Avatar billede dullerdk Nybegynder
17. februar 2002 - 12:50 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

deling af internet!!!

jeg har win xp begge mine computere i mit hjemmenetværk som vi køre over en switch. på den ene af computerene har jeg en internet forbindelse og har derfor delt denne, men jeg kan ikke komme på nettet fra den anden, den kan godt se at der er forbindelse men kan ikke komme på nogle servere.
og hvis jeg bruger mirc kan man godt komme på serveren men den hopper af igen med det samme...
Avatar billede grinderslev Praktikant
17. februar 2002 - 12:52 #1
Du har naturligvis 2 IP-adresser, ellers kik her:
http://www.danbbs.dk/~duelund/pcinfo/ics2kxp/index.htm
Avatar billede luxman Nybegynder
18. februar 2002 - 08:34 #2
Altså dit problem er at du ikke kan komme på nettet fra den anden computer.

Har du to netværkskort i den computer hvor du har internet på..?

eller er dit ADSL modem eller router direkte tilsluttet din switch...?

Hvis du har to netværkskort i den som har internet skal du jo huske på den skal være tændt når den anden maskine skal være på nettet hvilket jeg ikke synes er smart.

Jeg ville tilsluttet dit ADSL eller din router direkte til din switch.
så skal der ikke altid være en computer på hele tiden.
det er lidt forskelligt hvilken port ADSL modemet / routeren skal sættes til nogle gange er det den port der hedder:

uplink
1/MPR
eller bare port "1"
det er forskelligt alt efter hvilket mærke du har.

Det skulle virke sådan som jeg har sagt ellers er det nok din opsætning af netværket på computeren.

Mvh

Henrik Henneberg
Avatar billede dullerdk Nybegynder
22. februar 2002 - 18:16 #3
det er en isdn forbindelse!!!!
og jeg har kun et netværks kort
Avatar billede luxman Nybegynder
22. februar 2002 - 18:49 #4
Hovsa....
jeg troede at det var ADSL...

du skal minimum have to netkort
Avatar billede flyfish.dk Nybegynder
23. februar 2002 - 23:28 #5
Jeg har en opsætning tegning over et sådan netværk. som både funger til ISDN og adsl vil jeg mene.
Som sagt så skal du have købt et ekstra netkort til ca 120 kr.
og resten er rimelig let !
flyfish@mail.dk