Avatar billede the.prince Nybegynder
16. februar 2002 - 16:39 Der er 46 kommentarer og
1 løsning

Problemer med installering af printer

Hej,

Når jeg forsøger at installere en printer i Win XP siger den "Operation Could not be completed". Jeg når aldrig længere end til at klikke på "Add printer", så kommer fejlmeddelsen. Er der nogen der kan hjælpe mig??
Avatar billede retaxes Nybegynder
16. februar 2002 - 16:41 #1
er det en USB printer skal du tage printerstikket ud og tilslutte den igen, så skulle WinXP selv finde driverne.

Hvilken printer er det?
Avatar billede resten Nybegynder
16. februar 2002 - 16:41 #2
Hvilken printer snakker vi om?
kører alt ellers som det skal.
Avatar billede the.prince Nybegynder
16. februar 2002 - 16:45 #3
Alt andet på min PC kører som det skal. Det er en HP 720C, der tilsluttes ved LPT porten, så det er ikke engang et USB problem... Det er lidt underligt...
Avatar billede retaxes Nybegynder
16. februar 2002 - 16:48 #4
har du det rigtige kabel til din HP?

Det har et eller andet IE nummer, kan bare ikke huske hvad det hedder.

Har din printer kørt under et andet system.

Har du henter de drivere der hører til WinXP og HP
Avatar billede retaxes Nybegynder
16. februar 2002 - 16:50 #5
hvad hedder den helt nøjagtigt
Avatar billede retaxes Nybegynder
16. februar 2002 - 16:51 #6
Hvis det er 720C skulle der være drivere indbygget i WinXP.
Avatar billede the.prince Nybegynder
16. februar 2002 - 16:52 #7
Det er en HP DeskJet 720 C, som jeg netop har "arvet" efter min far. Den har kørt med samme kabel på hans maskine, men problemet er at jeg overhovedet ikke kan få lov til at komme ind og tilføje en printer, hvad skyldes det??
Avatar billede resten Nybegynder
16. februar 2002 - 16:55 #8
Det skulle heller ikke være nødvendigt bare det at du genstarter eller slukker og tænder din printer skulle xp selv finde den.
Avatar billede retaxes Nybegynder
16. februar 2002 - 16:55 #9
der må være et eller andet galt med installationen af WinXP.

Prøver du at installere som Administrator?

Eller skal du gennemføre en Repair af WinXP.
Avatar billede retaxes Nybegynder
16. februar 2002 - 16:55 #10
Eller=Ellers even
Avatar billede resten Nybegynder
16. februar 2002 - 16:56 #11
Har du prøvet tilføj hardvare i kontrolpanel og set om den kunne finde den der?
Avatar billede the.prince Nybegynder
16. februar 2002 - 16:56 #12
Jeg tror da ikke at XP fejler noget... Jeg er administrator på denne her computer, men jeg prøver lige at genstarte...
Avatar billede retaxes Nybegynder
16. februar 2002 - 17:00 #13
se efter i bios om din printer er sat til ECC+ECP tror jeg det er.

Lpt skal være Enabled
Avatar billede the.prince Nybegynder
16. februar 2002 - 17:09 #14
Jeg har prøvet at gøre det fra Kontrolpanel, Jeg har prøvet at genstarte, det virker heller ikke... Jeg har haft installeret en printer før, så bios'en er okay til printer... Skal jeg lave en XP repair???
Avatar billede retaxes Nybegynder
16. februar 2002 - 17:12 #15
der sker ikke noget ved at lave en repair af WinXP, men det kunne løse dit problem.

Sæt din CD i drevet og boot på CD.
Spring første tilbud om repair over og vælg det næste tilbud ved at trykke på R.
Hav nøglen til WinXP klar og følg med i repair, der skal besvares nogle spm. undervejs.
Avatar billede the.prince Nybegynder
16. februar 2002 - 17:14 #16
Okay, den sletter ikke noget vel?? Eller ændrer på nogle instillinger??
Avatar billede retaxes Nybegynder
16. februar 2002 - 17:16 #17
nej, det er fordelen ved at bruge Repair, alle dine indstillinger og programmer vil virke som før Repair!
Avatar billede the.prince Nybegynder
16. februar 2002 - 17:17 #18
Okay, takker, men finder den selv problemet så???
Avatar billede retaxes Nybegynder
16. februar 2002 - 17:24 #19
den skulle gerne løse dit printerproblem.

