste hvis det er en arbejds-pc!?
Avatar billede froggy Nybegynder
25. marts 2002 - 11:17 #14
Har fået løst problemmet, jeg blev bare ved med at klage til min mors edbsupporter om at den ikke var sat ordentlig op til internettet, hvilket den faktisk ikke var. Så blev hun træt af mig og gav mig admin rettigheder :) og jeg fixede problemmet på 5 min såå det er fint nok.

Tak for hjælpen