Jeg har selv lige installeret en HP G55, og den fandt den uden problemer, så gå du i krig!
Avatar billede retaxes Nybegynder
16. februar 2002 - 17:26 #20
din printer er nævnt når jeg prøver at installere en ny printer!

Der er en mappe i Start der hedder Printere og Scannere, det er vel den du har prøvet, ikke?
Avatar billede the.prince Nybegynder
16. februar 2002 - 17:42 #21
Jeg har prøvet mappen i start, det virker heller ikke, men jeg kommer som sagt slet ikke ind til det billede hvor jeg kan vælge printer, den melder fejl inden.

Jeg prøvede netop Repair i XP, og det virkede heller ikke, kom ikke ret langt...
Avatar billede retaxes Nybegynder
16. februar 2002 - 17:46 #22
hvad skete der da du prøvede emd repair?
Avatar billede retaxes Nybegynder
16. februar 2002 - 17:47 #23
inden du laver en repair skal du i bios Loade Default Setup eller hvis det er en anden bios end Award, skal du bruge optimize Setup.
Avatar billede the.prince Nybegynder
16. februar 2002 - 17:50 #24
Efter at have trykket R, skulle jeg vælge hvilken Windows version jeg ville logge på, og der valgte jeg den eneste der var. Så loggede jeg på med administartor password, og så kom jeg til at stå i windows biblioteket i en Dos-lignende tilstand. Så kunne jeg altså ikke se hvad jeg skulle gøre, så jeg skrev exit, og PC'en genstartede...
Avatar billede retaxes Nybegynder
16. februar 2002 - 17:54 #25
så er du landet det forkerte sted, du skal springe det sted over og lade den fortsætte, næste gang spørger den om du vil lavbe en ny installation ELLER om du vil reparere den bestående, det er her du skal sige ja til rep. ved at trykke på R, så fortsætter den som den skal.

Prøv igen, det skal lykkes at få din printer til at virke.
Avatar billede the.prince Nybegynder
16. februar 2002 - 17:56 #26
Okay, men der hvor jeg trykkede R, var de andre valg at installere Windows på ny eller at afslutte installationen... Mener du at jeg skal starte på en ny installation, kommer der så muligheden senere endnu???
Avatar billede retaxes Nybegynder
16. februar 2002 - 18:02 #27
Rækkefølgen er denne:
Først installeres temporære filer, herunder kan man trykke på F6 for at installere andre drivere, det bruger du ikke.

Så vil den spørge dig første gang om du vil reparere med en diskette i Konsolmode, her siger du nej.

Efter et stykke tid spørger den om du vil installere påny, eller om du vil reparere, det er først her du skal vælge Repair ved at trykke på R og lade den fortsætte.

Hvis du kun får valget at installere påny eller afslutte installationen, skal du sige nej ved at trykke på F3.
Avatar billede the.prince Nybegynder
16. februar 2002 - 18:03 #28
okay, jeg prøver engang til...
Avatar billede the.prince Nybegynder
16. februar 2002 - 18:29 #29
Det virkede heller ikke... Jeg kunne kun komme ud i den DOS-lignende tilstand! Så nu aner jeg ikke hvad jeg skal gøre, men da jeg startede op fandt XP i "Unsorported device". Kunne dette være min printer, jeg kunne ikke vælge at det skulle være den, men burde XP ikke selv finde ud af det??
Avatar billede retaxes Nybegynder
16. februar 2002 - 19:22 #30
Det lyder mærkeligt at din printer skulle være Unsupported Device.

som jeg skrev tidligere, så prøvede jeg at installere en printer 720C, men jeg gjorde det ikke færdigt, så jeg prøver lige en gang til!
Avatar billede the.prince Nybegynder
16. februar 2002 - 19:24 #31
Ja, men når den ligge inde i Windows, så burde det jo virke... Men jeg ved sgu ikke helt hvad jeg ellers skal gøre...
Avatar billede retaxes Nybegynder
16. februar 2002 - 19:30 #32
Jeg prøvede lige at installere din printer og det gik fint, HP 720C blev installeret.

Prøv lige at se om du i Enhedshåndteringen kan se om dine porte er installeret.
Avatar billede the.prince Nybegynder
16. februar 2002 - 19:32 #33
Min LPT port er aktiveret... Har du XP, og kan vi ikke køre remote assestance???
Avatar billede double-g Juniormester
16. februar 2002 - 19:51 #34
grunden til du ender i den der DOS ting, når du prøver på at reparere, er at du skal sige ja til at installere. Så finder XP din nuværende installation og spørger om du vil reparere den eller om du hellere vil installere på ny.
Avatar billede the.prince Nybegynder
16. februar 2002 - 19:52 #35
Okay, takker!!
Avatar billede retaxes Nybegynder
16. februar 2002 - 19:52 #36
jo, jeg ved bare ikke hvordan man kører Remote assistance.

Har aldrig fået taget mig sammen til at prøve det, skal lige se i hjælp hvordan man gør det.

I enhedshåndteringen under Porte skal du lige checke LPT1, dobbeltklik på LPT1 og se lige i Portindstillinger, der et felt du kan krydse af, noget om at Enheden ikke er Plug and Play kompatibel.

Hos mig står der ECP-printerport(LPT1)
Avatar billede retaxes Nybegynder
16. februar 2002 - 19:59 #37
double-g> tak, så kan det være at han kommer videre ;o)
Avatar billede the.prince Nybegynder
16. februar 2002 - 20:09 #38
Øhh... Ja, men nu mangler jeg en fil der hedder hal.dll der skulle ligge i system32. Den siger at den er korrupt...
Avatar billede retaxes Nybegynder
16. februar 2002 - 20:18 #39
det er en systemfil, prøv at gå i Start/Kør og skriv sfc /scannow, sæt din WinXP skive i drevet og tryk på Enter.

Kommandoen gendanner korrupte systemfiler, herunder hal.dll
Avatar billede jernhenrik Nybegynder
16. februar 2002 - 23:28 #40
ud skal bar instalerer win 2000 driverne så kører den som den skal
Avatar billede the.prince Nybegynder
16. februar 2002 - 23:33 #41
Retaxes> Nu fik jeg installeret min printer efter at have lavet repair, men nu er problemet bare at den bliver ved med at finde printeren hele tiden.... Det totalt modsatte problem, Ironisk ikke??? Men det må være nemt at løse, ikke???
Avatar billede retaxes Nybegynder
16. februar 2002 - 23:57 #42
hmm, nå så nåede du så langt og er landet i den anden grøft.

Jeg ville afinstallere driveren, hive printeren ud, og genstarte maskinen, så kan det være at den holder op med det pjat.
Avatar billede retaxes Nybegynder
16. februar 2002 - 23:58 #43
du skal lige genstarte 2 gange, den første gang uden printeren og anden gang med printeren, så den kan finde driveren en gang for alle.
Avatar billede the.prince Nybegynder
17. februar 2002 - 10:00 #44
okay, men hvis det her virker, skal du lige lave et svar hvis du vil have pointene...
Avatar billede retaxes Nybegynder
17. februar 2002 - 11:58 #45
ok, men virkede det så?
Avatar billede the.prince Nybegynder
17. februar 2002 - 18:31 #46
Det tror jeg, jeg kan ihvertfald udskrive, og den finder ikke printeren hele tiden, så mange tak for hjælpen!
Avatar billede retaxes Nybegynder
17. februar 2002 - 20:18 #47
Herligt, så må vi håbe på at den arter sig fremover, tillykke med den!
Tak for pointene!

www.fotx.net/retaxes